Tuesday, April 18, 2023

IMU BEKERJASAMA DENGAN FUSIONEX UNTUK MENYEDIAKAN PEMBELAJARAN PERIBADI UNTUK PELAJAR MELALUI ANALISIS CANGGIH

KUALA LUMPUR, 17 April (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Fusionex telah bekerjasama dengan Universiti Perubatan Antarabangsa (IMU) dalam program kerjasama bersama yang dikenali sebagai Analisis Pembelajaran Peribadi. Program perintis ini bertujuan untuk meningkatkan pengalaman pembelajaran pelajar dan keberkesanan pengajaran dengan memanfaatkan melalui teknologi digital.

Kerjasama ini membuka ruang bagi kedua-dua organisasi untuk mewujudkan platform pembelajaran teknologi pendidikan generasi akan datang yang berbeza untuk pelajar masa depan.

"Inovasi pendidikan ini akan meletakkan IMU canggih dalam penyampaian pendidikan peribadi. Inovasi pendidikan ini melibatkan kerjasama antara pasukan pendidik, saintis data, ahli teknologi maklumat, ahli statistik, guru dan pelajar yang pelbagai disiplin untuk memastikan produk yang dibangunkan berasaskan teori pendidikan dengan tujuan mengubah penyampaian pendidikan agar sesuai dengan era digital. IMU sentiasa mengutamakan kejayaan dan pengalaman pembelajaran pelajar mereka; inovasi dan kerjasama ini akan meningkatkan inisiatif yang berterusan," kata Timbalan Naib Canselor, Pembangunan Institusi dan Antarabangsa IMU, Profesor Vishna Devi Nadarajah.

Dikuasakan oleh analisis data besar dan AI yang canggih, program ini akan mengenal pasti tingkah laku dan prestasi pembelajaran pelajar, berdasarkan maklum balas dan sokongan peribadi yang diberikan kepada pelajar untuk membantu mereka mencapai matlamat pembelajaran mereka. Inisiatif ini bercita-cita untuk memperkasakan pelajar dengan pandangan mengenai kemajuan mereka sebagai cara menggalakkan motivasi akademik autonomi dan meningkatkan penglibatan dengan fakulti pengajaran.

Analisis Pembelajaran Peribadi menghasilkan pandangan dan pandangan jauh yang diperoleh daripada metrik dan corak dalam profesionalisme pelajar, penglibatan pembelajaran, tugasan dan penanda aras lain. Ini akan membolehkan IMU untuk mendapatkan pemahaman yang lebih mendalam tentang prestasi akademik keseluruhan dan memudahkan pembangunan strategi pembelajaran dan intervensi yang disasarkan untuk meningkatkan gred.

"Fusionex berbangga dan berbesar hati untuk bekerjasama dengan IMU bagi mencipta pengalaman pembelajaran yang disesuaikan untuk pelajar dan menyediakan pendidik dengan alat digital yang diperlukan untuk membimbing pelajar mereka. Saya berharap inisiatif ini akan membolehkan tenaga pengajar memahami cabaran yang dihadapi oleh pelajar untuk melengkapkan teknik yang sedia ada, membina pengalaman pelajar dan menampung kaedah pembelajaran unik setiap pelajar. Kami berharap dapat bekerjasama dengan rakan kongsi yang sangat komited dan terdorong dalam IMU, untuk membantu pelajar berubah menjadi doktor, pakar bedah, ahli farmasi dan pakar penjagaan kesihatan pada masa depan," kata Ketua Pegawai Eksekutif Fusionex Group Dato' Seri Ivan Teh.

Mengenai IMU

Ditubuhkan pada tahun 1992, Universiti Perubatan Antarabangsa (IMU) ialah universiti sains perubatan dan kesihatan swasta yang pertama dan paling mapan di Malaysia. Hari ini, IMU menawarkan 41 program profesional kesihatan di peringkat prauniversiti, prasiswazah dan pascasiswazah dalam Perubatan, Pergigian, Farmasi, Sains Kesihatan, dan Pengajian Pascasiswazah. IMU telah mewujudkan rangkaian global yang kukuh yang menyediakan pelajar peluang pembelajaran dan latihan yang lebih luas melalui perjanjian pemindahan kredit dengan 36 buah universiti berprestij di seluruh dunia. Di IMU, pelajar bercita-cita untuk menjadi pakar penjagaan kesihatan masa depan yang komited kepada pembelajaran sepanjang hayat dan disemai dengan semangat kewarganegaraan, kepimpinan dan tingkah laku beretika yang baik.

Pada tahun 2017 dan 2019, IMU telah dianugerahkan penarafan 6 bintang SETARA dwitahunan (Berdaya Saing Tinggi) di bawah Universiti Matang oleh Kementerian Pengajian Tinggi. Kami juga dinilai sebagai universiti 5 bintang oleh Kedudukan Universiti Dunia Quacquarelli Symonds (QS) pada tahun 2020.

Komited untuk memupuk pemimpin penjagaan kesihatan, kami tetap memberi tumpuan kepada falsafah pusat yang membimbing pengasas kami; Akses kepada pendidikan sains kesihatan yang berkualiti, inovasi dan imaginasi sebagai asas, serta pandangan dan refleksi berterusan untuk menggambarkan dan merealisasikan masa depan IMU. Pelan strategik kami bertujuan untuk mengukuhkan kepimpinan kami dalam pendidikan perubatan dan penjagaan kesihatan melalui kualiti dan untuk memastikan bahawa penyampaian dan penawaran kami sejajar dengan keperluan masyarakat dan era digital.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web IMU di www.imu.edu.my atau blognya di http://imunews.imu.edu.my.

Mengenai Fusionex

Fusionex ialah peneraju pasaran teknologi data pemenang pelbagai anugerah yang mengkhususkan dalam Analisis, Pengurusan Data Besar, IR 4.0, Internet Pelbagai Benda (IoT), Pembelajaran Mesin dan Kecerdasan Buatan. Penawaran canggihnya tertumpu pada membantu pelanggan membuka kunci nilai dan memperoleh pandangan daripada data.

Dipaparkan di Forbes, Bloomberg, Gartner, IDC, Forrester, Frost & Sullivan, Edison, dan Huffington Post, Fusionex merupakan syarikat Analisis Data Besar terbesar dan peneraju pasaran di ASEAN, membawa platform canggih, inovatif dan memacu data kepada kestabilan pelanggannya melalui platform (termasuk Fortune 500, syarikat FTSE, konglomerat besar, serta pelbagai perusahaan kecil dan sederhana) yang merangkumi seluruh Amerika Syarikat, Eropah, serta Asia Pasifik. Fusionex juga merupakan syarikat MDEC Rangkaian Percepatan dan Inovasi Global (GAIN).

Fusionex merupakan satu-satunya syarikat yang berpusat di ASEAN yang diiktiraf oleh Gartner dan IDC, mengukuhkan kelayakannya sebagai peneraju pasaran teknologi data bagi rantau ini. Laporan Analisis Moden dan Perisikan Perniagaan Gartner disenarai pendek dan dipuji Fusionex untuk platform teknologi datanya manakala Laporan MarketScape IDC untuk Data Besar & Analisis mengenal pasti Fusionex sebagai Pemain Utama.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Fusionex, layari www.fusionexgroup.com.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17033

No comments:

Post a Comment