Tuesday, May 16, 2023

CERTIK BEKERJASAMA DENGAN ALIBABA CLOUD UNTUK MEMBAWA KESELAMATAN BLOCKCHAIN KE CLOUD

 New York, 16 Mei (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) --  CertiK, syarikat keselamatan blockchain yang berpangkalan di New York, dan Alibaba Cloud, teknologi digital dan tulang belakang perisikan Kumpulan Alibaba, mengumumkan pemeteraian perkongsian untuk menyediakan perkhidmatan keselamatan blockchain kepada projek Web3 berasaskan awan. Pembangun Web3 kini boleh mempercepatkan proses pembangunan mereka dan menjamin aplikasi dan kontrak pintar mereka dengan Suite Keselamatan CertiK dan infrastruktur berskala, sangat cekap dan selamat dari Alibaba Cloud.

Perkhidmatan pengkomputeran berasaskan awan telah memacu evolusi teknologi komunikasi sepanjang dekad yang lalu, dan keselamatan siber telah memainkan peranan penting. Teknologi baharu tidak sesuai untuk diterima pakai secara besar-besaran sehingga ia telah membuktikan dirinya selamat, itulah yang CertiK bawa ke platform Blockchain as a Service (BaaS) Alibaba Cloud.

Blockchain ialah teknologi baharu yang membuka kunci cara baharu yang berkuasa untuk melaksanakan pengkomputeran teragih yang selamat, terdesentralisasi dan sangat cekap. Penyepaduan aplikasi Web3, kontrak pintar dan Blockchain adalah langkah seterusnya dalam evolusi pengkomputeran awan.

Dengan perkongsian baharu ini, pembangun dan perusahaan boleh menjalankan semakan kod, penilaian risiko, pengesahan identiti pasukan, semakan latar belakang dan banyak lagi menggunakan perkhidmatan dan alatan yang disediakan oleh CertiK dan digunakan di Alibaba Cloud.

Alibaba Cloud telah disiarkan secara langsung dengan perkhidmatan pengauditan kontrak pintar CertiK dan perkhidmatan pengauditan blockchain Lapisan 1 bersepadu sepenuhnya. Dalam masa terdekat, ujian penembusan dan alat usaha wajar Skynet CertiK juga akan diperkenalkan, menyediakan penyelesaian keselamatan hujung ke hujung.

"Kami teruja untuk membawa pengalaman keselamatan blockchain kami selama bertahun-tahun ke platform Alibaba Cloud," kata pengasas bersama CertiK, Prof. Ronghui Gu. “Kami telah mempercayai kuasa teknologi blockchain selama lebih setengah dekad, dan untuk melihat Alibaba Cloud komited terhadap visi yang sama ini dan menerima pendekatan komprehensif terhadap keselamatan adalah sangat bermanfaat. Kami berharap untuk membawa pembangunan dan penggunaan blockchain yang selamat kepada khalayak seluas mungkin.”

"Alibaba Cloud sentiasa komited untuk menyediakan pelanggan dengan perkhidmatan pengkomputeran awan yang selamat dan boleh dipercayai, dan secara aktif mempromosikan pembangunan teknologi dan aplikasi baharu. Kerjasama ini akan memberikan kami sokongan teknikal dan penyelesaian keselamatan yang lebih komprehensif untuk memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada ekosistem blockchain dan Web3 ,” kata Raymond Xiao, Ketua Penyelesaian Web3 Antarabangsa, Perisikan Awan Alibaba

Pakar CertiK akan memantau penggunaan ke persekitaran Alibaba Cloud, membantu pembangun dan perusahaan melaksanakan pengkomputeran awan yang selamat, mengekalkan storan awan masa aktif tinggi dan membina infrastruktur yang selamat, sementara alatan automatik berjalan di belakang tabir dan sepanjang masa.

Selain itu, platform pengimbasan kerentanan Skynet yang akan datang mengimbas kod dan mengenal pasti kelemahan dalam masa nyata, memberikan pembangun dengan cadangan pemantauan dan pemulihan masa nyata.

Di luar penyepaduan Suite Keselamatan, CertiK dan Alibaba Cloud akan menyokong pertumbuhan berterusan dunia Web3 melalui penganjuran bersama hackathon, sesi pendidikan pembangun dan program pembangunan aplikasi.

Mengenai CertiK
CertiK ialah perintis dalam keselamatan blockchain, memanfaatkan teknologi AI terbaik dalam kelasnya dan semakan manual pakar untuk melindungi dan memantau protokol blockchain dan kontrak pintar. Diasaskan pada 2018 oleh profesor dari Universiti Yale dan Universiti Columbia, CertiK menjamin dunia Web3, dengan menggunakan inovasi termaju dari akademia kepada perusahaan, membolehkan aplikasi kritikal misi skala dengan keselamatan dan ketepatan. CertiK telah mengaudit lebih daripada 3,900 projek Web3 dan memperoleh ratusan bilion dolar permodalan pasaran.

Media Contact:
Reannah Smith
reannah@lunapr.io
 
Sumber: CertiK

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment