Tuesday, December 12, 2023

MAJLIS WILAYAH TOOWOOMBA MENINGKATKAN LALUAN KEPADA PERKHIDMATAN DIGITAL DENGAN BOOMI

Majlis Wilayah Toowoomba Meningkatkan Laluan kepada Perkhidmatan Digital Dengan Boomi (Grafik: Business Wire)

 Kerajaan tempatan Queensland memperkemas data untuk menambah baik keterlibatan penduduk dan memperkukuh projek Internet Benda (IoT)


SYDNEY & BRISBANE, Australia, 12 Dis (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Boomi™, peneraju ketersambungan dan automasi pintar, pada hari ini mengumumkan bahawa Majlis Wilayah Toowoomba telah melaksanakan platform Boomi untuk memperkemas penyampaian perkhidmatan digital kepada penduduk dan memacu inisiatif utama seperti projek infrastruktur air Internet Benda (IoT).

Terletak di tenggara Queensland, Australia, Majlis Wilayah Toowoomba (TRC) ialah kawasan penempatan bagi lebih 180,000 penduduk. Pada masa ini, pihak majlis sedang menjalani transformasi teknologi didorong oleh pengalaman, menggunakan data untuk menambah baik perkhidmatan digital kepada penduduk — daripada permintaan penyelenggaraan, kepada pembayaran bil air dan menguruskan aplikasi pembangunan.

“Perkhidmatan komuniti mesti melengkapkan kehidupan digital penduduk tempatan,” kata Mark Godfrey, Pembangun Integrasi Kanan di TRC. “Perkhidmatan ini perlu tepat pada masanya dan boleh diakses oleh penduduk, sambil diselenggara dengan mudah oleh kakitangan majlis. Kami berusaha melaksanakan rangka kerja data yang akan mewujudkan pemahaman bersama tentang perkara yang berlaku di seluruh majlis supaya proses boleh dijalankan tanpa kekecohan dan membolehkan kami memberikan respons kepada komuniti dengan lebih pantas dan mengurangkan risiko organisasi.”

TRC menggantikan manual, integrasi titik ke titik dengan platform Boomi, menghubungkan aplikasi kritikal perniagaan, termasuk sistem pengurusan dokumen elektronik; perisian ERP; orang ramai, harta benda dan perisian kawal selia; portal pembangunan hartanah, sistem parkir pintar dan sistem perkhidmatan sisa. Dengan silo data dan duplikasi maklumat berjaya dihapuskan, TRC telah memperkemas beberapa proses yang boleh diakses oleh orang awam, termasuk dokumentasi pembangunan hartanah.

“Pada masa lalu, penduduk melaporkan bahawa dokumen hilang dalam talian, yang akan mendorong pasukan IT melakukan siasatan dan meminda sistem secara manual – ini mengambil masa yang terlalu lama. Kini, kami tidak lagi membenarkan proses lama menjejaskan keterlibatan kami dengan penduduk, mahupun membenarkannya menghalang tadbir urus kami,” kata Godfrey.

Beliau menambah, “Dengan Boomi, kami dapat memenuhi keperluan kerajaan negeri dengan memastikan dokumen pembangunan tersedia untuk kegunaan awam. Pada masa yang sama, kami memperoleh pemahaman yang lebih baik mengenai cara penduduk berinteraksi dengan kami. Daripada menangkap metrik ke atas permintaan awam kepada mengeluarkan makluman, kami berupaya memberikan respons kepada permintaan dan masalah dokumentasi dalam masa nyata. Ini memberikan penambahbaikan kepada teknologi kami yang bermaksud – ini bukan sahaja kemajuan dalam bilik IT, tetapi ini juga kemajuan untuk orang ramai dan proses.”

Sebagai sebahagian daripada strategi infrastruktur majlis yang lebih pintar, TRC juga sedang menjalani penyegaran infrastruktur air utama.

Godfrey menyatakan, “Kami mengalih keluar lebih daripada 64,000 meter air rumah dan perniagaan, serta menggantikan infrastruktur lama dengan meter pintar dalam tempoh tiga tahun akan datang. Daripada bergantung pada bacaan meter manual, platform pintar dan kod rendah Boomi menyegerakkan dengan Iota Services – rakan niaga IoT kami – untuk mengambil data meter dan memastikan maklumat dapat disalurkan ke tempat yang sewajarnya.”

Memandang ke hadapan, TRC akan menggunakan Flow, penyelesaian automasi aliran kerja Boomi, untuk meningkatkan pengalaman penduduk secara keseluruhan. Ini akan termasuk membangunkan borang dalam talian seperti permintaan debit terus. Pada masa ini, penduduk mesti memuat turun, menandatangani dan mengimbas permintaan berasaskan cetakan, dan kemudian kakitangan menukar permintaan ini secara manual kepada fail digital. Boomi Flow akan memperkemas proses tersebut dengan merealisasikan penandatanganan digital dan mengautomasikan penukaran dalaman.

Projek Flow lain akan menunjukkan TRC mewujudkan pandangan 360 darjah maklumat penduduk hanya dalam antara muka tunggal. Bersama paparan lengkap mengenai pelbagai perkara daripada haiwan peliharaan yang disenaraikan dan hartanah yang didaftarkan, kepada bayaran kadar, pekerja TRC akan dapat menjawab pertanyaan rakyat dengan lebih pantas dan dengan pemahaman yang lebih kuat tentang keperluan mereka.

“Rakyat Australia telah menjangkakan perkhidmatan digital berkualiti tinggi daripada organisasi dan itu meliputi majlis yang memantau tempat kediaman mereka,” kata Nathan Gower, Pengarah Australia dan New Zealand di Boomi. “Proses yang berbelit-belit tidak boleh diterima. Boomi telah memberikan TRC keupayaan untuk menghapuskan ketidakcekapan dan memenuhi keperluan khusus wilayah di bawah pemantauan majlis tersebut dengan lebih baik sambil mengekalkan kebertanggungjawaban terhadap sumbangan pembayar cukai yang dibelanjakan.”

Sumber Tambahan
Boomi mempunyai matlamat menjadikan dunia tempat yang lebih baik dengan menghubungkan semua individu kepada segalanya, di mana-mana sahaja. Perintis platform integrasi sebagai perkhidmatan (iPaaS) berasaskan awan dan kini menjadi syarikat peneraju kategori, perisian global sebagai perkhidmatan (SaaS), Boomi dikatakan sebagai pangkalan pelanggan terbesar dalam kalangan vendor platform integrasi dan rangkaian di seluruh dunia dengan kira-kira 800 rakan niaga – termasuk Accenture, Capgemini, Deloitte, SAP dan Snowflake. Organisasi global beralih kepada platform pemenang anugerah Boomi bagi menemui, menguruskan dan mengatur data, sambil menyambungkan aplikasi, proses dan individu untuk hasil yang lebih baik dan lebih pantas. Untuk maklumat lanjut, kunjungi boomi.com.

© 2023 Boomi, LP. Boomi, logo ‘B’ dan Boomiverse ialah tanda dagangan Boomi, LP atau anak syarikat atau syarikat gabungan masing-masing. Hak cipta terpelihara. Nama atau tanda lain mungkin merupakan tanda dagangan pemilik masing-masing.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53866243/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Individu untuk Dihubungi
Media:
Jasmine Ee
Ketua Perhubungan Media dan Penganalisis, APJ
jasmine.ee@boomi.com
 
Sumber: Boomi, LP

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment