Saturday, December 16, 2023

NIQ MENDEDAHKAN MAKMAL NIQ UNTUK MENDORONG INOVASI DAN MEMUPUK BAKAT PENERAJU INDUSTRI

 Ketua Pegawai Produk, Troy Treangen akan mengetuai Makmal NIQ, Merintis Inovasi merentasi Industri CPG


Inovasi laluan pantas NIQ akan melancarkan ‘NIQ Ask Arthur’ berdasarkan GenAI pada tahun 2024

CHICAGO, 15 Dis (Bernama-BUSINESS WIRE) -- NIQ, pemimpin global dalam penyelesaian data dan analisis, teruja untuk mengumumkan kewujudan Makmal NIQ, inisiatif luar biasa yang disasarkan untuk memanfaatkan kuasa bersama bakat dan keupayaan terulung yang diperlukan melalui M&A strategik. Terletak sebagai penjana inovasi dalam komitmen NIQ untuk meningkatkan pertumbuhan yang lestari melalui pelaburan yang meningkatkan prestasi, Makmal NIQ bersiap sedia untuk merintis masa depan produk dan penyelesaian berdaya cipta yang disasarkan untuk menyelesaikan cabaran industri. Sepanjang dua tahun lepas, NIQ telah melabur lebih $1 bilion dalam pelaburan operasi untuk data dan keupayaan baharu untuk membina Full View™ tingkah laku beli belah pengguna untuk menyelesaikan masalah klien dan mendedahkan laluan untuk pertumbuhan. Digabungkan dengan pelaburan, Makmal NIQ menimbulkan tatasusunan aset data menyeluruh, menggunakan alat kecerdasan perniagaan intuitif yang menawarkan cerapan pasaran terperinci dan analisis ramalan yang didorong oleh AI Generatif (GenAI) dan sains data berwibawa.

Dengan pengenalan Makmal NIQ, syarikat dengan rasa bangga mengumumkan alat baharu pertama, 'NIQ Ask Arthur', alat berdasarkan GenAI transformatif yang akan disepadukan ke dalam platform Discover. Penyelesaian berevolusi ini memperkasakan pengguna dan carian global terbantu AI dan pengesyoran diperibadikan berdasarkan KPI dan analisis berterusan. Menawarkan cerapan Dijana oleh AI dalam laporan, 'NIQ Ask Arthur’ memudahkan tafsiran data rumit dan pembuatan keputusan termaklum. Keupayaan AI perbualannya membolehkan penyiasatan mendalam, memberi pengguna panduan melalui set data yang banyak dan memberikan cerapan boleh diambil tindakan. 'NIQ Ask Arthur' ialah penukar permainan, membentuk semula pembuatan keputusan didorong data dan meningkatkan komitmen NIQ untuk menyampaikan penyelesaian analisis yang canggih, mendorong perniagaan ke arah kejayaan dalam landskap dinamik hari ini. Melalui penciptaan Makmal NIQ, ‘NIQ Ask Arthur’ memastikan keselamatan data dan memanfaatkan model dan alat terbaik yang tersedia dalam landskap teknologi yang sedang berkembang pesat.

"Memperkenalkan 'NIQ Ask Arthur' menandakan pencapaian penting yang menggembirakan untuk Makmal NIQ dan platform Discover. Alat yang dikuasakan GenAI canggih ini merevolusikan inovasi dan penerokaan data, menawarkan pengguna carian global dipacu oleh AI dan pengesyoran diperibadikan yang mentakrifkan semula cara cerapan dimanfaatkan,” kata Troy Treangen, Ketua Pegawai Produk, NIQ. “'NIQ Ask Arthur’ menggambarkan lonjakan ke depan dalam komitmen kami untuk menyampaikan penyelesaian analisis terunggul, memudahkan data yang rumit dan memperkasakan pembuat keputusan dengan cerapan boleh diambil tindakan. Ia lebih daripada alat, ia penukar permainan yang membentuk masa depan pembuatan keputusan yang dipacu data dan meningkatkan dedikasi NIQ terhadap inovasi dalam persekitaran perniagaan dinamik hari ini.”

Genesis Makmal NIQ terletak dalam pengiktirafan yang dalam setiap pemerolehan, di situ terdapat banyak sumber yang khusus dan teknikal. Untuk memanfaatkan keupayaan rakan sekutu NIQ, dan memaksimumkan nilai klien, Makmal NIQ akan mengumpulkan kumpulan ~400 orang jurutera, saintis data dan juruteknik yang memiliki set kemahiran khusus yang luar biasa. Kader berbakat ini akan berfungsi sebagai enjin inovasi khusus NIQ, memberi tumpuan dalam menyelesaikan cabaran dalaman, industri dan klien melalui penyelesaian teknologi canggih. Mereka akan bekerja bersama ~3,000 orang jurutera dan ~700 orang saintis data yang mengendalikan operasi perniagaan NIQ yang lebih luas.

"Makmal NIQ, dipacu oleh semangat keusahawanan yang tangkas, menyasarkan untuk memanfaatkan AI dan teknologi yang sedang berkembang,” kata Jim Peck, CEO NIQ. "Objektif teras kami adalah untuk memupuk inovasi boleh skala dalam ekosistem NIQ. Perkara yang penting dalam misi ini adalah komitmen terhadap tadbir urus data. Dengan mengutamakan integriti dan keselamatan data, kami memastikan asas yang boleh dipercayai untuk penggunaan AI, menjanjikan inovasi industri yang tidak pernah berlaku. Pendekatan kami yang disesuaikan memperkasakan organisasi untuk membuat keputusan termaklum, memastikan ketekalan data dan melindungi kepentingan pemegang saham. Dengan penyelesaian NIQ, perniagaan mengalami ketidaktekalan yang berkurangan, ralat yang diminimumkan dan nilai data yang dipertingkatkan. Komitmen kami kepada proses yang telus dan penyelarasan berkesan kos membolehkan klien berkembang dalam dunia yang dipacu data, memupuk inovasi dan pertumbuhan.”

Diketuai oleh Troy Treangen, pasukan kepimpinan Makmal NIQ diperkuatkan dengan kepakaran Xavier Facon, Mark Flynn, John Forese, Pengasas Bersama Data Impact Ludovic Gallen, Dana James, Dennis Madura dan Pengasas Foxintelligence dan CEO Edouard Nattee. Set kemahiran mereka yang pelbagai dan menyeluruh merupakan penjana yang mendorong Makmal NIQ ke arah era pencapaian yang luar biasa. Pasukan dinamik ini menyandarkan pendekatan perundingan yang inovatif, menambat usaha mereka di sekitar lima tonggak penting:

