Friday, January 11, 2019

SHARP MEMBAWA VISI MENGUBAH MASYARAKAT KEPADA DUNIA DI CES 2019

Mengubah Dunia dengan 8K dan AIoT 

LAS VEGAS & OSAKA, Jepun, 11 Jan (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Sharp Corporation  (TOKYO: 6753) telah kembali ke CES 2019 dengan memperlihatkan barang pameran berskala lengkap mereka yang pertama dalam tempoh lebih empat tahun bagi mempamerkan portfolio penawaran yang pesat berkembang dengan potensi tulen untuk mengubah masyarakat. Bercakap di tapak syarikat itu, Bob Ishida, Naib Presiden Eksekutif dan Ketua bagi Pejabat Strategi Perniagaan AIoT, menekankan mesej itu pada teras kedudukan global syarikat itu: “Mengubah dunia dengan 8K dan AIoT.”

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20190110005217/en/

“Ketika infrastruktur berkembang untuk seiringan dengan jumlah maklumat yang sentiasa meningkat yang mengelilingi kita, kita melihat 8K sebagai suatu bidang yang berpotensi besar,” kata Ishida. “Di sini di CES, kami mempunyai pelbagai peranti dan penyelesaian 8K yang mempamerkan kedudukan kami sebagai sebuah pemimpin di dalam bidang yang menarik ini.”

8K World adalah nama barisan 8K Sharp yang sentiasa berkembang. Selain kamkorder 8C-B60A yang berinovatif dan monitor TV 8K yang pertama di dunia, yang serasi dengan kedua-dua penyiaran 4K dan penghantaran perintis 8K yang dilancarkan di Jepun Disember lalu, ekosistem 8K syarikat itu yang komprehensif mencakupi periferal, sistem penyuntingan dan penyelesaian visual 8K yang disasarkan untuk pelbagai sektor.

“Kami sedang meneruskan kerjasama dalam industri seperti hiburan, pendidikan, penjagaan kesihatan, keselamatan, pembinaan, pembuatan, infrastruktur sosial dan banyak lagi,” kata Ishida. "Ekosistem 8K kami sudah bersedia untuk merevolusikan bidang masing-masing, memanfaatkan rakan-rakan  kami, dan memperkayakan kehidupan peribadi dan sosial rakyat menerusi imej-imej realisme yang tiada tandingan.”

Satu lagi barisan yang diketengahkan ialah AIoT World, yang berpusat di sekitar sintesis unik Al dan IoT Sharp. “AIoT World memperluaskan konsep rumah pintar menjangkau ke luar rumah itu sendiri dengan satu rangkaian peranti IoT yang membolehkan AI yang sentiasa memantau gaya hidup pengguna dan menawarkan perkhidmatan dan penyelesaian yang optimum sama ada di rumah, di tempat kerja, atau ketika sedang bergerak,” kata Ishida.

“Di Jepun, visi Sharp bagi IoT yang Berorientasikan Rakyat telah dicontohkan oleh lebih 150 produk dalam 10 kategori, termasuk dapur, penjagaan haiwan kesayangan dan penyelesaian audiovisual. Dan kami merancang untuk melancarkan barangan tersebut ke pasaran lain mengikut keperluan, gaya hidup, dan budaya tempatan.”
Seiringan dengan pelbagai peralatan rumah yang lain, tapak itu juga mempamerkan jenama komputer bimbit Dynabook yang baharu diperolehi oleh Sharp, yang diserlahkan oleh Ishida sebagai satu lagi elemen penting di dalam wawasan syarikat itu: “Menggabungkan jenama Dynabook dengan penyelesaian AIoT dan 8K kami, kami akan menerokai kemungkinan baharu bagi komputer untuk menawarkan pengalaman yang berinovatif kepada kedua-dua pengguna dan pengguna individu di seluruh dunia.”

Maklumat mengenai Sharp

Sharp Corporation adalah sebuah pemaju dunia bagi produk-produk berinovatif dan teknologi teras yang memainkan satu peranan utama di dalam membentuk masa depan elektronik. Sharp menetapkan visi perniagaan mereka sebagai “Mengubah Dunia dengan 8K dan AIoT”.  Teknologi 8K menghasilkan imej yang mendedahkan sebuah dunia yang menjangkau di luar realiti harian kita dan melahirkan kepada penemuan baharu yang mengasyikkan. AIoT menghubungkan orang dan masyarakat melalui kecerdasan buatan dan teknologi IoT. Sebagai sumber kepada pelbagai inovasi, melalui idea-idea ini, Sharp akan terus merevolusikan dunia. Sharp Corporation mempunyai 51,734 orang pekerja di seluruh dunia (sehingga 30 September, 2018) dan mencatatkan jualan tahunan terkumpul sebanyak 2.4 trilion yen untuk tahun fiskal yang berakhir pada 31 Mac, 2018.

Untuk maklumat lanjut, sila layari: http://sharp-world.com/

Lihat versi sumber di  businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190110005217/en/

Hubungi

Sharp Corporation
Pasukan Perhubungan Awam/Penjenamaan
pr-brand@sharp.co.jp

Sumber : Sharp Corporation

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment