Tuesday, December 12, 2023

PENYELIDIK KANSER TERKENAL DUNIA DARI SEPANYOL DAN A.S. BERGABUNG TENAGA UNTUK MENANGANI KEPERLUAN DAN CABARAN KRITIKAL DALAM PENYELIDIKAN KANSER WANITA





DALLAS, 11 Dis (Bernama-BUSINESS WIRE) --
 Mary Kay Inc., jenama1 penjagaan kulit dan kosmetik warna jualan langsung No. 1 di dunia dan yayasan tajaan syarikat, termasuk Mary Kay Ash Foundation di A.S., terus memberikan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada penyelidikan kanser wanita melalui membiayai pelbagai program dan projek penyelidikan, memberikan geran kepada saintis terkenal di dunia, dan memudahkan ujian klinikal, semuanya atas dasar mencari penawar.

Baru-baru ini, Mary Kay menganjurkan mesyuarat maya antara Dr. Joyce O'Shaughnessy, Meraikan Pengerusi Wanita yang Dikurniakan dalam Penyelidikan Kanser Payudara di Baylor University Medical Center dan Pengerusi, Penyelidikan Kanser Payudara di U.S. Oncology yang berpangkalan di Dallas, Texas, dan Dr. Eva Ciruelos, Penyelaras Unit Kanser Payudara, Hospital Universiti dan Hospital dan Pengerusi HM, SOLTI Group mengenai Penyelidikan Kanser Payudara, dan penerima geran FERO Foundation yang disokong oleh Mary Kay Sepanyol, yang berpangkalan di Madrid, Sepanyol. Mereka berdua memimpin pasukan penyelidikan mereka sendiri di negara asal mereka yang memberikan tumpuan pada penyiasatan bentuk kanser yang jarang berlaku dan agresif pada kaum wanita: kanser payudara metastatik tiga kali ganda negatif (TNBC). Walaupun jauh beribu-ribu batu, mereka berdua mengenali antara satu sama lain - mereka sudah lama bekerjasama dalam penyelidikan TNBC dan perjuangan mereka untuk mencari penyelesaian dan penawar bagi penyakit yang membinasakan ini.

Kedua-dua penyelidik dan pakar terkemuka dalam bidang masing-masing ini duduk berbincang tentang kepentingan kerjasama saintifik global, yang mereka tekankan keperluan mendesak untuk penyelidik di seluruh dunia berkongsi penemuan dan kemajuan mereka untuk mengumpulkan hasil.

“Ia bukan soal ada idea yang terbaik, tapi bersama-sama dapatkan rawatan terbaik untuk setiap pesakit, dan perkara ini mesti menembusi industri perubatan, klinikal dan farmaseutikal. Trend kanser payudara dalam kalangan wanita semakin meningkat di seluruh dunia, dan hari ini kita boleh katakan bahawa 1 daripada 3 orang wanita akan didiagnosis dengan kanser sepanjang hayat mereka2,” kata Dr. O’Shaughnessy.

“Tanpa kerjasama berterusan di kalangan semua pakar, mustahil untuk mencapai diagnosis tertentu,” komen Dr. Ciruelos. “Penting untuk membuat susulan setiap rawatan pesakit dengan cara yang diperibadikan; dengan cara itu kita akan dapat mengesan sebab rawatan yang sama untuk orang yang mempunyai ciri yang sama berkesan untuk sesetengah orang, tetapi tidak untuk orang lain.”

Mereka sangat kecewa dengan perbezaan dan ketakkonsistenan yang dapat dilihat semasa mendapatkan terapi, ubat dan rawatan di pelbagai negara dan menyeru untuk bersatu dalam menawarkan rawatan yang lebih konsisten kepada semua pesakit tanpa mengira tempat tinggal mereka. Kedua-dua penyelidik ini juga bersetuju bahawa mencari masa untuk berdedikasi sepenuhnya kepada penyelidikan kanser adalah mencabar kerana mereka perlu menangani cabaran pembiayaan dan menyatakan penghargaan mereka kepada penaja, termasuk Mary Kay Ash Foundation dan Fero Foundation yang merealisasikan kerja menyelamatkan nyawa ini.

Dr. O'Shaughnessy menambah, “Pada tahun 1985, kami sangat kecewa dengan kekurangan pilihan terapeutik untuk kaum wanita yang menghidap kanser. Hari ini, kita dapat lihat kemajuan yang hebat dalam bidang ini dan saya sangat optimistik untuk melihat kejayaan penyelidik generasi yang akan datang.”

Melalui pembiayaan projek penyelidikan kanser oleh Mary Kay Ash Foundation di Amerika Syarikat dan pemberian geran Mary Kay Sepanyol kepada FERO Foundation di Sepanyol, Dr. O'Shaughnessy dan Dr. Ciruelos dapat terus bekerjasama dalam kerja seumur hidup mereka. Mary Kay berada di barisan hadapan dalam penyelidikan kanser wanita, menyokong penyelidikan pecah tanah yang dipimpin oleh wanita untuk wanita. Mary Kay komited untuk membantu penyelidik di seluruh dunia dengan menyokong penyelidikan translasi (penyelidikan yang menghubungkan penyelidikan makmal terus kepada pesakit), ujian klinikal yang bertujuan untuk meningkatkan pengesanan, prognosis dan rawatan kanser wanita, serta organisasi yang menyokong penyelidikan kanser, seperti FERO Foundation di Sepanyol.

Tonton perbualan penuh mereka di Saluran YouTube Mary Kay Global.

Perihal Mary Kay

Kemudian. Kini. Sentiasa. Salah satu pemecah tembok asal, Mary Kay Ash mengasaskan jenama kecantikan impiannya di Texas pada tahun 1963 dengan satu matlamat: untuk memperkayakan kehidupan wanita. Impian itu telah berkembang menjadi sebuah syarikat global dengan berjuta-juta ahli tenaga jualan bebas di lebih daripada 35 buah negara. Selama 60 tahun, peluang Mary Kay telah memperkasakan wanita untuk menentukan masa depan mereka sendiri melalui pendidikan, bimbingan, sokongan dan inovasi. Mary Kay berdedikasi untuk melabur dalam bidang sains untuk kecantikan dan pembuatan penjagaan kulit termaju, kosmetik warna, tambahan pemakanan dan wangian. Mary Kay percaya dalam memelihara planet kita untuk generasi yang akan datang, melindungi wanita yang terjejas oleh kanser dan penderaan domestik, dan menggalakkan warga belia untuk mengejar impian mereka. Ketahui lebih lanjut di marykayglobal.com, cari kami di FacebookInstagram, dan LinkedIn, atau ikuti kami di X (dahulunya dikenali sebagai Twitter).

1 “Sumber Euromonitor International Limited; Kecantikan dan Penjagaan Diri Edisi 2023, jualan nilai pada RSP, data 2022.”

2 American Cancer Society. https://www.cancer.org/cancer/types/breast-cancer/about/how-common-is-breast-cancer.html

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/20231207401297/en/
 
Maklumat Hubungan

Mary Kay Inc. Corporate Communications
marykay.com/newsroom
972.687.5332 atau media@mkcorp.com

Sumber: Mary Kay Inc.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment