Friday, April 14, 2023

FORUM SIDANG KEMUNCAK INDUSTRI GALAS & PAMERAN GALAS, ALAT GANTI DAN PERALATAN KHAS LINQING CHINA KE-8 YANG DIADAKAN DI LINQING


 


LINQING, China, 13 April, 2023 /Xinhua-AsiaNet/--

 
Dari 8 hingga 10 April, 2023, Forum Sidang Kemuncak Industri Galas & Pameran Galas, Alat Ganti dan Peralatan Khas Linqing China Ke-8 telah diadakan di bandar raya Linqing di Wilayah Shandong. Dengan bertemakan "Mengetuai Pembuatan Pintar, yang Dipacu oleh Inovasi", forum itu telah menarik delegasi dari Persatuan Industri Galas China dan perusahaan terkenal bagi industri galas serta pakar-pakar daripada institut-institut penyelidikan untuk membincangkan dan meneroka laluan pembangunan baharu bagi industri galas China, menurut Pejabat Berita bagi Kerajaan Rakyat Linqing.

Dikenali sebagai "sendi industri", galas adalah merupakan satu bahagian teras yang amat diperlukan di dalam peralatan jentera, yang digunakan secara meluas di dalam setiap bidang di dalam ekonomi negara. Sebagai satu daripada lima daerah kluster industri galas di China, kluster industri galas Linqing mempunyai rantaian perindustrian galas yang paling lengkap dan bertenaga di China. Lebih 1,000 perniagaan individu berdaftar yang terlibat di dalam pengeluaran dan penjualan galas berada di sini, dengan lebih 100,000 pengamal, mengeluarkan produk bagi lebih 5,000 model di bawah 11 kategori termasuk kategori 0-9 dan galas yang bukan standard. Produk itu dieksport ke negara dan wilayah termasuk Eropah, Asia Tenggara, Timur Tengah dan Amerika Latin.

Zhou Yu, pengarah majlis bagi Persatuan Industri Galas China, menegaskan, bahawa dengan Linqing sebagai teras, industri galas bagi Liaocheng terus berkembang dan membangun pesat dengan kualiti yang tinggi, satu kumpulan bagi tulang belakang perusahaan galas telah berkembang dengan pantas. Pameran galas Linqing itu telah terus berkembang dari segi skala dan juga pengaruh, dengan memberikan sumbangan yang menonjol bagi industri galas China untuk menjadi lebih besar dan lebih kukuh.

Pada forum itu, nod sekunder pertama bagi pengenalan dan resolusi untuk Internet Perindustrian bagi industri galas domestik telah dikeluarkan, yang akan menggalakkan lagi pembangunan bersepadu bagi industri galas dan maklumat pada julat yang lebih luas, lebih mendalam dan pada satu tahap yang lebih tinggi.

Pameran itu telah dihadiri oleh 628 perusahaan, dengan keluasan pameran melebihi 30,000 meter persegi. Sebagai pengeluar enjin utama yang terkenal dan ejen pembelian dan pelanggan dari seluruh pelosok China berkumpul di Linqing, pameran itu menjadi satu acara perindustrian yang komprehensif yang menggabungkan pameran galas produk siap, alat ganti di peringkat hulu dan hiliran, alat jentera yang dikawal secara numerik, robot perindustrian dan pendigitalan galas.
 
Sumber: Pejabat Berita bagi Kerajaan Rakyat Linqing 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17020

No comments:

Post a Comment