Tuesday, June 13, 2023

COHERE UMUMKAN $270M SIRI C UNTUK MEMBAWAKAN AI GENERATIF KEPADA PERUSAHAAN

Pembiayaan akan mempercepatkan kedudukan peneraju Cohere yang memberikan perusahaan kuasa AI pada platform awan pilihan mereka, memastikan data mereka sulit dan selamat

SAN FRANCISCO dan TORONTO, 12 Jun (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Cohere, sebuah platform AI terkemuka untuk perusahaan hari ini mengumumkan $270J dalam modal baharu sebagai sebahagian daripada pembiayaan Siri C miliknya. Inovia Capital mendahului pusingan itu, dengan penyertaan tambahan daripada pelbagai kumpulan pelabur institusi dan strategik global, termasuk NVIDIA, Oracle, Salesforce Ventures, DTCP, Mirae Asset, Schroders Capital, SentinelOne, Thomvest Ventures dan pelabur kembali Indeks Ventures. Kumpulan ini mewakili pelabur dari Amerika Syarikat, Kanada, Korea, UK dan Jerman serta termasuk beberapa syarikat teknologi yang paling dihormati di dunia.

"AI akan menjadi nadi yang menjana kejayaan perniagaan bagi dekad seterusnya," kata Aidan Gomez, Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas bersama, Cohere. “Memandangkan keterujaan awal tentang AI generatif beralih kepada cara untuk mempercepatkan perniagaan, syarikat mengharapkan Cohere untuk membantu mereka berjaya dalam era teknologi baharu. Fasa produk dan perkhidmatan AI seterusnya akan merevolusikan perniagaan dan kami bersedia untuk menerajui perjalanannya.”

"Kita berada di permulaan era baharu yang didorong oleh pengkomputeran yang dipercepat dan AI generatif," kata Jensen Huang, pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif NVIDIA. “Pasukan di Cohere telah membuat sumbangan asas kepada AI generatif. Perkhidmatan mereka akan membantu perusahaan di seluruh dunia memanfaatkan keupayaan ini untuk mengautomasikan dan mempercepatkan.”

AI Dibina untuk Perusahaan
Platform AI Cohere direka secara unik untuk perusahaan, menawarkan pilihan penggunaan data selamat dalam persekitaran awan sedia ada syarikat, penyesuaian dan sokongan pelanggan. Ini termasuk ekosistem perundingan dan rakan kongsi penyepadu sistem untuk membantu perusahaan pada mana-mana peringkat dalam perjalanan AI mereka.

Suite AI perusahaan Cohere adalah awan-agnostik, menawarkan tahap fleksibiliti dan privasi data tertinggi. Platform ini dibina agar tersedia pada setiap penyedia awan, digunakan dalam persekitaran awan sedia ada pelanggan, awan persendirian maya (VPC), atau malah di tapak untuk bertemu syarikat yang memiliki data mereka. Hal ini akan memperkasakan perniagaan untuk mengubah produk sedia ada dan membina generasi penentu era seterusnya bagi penyelesaian inovatif sambil memastikan data mereka selamat.

"Seluruh raison d'ĂȘtre kami adalah untuk melabur dalam usahawan hebat yang mempunyai misi dan cita-cita hebat di seluruh dunia," kata Steve Woods, CTO dan Rakan Kongsi, Inovia Capital. “Sangat sedikit idea yang secara asasnya boleh mengubah masyarakat dan menambah nilai kepada manusia. Perkara ini jelas merupakan satu peluang dan kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan Cohere untuk menjadi sebahagian daripadanya.”

Berita hari ini datang susulan momentum Cohere dalam beberapa bidang: pengumuman baru-baru ini untuk bekerjasama dengan Salesforce Ventures bagi memajukan AI generatif untuk merealisasikan nilai perniagaan; penglibatan dengan LivePerson untuk meningkatkan pengalaman pelanggan dan hos bagi permintaan serta minat tambahan daripada pasaran perusahaan. Memandangkan Cohere terus memajukan teknologi peneraju industrinya, penilaian model bahasa terkini Stanford juga meletakkan model Arahan Cohere berketepatan tinggi berbanding model yang setanding. Sementara itu, Cohere baru-baru ini mengeluarkan model pemahaman pelbagai bahasa yang pertama kali tersedia secara umum yang dilatih mengenai data sahih daripada penutur asli; platform ini dilengkapkan untuk membaca dan memahami lebih daripada 100 bahasa yang paling biasa dituturkan di dunia.

"Cohere mempunyai gabungan bakat peringkat atasan yang jarang ditemui, teknologi paling inovatif dan berada pada kedudukan terbaik untuk merebut peluang pasaran perusahaan global untuk AI Generative dan LLM," kata Lance Matthews, Pengarah Urusan, DTCP. "Struktur dana unik dan hubungan kami membolehkan kami mengumpulkan gabungan pelabur institusi dan strategik global termasuk Deutsche Telekom untuk mempercepatkan visi Cohere untuk membawa teknologi ini kepada perusahaan di seluruh dunia."

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Cohere dan pasukannya yang kian berkembang, lawati cohere.com.

Perihal Cohere
Cohere adalah sebuah platform AI untuk perusahaan. AI bertaraf dunianya sangat sesuai dengan keperluan perniagaan, membuka kunci kemudahan penggunaan, kebolehcapaian dan privasi data yang belum pernah berlaku sebelum ini. Platform Cohere merupakan agnostik-awan, boleh diakses melalui API sebagai perkhidmatan terurus dan boleh digunakan pada awan persendirian maya (VPC) atau bahkan di tapak untuk bertemu syarikat yang memiliki data mereka, menawarkan tahap fleksibiliti dan kawalan tertinggi. Diasaskan oleh alumni Google Brain dan pengarang bersama kertas penyelidikan seminal Transformer, Cohere sedang dalam misi untuk mengubah perusahaan dan produk mereka dengan AI yang membuka kunci cara yang lebih intuitif untuk menjana, mencari dan meringkaskan maklumat berbanding sebelum ini. Syarikat itu disokong oleh kumpulan pelabur institusi dan strategik global termasuk DTCP, Index Ventures, Inovia Capital, Mirae Asset, NVIDIA, Oracle, Radical Ventures, Salesforce Ventures, Seksyen 32 dan Tiger Global, serta beberapa tokoh AI, termasuk Geoffrey Hinton, Jeff Dean, Fei-Fei Li, Pieter Abbeel dan Raquel Urtasun. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17205

No comments:

Post a Comment