• Kecerdasan Buatan Generatif (GenAI): Tonggak GenAI secara strategik bertumpu pada penggunaan teknologi dijana oleh AI dalam ekosistem NIQ dengan sokongan ~700 orang saintis data. Membina dua dekad penguasaan menyeluruh NIQ dalam AI dan pembelajaran mesin, pengenalan GenAI akan bersedia dalam teknologi novel yang disasarkan untuk memperkasakan keupayaan menyeluruh untuk mendorong kejayaan klien. Dalam respons kepada usaha klien untuk mendapatkan kecerdasan, bantuan dipacu konteks dalam menavigasi landskap perniagaan yang rumit, tonggak GenAI NIQ bersedia untuk memberikan penyelesaian penting yang membimbing mereka ke arah strategi boleh diambil tindakan untuk kejayaan.
• e-Dagang Global: Makmal NIQ ditetapkan untuk merintis pendekatan berevolusi dalam ukuran e-dagang global dan analisis pembeli. Pasukan menyasarkan untuk mentakrifkan semula metodologi ukuran, memberi tumpuan pada membangunkan aplikasi iOS dan Android yang termaju. Aplikasi ini melangkaui pengumpulan data biasa, menggunakan pemprosesan yang rumit dan analisis mendalam untuk mewujudkan standard industri yang belum pernah berlaku.
• Pembahagian Produk: Dalam Makmal NIQ, tonggak Pengekod Produk diketuai oleh pakar yang memanfaatkan pengalaman menyeluruh untuk memacu inovasi. Kepimpinan ini memainkan peranan penting dalam memanfaatkan ‘cerapan produk’ sebagai asas, menyatukan pandangan proprietari bagi ukuran Omni dan pengaktifan untuk produk yang dijejak, memastikan pertumbuhan berterusan.
• Media Runcit/e-Runcit: Inisiatif berwawasan Makmal NIQ menggabungkan teknologi termaju dan cerapan strategik untuk mentakrifkan semula landskap runcit. Kepimpinan ini memastikan penglibatan pengguna yang tiada tandingannya, menawarkan cara inovatif jenama untuk berhubung dengan khalayak mereka. Tonggak Media Runcit menjanjikan tetapan standard baharu dalam pengiklanan dengan menggunakan strategi dipacu data untuk keterlihatan jenama penuh impak dan hasil berpusatkan pelanggan.
• Cerapan Ramalan: Makmal NIQ meningkatkan penyelesaian dan analisisnya melalui integrasi keupayaan AI di bawah panduan strategik. Inisiatif ini menyasarkan untuk memanfaatkan GenAI untuk mengubah tinjauan pengguna, memperkenalkan analisis perintis dan menggunakan kecerdasan daripada repositori data yang banyak, meletakkan NIQ di barisan hadapan inovasi dan kecekapan dalam cerapan ramalan.

NIQ, melalui penggunaan kecerdasan buatan (A) dan pembelajaran mesin (ML) yang inovatif, memperkasakan klien runcit dan pengilangan di lebih 90 negara, memberi impak lebih daripada 1.4 juta kedai dan mengendalikan trilion rekod untuk menghasilkan cerapan boleh diambil tindakan. Strategi pelaksanaan pantas dan tangkas syarikat telah memudahkan kemajuan teknologi yang luar biasa. Pada tahun lepas, platform Discover NIQ menyaksikan pertumbuhan luar biasa, melonjak daripada 2,500 pengguna pada bulan Januari 2023 kepada 40,000 orang yang menakjubkan merentasi 71 negara hari ini, mempamerkan skala perluasan teknologi NIQ yang besar. Keupayaan ini untuk melaksanakan teknologi dengan pantas, meningkatkan penglibatan pengguna dan memantapkan kehadiran global yang menggariskan ketangkasan dan inovasi NIQ yang tiada tandingannya dalam industri teknologi. Kemajuan ini memudahkan cerapan yang dipercepatkan merentasi pelbagai industri, saluran dan produk, mendorong kelajuan untuk cerapan pada skala yang belum pernah berlaku untuk menyampaikan Full View™.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang Makmal NIQ dan kerja luar biasanya, sila lawati NIQ’s AI Hub.

Mengenai NIQ

NIQ ialah syarikat kecerdasan pengguna terkemuka di dunia, menyampaikan pemahaman paling lengkap tingkah laku pembelian pengguna dan mendedahkan laluan baharu untuk pertumbuhan. Pada tahun 2023, NIQ bergabung dengan GfK, mengumpulkan dua peneraju industri dengan capaian global yang tiada tandingannya. Dengan bacaan runcit holistik dan cerapan pengguna paling menyeluruh—disampaikan dengan analisis termaju melalui platform yang canggih—NIQ menyampaikan Full View™.

NIQ ialah syarikat portfolio Advent International dengan operasi dalam 100+ pasaran, merangkumi lebih daripada 90% penduduk dunia. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, lawati NIQ.com.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Hubungi

Media
Gillian Mosher
Naib Presiden, Komunikasi
(gillian.mosher@NIQ.com)

Sumber: NIQ

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment