Thursday, May 7, 2020

SYARIKAT INTERNATIONAL FRUIT GENETICS- IFG MEMERANGI PELANGGARAN HARTA INTELEK

BAKERSFIELD, Calif., 6 Mei (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- INTERNATIONAL FRUIT GENETICS, LLC (IFG) telah mengambil langkah untuk melindungi harta inteleknya di China. Syarikat yang berpangkalan di California merupakan pemilik tunggal dan unik bagi jenis anggur yang berlainan, seperti IFG Six (Sweet Sapphire ™), IFG Eleven (Sugar Crisp ™), IFG Sixteen (Sweet Favors ™), dan IFG Seventeen (Sweet Joy ™).

Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, IFG telah memerhatikan pasaran China dan telah melakukan siri aktiviti yang bertujuan untuk memerangi pemalsuan dan tindakan pelanggaran harta intelek lain terhadap jenis anggur IFG dalam pengeluaran dan perdagangan pokok anggur.

Matlamat IFG adalah untuk menghapuskan ladang haram dan perdagangan jenis IFG yang tidak sah di China, demi melindungi hak dan kepentingan sah IFG dan pengeluar serta pengedar berlesennya di seluruh dunia.

IFG telah melantik Baker McKenzie FenXun (FTZ) Joint Operation Office untuk melindungi hak harta inteleknya dan menjalankan aktiviti penguatkuasaan terhadap pelanggar hak yang disyaki sebelum pihak berkuasa kompeten di China.

Secara khususnya, IFG telah mendapatkan pendaftaran tanda dagangan - bukan sahaja untuk nama Inggeris untuk jenis utamanya tetapi juga untuk nama Cinanya, merintis cara untuk tindakan penguatkuasaan tanda dagangan di China. Ini termasuk untuk kejayaan dalam melindungi tanda dagang "甜蜜蓝宝石" [Tian Mi Lan Bao Shi], nama China untuk Sweet Sapphire ™, jenis IFG yang popular di China.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13374

No comments:

Post a Comment