Wednesday, May 17, 2023

TTI MENGUMUMKAN PERMULAAN DAGANGAN OTCQX

 HONG KONG, 17 Mei (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Peneraju global dalam Alatan Profesional, Alatan DIY dan Kelengkapan Berkuasa Luar tanpa kord, Techtronic Industries Co. Ltd. (“TTI” atau “Kumpulan”) (kod saham: 669, OTCQX: TTNDY, TTNDF) dengan sukacita ingin mengumumkan bahawa Kumpulan tersebut telah layak telah layak untuk berdagang di Pasaran Terbaik OTCQX, yang sebelum ini berdagang di pasaran PINK. Saham biasa TTI akan terus didagangkan di Bursa Saham Hong Kong Berhad (SEHK) di bawah kod saham: 669.

Techtronic Industries Co. Ltd. mula berdagang Resit Depositori Amerika (ADR) pada 16 Mei di Pasaran OTCQX di bawah simbol “TTNDY” (5:1 biasa) dan “TTNDF” (1:1 biasa). Pelabur Amerika Syarikat boleh mencari pendedahan kewangan semasa dan sebut harga Tahap 2 Masa Nyata untuk syarikat di www.otcmarkets.com.

Menaik taraf kepada Pasaran OTCQX ialah langkah penting bagi syarikat yang berusaha menyediakan dagangan telus untuk pelabur Amerika Syarikat masing-masing. Bagi syarikat yang disenaraikan di bursa antarabangsa yang layak, standard pasaran yang diperkemas membolehkan syarikat tersebut menggunakan pelaporan pasaran tempatan masing-masing untuk menyediakan maklumat tentang syarikat di Amerika Syarikat. Menurut Pasaran OTC, syarikat mesti memenuhi standard kewangan yang tinggi, mengikuti amalan terbaik tadbir urus korporat dan menunjukkan pematuhan terhadap undang-undang sekuriti yang diguna pakai untuk layak.

En. Joseph Galli, Ketua Pegawai Eksekutif TTI, mengulas, “Kami berasa gembira untuk memulakan dagangan di pasaran OTCQX. Hong Kong kekal sebagai domisil penyenaraian bursa utama TTI, tetapi perkembangan baharu ini akan menambahkan kecairan yang lebih besar kepada saham biasa dan program ADR kami, sambil menjadikan saham lebih mudah diakses oleh komuniti pelaburan global yang lebih luas.”

Maklumat Tentang TTI

TTI ialah peneraju dunia dalam teknologi tanpa kord yang merangkumi Alatan Berkuasa, Kelengkapan Berkuasa Luar, Produk Penjagaan Lantai dan Pembersihan untuk Dilakukan Sendiri (DIY), pengguna, profesional dan pengguna industri dalam industri rumah, pembinaan, penyelenggaraan, perindustrian dan infrastruktur. Syarikat mempunyai asas yang dibina di atas empat pemacu strategik – Jenama Mantap, Produk Berinovatif, Warga Kerja Luar Biasa dan Kecemerlangan Operasi - mencerminkan wawasan jangka panjang yang luas untuk memajukan teknologi tanpa kord. Strategi pertumbuhan global untuk usaha berterusan terhadap inovasi produk telah membawa TTI ke hadapan dalam industri ini sambil mengekalkan standard alam sekitar, sosial dan tadbir urus korporat yang tinggi. Portfolio jenama TTI yang mantap termasuk alatan berkuasa MILWAUKEE, RYOBI dan AEG, aksesori dan alatan tangan, produk kegunaan luar RYOBI dan HOMELITE, susun atur EMPIRE dan produk pengukuran, serta produk dan larutan penjagaan lantai HOOVER, VAX, DIRT DEVIL dan ORECK.

Diasaskan pada tahun 1985 dan disenaraikan di Bursa Saham Hong Kong Berhad pada tahun 1990, TTI ialah satu daripada saham konstituen Indeks Hang Seng, Indeks Penanda Aras Kelestarian Korporat Hang Seng, Indeks FTSE RAFITM All-World 3000, Indeks FTSE4Good Developed dan Indeks MSCI ACWI. Syarikat juga berdagang di Pasaran Terbaik OTCQX di bawah simbol “TTNDY” dan “TTNDF”. Untuk maklumat lanjut, sila kunjungi www.ttigroup.com.

Semua tanda dagangan yang disenaraikan selain AEG, OTCQX, PINK dan RYOBI dimiliki oleh Kumpulan. AEG ialah tanda dagangan berdaftar AB Electrolux (publ.) dan digunakan di bawah lesen. OTCQX dan PINK ialah tanda dagangan berdaftar OTC Markets Group Inc. RYOBI ialah tanda dagangan berdaftar Ryobi Limited dan digunakan di bawah lesen.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Bahagian untuk Dihubungi

Untuk Pertanyaan Perhubungan Pelabur:
Bahagian Hubungan Utama
Perhubungan Pelabur TTI
Tel: +1 (954) 541-9660
E-mel: ir@ttihq.com

Bahagian Hubungan Asia/Pasifik
Perhubungan Pelabur TTI
Tel: +(852) 2402 6888
E-mel: ir@tti.com.hk

Sumber: Techtronic Industries Co. Ltd.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment