Saturday, May 9, 2020

BIOKAWALAN PERTAMA BIOTALYS TERBUKTI KONSISTEN, MEMPUNYAI KEBERKESANAN TINGGI DALAM PROGRAM PERCUBAAN LAPANGAN BUAH-BUAHAN DAN SAYUR-SAYURAN

BioFun-1 memberi penanam mod tindakan yang baharu untuk menangani ketahanan fungisid yang semakin meningkat

Biofungisid inovatif yang mesra alam dengan potensi untuk penggunaan sebelum dan selepas penuaian

GHENT, Belgium, 8 Mei (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Biotalys NV, syarikat perlindungan makanan dan tanaman transformatif, hari ini mengumumkan hasil daripada 100 percubaan lapangan dengan biofungisid pertama dan cemerlangnya, BioFun-1, yang berada pada landasan yang betul untuk dilancarkan di Amerika Syarikat pada tahun 2022, diikuti oleh pengenalan di pasaran global. Membangunkan penyelesaian biokawalan berdasarkan protein generasi baharu, Biotalys bermatlamat untuk membantu para petani melindungi hasil tanaman dan mengurangkan pembaziran makanan dengan menghalang kehilangan tanaman dan melanjutkan perlindungan pasca-penuaian dengan produk yang mampan dan selamat.

Pada tahun 2018, Biotalys mendemonstrasikan bahawa BioFun-1 menyediakan perlindungan yang berdaya saing dan konsisten terhadap Botrytis cinerea apabila dibandingkan dengan fungsi kimia komersial dan mengatasi bahan biologi, dalam berbilang tanaman dan rantau. Pada tahun 2019, syarikat ini mengembangkan lagi program ujiannya yang mengesahkan keberkesanan tinggi dan kekonsistenan berbanding bahan kimia komersial rujukan dan program pengurusan perosak bersepadu (IPM) merentasi berbilang patogen, tanaman dan rantau.

Program percubaan lapangan 2019 berlangsung merentasi Amerika Syarikat dan negara utama Eropah serta merangkumi lebih daripada 50 percubaan keberkesanan terhadap perosak utama seperti Botrytis cinerea dan rabuk berserbuk. Penyakit ini memberikan kesan besar terhadap hasil dan kualiti dalam pelbagai jenis tanaman buah-buahan dan sayur-sayuran, dan bertanggungjawab atas kehilangan makanan yang ketara, sebelum dan selepas penuaian.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13380

No comments:

Post a Comment