Wednesday, April 26, 2023

MINUMAN OLEATO™ TIBA DI KEDAI STARBUCKS PILIHAN, JEPUN PADA 20 APRIL




Jepun ialah pasaran global ketiga Starbucks yang memperkenalkan minuman Oleato™, menghimpunkan gabungan kopi arabika dan minyak zaitun dara tambahan Partanna® berkualiti tinggi sebagai “Amal Cara Kopi Baharu”


TOKYO, 25 April (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Pada hari ini Starbucks mengumumkan pelancaran barisan minuman kopi berinovatif yang dipanggil “Oleato™” keajaiban kopi arabika terbaik Starbucks® yang diseduh dengan minyak zaitun dara tambahan Partanna® pada hari Khamis, 20 April 2023 di lebih daripada 60 kedai pilihan di seluruh Jepun termasuk Starbucks Reserve® Roastery Tokyo.

Berikutan kemunculan pertama minuman Oleato™ di Itali pada bulan Februari dan pelancaran pada bulan Mac di Starbucks Reserve® Roasteries, Chicago, Seattle dan New York, serta kedai pilihan di Amerika Syarikat, Pasaran pelancaran global ketiga Starbucks untuk barisan minuman akan berada di Jepun, lokasi Starbucks memulakan perjalanan sebagai jenama global di luar Amerika Utara lebih daripada 26 tahun yang lalu.

Seperti latte Starbucks yang ikonik, minuman Oleato™ berasal dari Itali. Semasa pergi ke di Itali pada musim panas tahun 2022, Howard Schultz, pengerusi emeritus dan ahli lembaga pengarah, Starbucks Coffee Company, menemui tradisi keluarga turun-temurun iaitu menikmati sesudu minyak zaitun dara tambahan setiap hari sebagai amal cara yang menaikkan semangat. Pada hari ini, pengasas menyertai rakan kongsi (pekerja) dan pelanggan di Tokyo untuk memperkenalkan amal cara baharu dan perubahan dalam kopi kepada negara Jepun.

“Sejak kami mula-mula melancarkan minuman ini di Milan dan kini di pasaran pilihan Amerika Syarikat, perasaan bangga rakan kongsi dan semangat pelanggan terhadap Oleato™ telah jauh melangkaui jangkaan kami. Semasa kami memperkenalkan inovasi kopi baharu ini kepada negara Jepun, masa yang saya luangkan di sini pada minggu ini di Tokyo mengingatkan saya tentang perkaitan komuniti, hubungan dan keterujaan yang berkekalan dan global untuk kopi dan seni,” kata Schultz. “Kami amat teruja untuk memperkenalkan revolusi seterusnya dalam kopi kepada pasaran Jepun yang menghimpunkan keajaiban bahan-bahan terbaik alam semula jadi – biji kopi arabika Starbucks dan minyak zaitun dara tambahan Partanna yang ditekan sejuk. Oleato™ telah membuka mata kami kepada potensi baharu yang segar untuk Starbucks.”

“Kami teruja untuk membawa inovasi minuman terkini Starbucks kepada pelanggan di Jepun,” kata Takafumi Minaguchi, ketua pegawai eksekutif, Starbucks Japan. “Pelanggan kami tidak sabar-sabar untuk meneroka cara baharu menikmati Pengalaman Starbucks mereka. Kami percaya bahawa inovasi perubahan dua bahan yang tidak dijangkakan ini akan melangkaui jangkaan mereka dan menjulang semangat bagi setiap cawan mereka dengan rasa baharu yang luar biasa.”

Kopi bertemu minyak zaitun

Minuman Oleato™ ialah barisan minuman kopi berinovatif yang menghimpunkan perkara yang tidak dijangkakan – kopi arabika Starbucks diseduh dengan kelazatan sesudu minyak zaitun dara tambahan Partanna yang ditekan sejuk. Keharmonian berjaya dicipta oleh gabungan yang tidak dijangka menghasilkan kopi yang halus mengikut citarasa, kemanisan lembut dan kelazatan mewah yang menjulang semangat bagi setiap cawan dengan rasa dan tekstur baharu yang luar biasa. Hanya menggunakan minyak zaitun dara tambahan yang dipilih dan dibancuh dengan teliti untuk dipadankan dengan sempurna bersama kopi Starbucks, minuman Oleato™ memberikan amal cara kopi baharu yang tiada tandingannya.

Dengan rasa kacang yang unik dan manis sedikit, serta kehalusan karamel bermentega yang kaya, minyak zaitun Partanna merupakan pelengkap semula jadi kepada kopi Starbucks. Sama ada anda menikmati minuman panas atau sejuk, merasai pengalaman tekstur yang cukup mewah ini tiada tandingannya.

