Thursday, May 18, 2023

KIOXIA MENJADI YANG PERTAMA MELANCARKAN EDSFF SSD PADA SISTEM HEWLETT PACKARD ENTERPRISE

SSD NVMe(TM) Pusat Data Siri KIOXIA CD7 E3.S (Foto: Business Wire)

 Pemacu Faktor Bentuk EDSFF E3.S Siri KIOXIA CD7 Kini Dikirimkan pada Pelayan dan Storan HPE Terpilih


TOKYO, 18 Mei (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Kioxia Corporation hari ini mengumumkan bahawa barisan SSD NVMe™ EDSFF (Perusahaan dan Faktor Bentuk Standard Pusat Data) E3.S Siri KIOXIA CD7 kini tersedia di pelayan dan storan daripada Hewlett Packard Enterprise (HPE).

Pemacu EDSFF pertama dalam industri[¹] yang direka dengan teknologi PCIe® 5.0, SSD E3.S Siri KIOXIA CD7 meningkatkan ketumpatan storan kilat setiap pemacu untuk kecekapan kuasa yang dioptimumkan dan konsolidasi rak[²]. Pelayan HPE ProLiant Gen11, pelayan storan data HPE Alletra 4000, dan Modul Pengiraan HPE Synergy 480 Gen11 didayakan dengan antara muka PCIe® 5.0 terkini, yang membolehkan prestasi sehingga dua kali ganda daripada PCIe® 4.0, dan dilengkapi dengan petak pemacu EDSFF E3.S sebagai pilihan.

Sebagai evolusi semula jadi bagi faktor bentuk 2.5 inci[³], EDSFF E3.S direka untuk keperluan storan kilat berprestasi tinggi. E3.S membolehkan penggunaan yang lebih padat dan cekap dalam unit rak yang sama berbanding dengan pemacu 2.5 inci, sambil meningkatkan ciri penyejukan dan terma dan meningkatkan kapasiti kepada 1.5 hingga 2x.

Tersedia dalam kapasiti daripada 1,920 hingga 7,680 gigabait (GB), SSD 1.4 NVMe™ kelas pusat data Siri KIOXIA CD7 E3.S sesuai dengan spesifikasi EDSFF E3.S dan ciri ketahanan 1 DWPD[] berintensifkan bacaan.

Pautan Berkaitan: Laman Produk Siri KIOXIA CD7 E3.S
https://www.kioxia.com/en-jp/business/ssd/data-center-ssd/cd7-r-e3s.html

Nota
[1] Setakat 9 November 2021, berdasarkan tinjauan industri mengenai maklumat yang tersedia secara terbuka.
[2] Berbanding dengan SSD faktor bentuk 2.5 inci.
[3] 2.5 inci menunjukkan faktor bentuk SSD dan bukan saiz fizikalnya.
[4] DWPD: Penulisan Pemacu Sehari. Satu penulisan pemacu sehari yang penuh bermakna pemacu itu boleh ditulis dan ditulis semula kepada kapasiti penuh sekali sehari pada setiap hari di bawah beban kerja yang ditentukan untuk jangka hayat yang ditentukan. Keputusan sebenar mungkin berbeza-beza disebabkan oleh konfigurasi sistem, penggunaan, dan faktor lain.

*Definisi kapasiti: Kioxia Corporation mentakrifkan satu megabait (MB) sebagai 1,000,000 bait, satu gigabait (GB) sebagai 1,000,000,000 bait dan satu terabait (TB) sebagai 1,000,000,000,000 bait. Walau bagaimanapun, sistem pengendalian komputer melaporkan kapasiti storan dengan menggunakan kuasa 2 untuk definisi 1GB = 2^30 bait = 1,073,741,824 bait dan 1TB = 2^40 bait = 1,099,511,627,776 bait dan dengan itu, menunjukkan kapasiti storan yang lebih kecil. Kapasiti storan yang tersedia (termasuk contoh bagi pelbagai fail media) akan berbeza-beza mengikut saiz fail, pemformatan, tetapan, perisian dan sistem pengendalian, dan/atau aplikasi perisian prapemasangan, atau kandungan media. Kapasiti berformat sebenar mungkin berbeza-beza.

*HEWLETT PACKARD ENTERPRISE, HEWLETT PACKARD, HPE merupakan tanda dagangan bagi Syarikat Hewlett Packard Enterprise dan/atau sekutunya.
*NVMe merupakan tanda berdaftar atau tidak berdaftar bagi NVM Express, Inc. di Amerika Syarikat dan negara lain.
*PCIe merupakan tanda dagangan berdaftar bagi PCI-SIG.
*Semua nama syarikat, nama produk dan nama perkhidmatan yang lain mungkin merupakan tanda dagangan bagi syarikat pihak ketiga.

Perihal Kioxia
Kioxia merupakan peneraju dunia dalam penyelesaian ingatan, khususnya pembangunan, pengeluaran dan penjualan ingatan kilat dan pemacu keadaan pepejal (SSD). Pada April 2017, versi terdahulunya iaitu Toshiba Memory yang telah dipisahkan daripada Toshiba Corporation, ialah syarikat yang mencipta ingatan kilat NAND pada tahun 1987. Kioxia komited untuk memajukan dunia dengan "ingatan" melalui penawaran produk, perkhidmatan dan sistem yang mewujudkan pilihan kepada pelanggan serta nilai yang berasaskan ingatan untuk masyarakat. Teknologi ingatan kilat 3D Kioxia yang inovatif iaitu BiCS FLASH™, sedang membentuk masa depan storan dalam aplikasi ketumpatan tinggi, termasuk telefon pintar, PC, SSD, automotif, dan pusat data yang canggih.

Pertanyaan Pelanggan:
Kioxia Corporation
Pejabat Jualan Global
https://business.kioxia.com/en-jp/buy/global-sales.html

*Maklumat dalam dokumen ini, termasuk harga dan spesifikasi produk, kandungan perkhidmatan dan maklumat hubungan, adalah tepat pada tarikh pengumuman tetapi tertakluk pada perubahan tanpa notis awal.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53401913/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Maklumat Hubungan
Pertanyaan Media:
Kioxia Corporation
Bahagian Perancangan Strategik Jualan
Koji Takahata
Tel: +81-3-6478-2404
 
Sumber: Kioxia Corporation

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment