Wednesday, January 9, 2019

DXC TECHNOLOGY AKAN MEMPEROLEHI INOVATOR DIGITAL TERKEMUKA LUXOFT

Akses kepada Bakat Digital, Keupayaan Pelengkap Menjanjikan untuk Memangkinkan Pertumbuhan

TYSONS, Va. & NEW YORK, 8 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE) -- DXC Technology (NYSE: DXC) dan Luxoft Holding, Inc (NYSE: LXFT) hari ini mengumumkan satu perjanjian muktamad bagi DXC untuk memperolehi Luxoft, sebuah inovator digital yang berskala global dengan penawaran yang berbeza, kepakaran industri menegak yang mendalam dan bakat digital yang bertaraf dunia.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20190107005557/en/

Selaras dengan perjanjian itu di antara DXC dan Luxoft, kesemua saham biasa Luxoft Kelas A dan Kelas B yang diterbitkan dan terkumpul akan menerima $59.00 sesaham dalam bentuk tunai, yang mewakili satu jumlah nilai ekuiti sebanyak kira-kira $2 bilion.

Bersama-sama, DXC dan Luxoft akan menawarkan satu proposisi nilai pelanggan yang berbeza untuk transformasi digital akhir-ke-akhir dengan menggabungkan keupayaan kejuruteraan digital Luxoft dengan kepakaran DXC di dalam pemodenan dan integrasi IT. Pengambilalihan itu akan mempercepatkan pertumbuhan digital dan strategi penjualan secara berperingkat yang digariskan oleh DXC pada Hari Pelaburmereka pada musim luruh yang lepas, dan akan memperluaskan akses kepada bakat digital utama.

Luxoft menyediakan perkhidmatan perundingan dan kejuruteraan strategi digital untuk syarikat-syarikat merentasi Amerika Utara, Eropah dan rantau Asia Pasifik. Dengan beribu pejabat di Zug, Switzerland, syarikat itu mencapai hasil sebanyak $911 juta sepanjang empat suku tahun terakhir yang dilaporkan, dengan satu kadar pertumbuhan tahunan kompaun dua angka (CAGR) yang kukuh dalam tempoh tiga tahun yang lalu.

"Luxoft dan DXC sangat saling melengkapi, dan visi bersama kami mengenai transformasi digital menjadikan penggabungan strategik ini sesuatu yang sangat sesuai bagi kedua-dua buah organisasi -- dan sangat bermanfaat bagi pelanggan kami," kata Mike Lawrie, pengerusi, presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif, DXC Technology. "Luxoft mempunyai rekod prestasi dan kepakaran yang terbukti di dalam menghasilkan perniagaan yang boleh diukur secara berskala bagi pelanggan global merentasi industri-industri utama, termasuk perkhidmatan automotif dan kewangan. Penambahan Luxoft itu mempercepatkan strategi pertumbuhan DXC ketika kami melengkapkan syarikat itu untuk memenuhi keperluan digital bagi pelanggan kami pada hari ini dan pada masa akan datang."

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=11771

No comments:

Post a Comment