Taku Shimizu, pengurus kumpulan, Pembangunan Minuman, yang mengetuai pengenalan minuman Oleato™ kepada negara Jepun berkata, “Saya amat teruja dengan pelancaran Oleato™ di Jepun yang menghimpunkan keajaiban bahan-bahan terbaik alam semula jadi, kopi dan minyak zaitun. Kami telah melaksanakan kreativiti kami untuk mencari cara memperkenalkan minuman Oleato™ kepada negara Jepun sambil mengekalkan pengalaman yang mengejutkan dan mengundang inspirasi Itali. Dengan rasa dan tekstur yang unik ini, saya yakin bahawa pengalaman penuh kelazatan minuman Oleato™ yang berjaya dicipta oleh inovasi Starbucks akan menjadi amal cara kopi baharu pelanggan kami.”

Minuman Oleato™ berikut boleh didapati di kedai pilihan di Jepun mulai 20 April:

Minuman Oleato™ boleh didapati di kedai Starbucks Reserve® Roastery Tokyo dan kedai Starbucks Reserve® pilihan

• Starbucks Reserve® Oleato™ Espreso Ais Krim Keemasan
Krim keemasan yang diseduh dengan minyak zaitun dara tambahan Partanna menghasilkan rasa kacang yang halus dan dibancuh bersama Kopi Espreso Starbucks Reserve® dan susu oat untuk rasa nikmat dengan setiap hirupan.
• Starbucks Reserve® Oleato Golden Foam™ Bru Sejuk
Kopi Bru Sejuk Starbucks Reserve® mempunyai sedikit rasa manis bersama sirap kacang vanila dan disudahi dengan minyak zaitun dara tambahan Partanna® yang menyeduh buih sejuk, menghasilkan aroma yang mengundang dan rasa manis yang halus.
• Starbucks Reserve® Oleato™ Latte Susu Oat
Kopi Espreso Starbucks Reserve® dan susu oat berkrim diseduh dengan minyak zaitun dara tambahan Partanna menghasilkan kopi latte halus mengikut citarasa dan menggiurkan.

Minuman Oleato™ boleh didapati di kedai pilihan di seluruh Jepun

• Starbucks Oleato Golden Foam™ Bru Sejuk
Aroma mengundang minyak zaitun dara tambahan Partanna mewah diseduh dengan buih sejuk, mendap perlahan-lahan melalui bru sejuk yang lembut dan gelap, mewujudkan rasa manis yang halus dalam minuman.
• Starbucks Oleato™ Latte Susu Oat
Diseduh dengan minyak zaitun dara tambahan Partanna® dan distimkan bersama susu oat berkrim bagi menghasilkan kopi latte halus mengikut citarasa dan kelazatan mewah.

Sejak pembukaan kedai pertama di Ginza pada tahun 1996, Starbucks telah membuka lebih daripada 1,800 kedai di Jepun, dikendalikan oleh lebih daripada 51,000 rakan kongsi yang berbangga memakai apron hijau. Starbucks terus memberikan Pengalaman Starbucks yang premium kepada pelanggan di seluruh negara Jepun, dengan minuman citarasa tempatan seperti minuman matcha dan teh, serta inovasi seperti minuman campuran Frappuccino® bermusim. Pada tahun 2019, Starbucks membuka Starbucks Reserve® Roastery Tokyo, sebagai penghormatan mendalam yang sepenuhnya terhadap kualiti kopi premium, inovasi dan hubungan manusia, apabila pengalaman luar biasa kopi baharu menjadi kenyataan untuk pelanggan pada setiap hari.

Maklumat Tentang Starbucks

Sejak tahun 1971, Starbucks Coffee Company telah komited untuk mendapatkan sumber dan memanggang kopi arabika berkualiti tinggi dengan beretika. Pada hari ini, dengan lebih daripada 36,000 kedai di seluruh dunia, syarikat itu merupakan pemanggang dan peruncit kopi istimewa terulung di dunia. Melalui komitmen kami yang tidak berbelah bahagi terhadap kecemerlangan dan prinsip panduan, kami berjaya merealisasikan Pengalaman Starbucks yang unik untuk setiap pelanggan melalui setiap cawan. Untuk berkongsi pengalaman, sila kunjungi kami di kedai atau dalam talian di stories.starbucks.com atau www.starbucks.com.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada: https://www.businesswire.com/news/home/53384602/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17057

No comments:

Post a Comment