Thursday, June 22, 2023

HUAWEI MEMULAKAN PERTANDINGAN ARENA TEKNOLOGI (TECH ARENA) 2023 DI EROPAH

Dr. José R. Calvo menyampaikan ucaptama mengenai peranan pertandingan yang diadakan itu dalam kerjasama industri-akademik (Foto: Business Wire)

 PARIS, 21 Jun (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Huawei melancarkan pertandingan Arena Teknologi (Tech Arena) 2023 pada hari Jumaat di Eropah semasa acara Viva Technology, satu daripada sidang kemuncak teknologi terbesar Eropah.


Pertandingan Arena Teknologi (Tech Arena) ditaja dan direka bentuk oleh makmal Huawei di seluruh dunia dengan kerjasama universiti terkemuka untuk memberikan lebih banyak peluang kepada pelajar dari segenap pelusuk dunia merasai pengalaman dan mempelajari cara menyelesaikan masalah dunia sebenar.

Liu Shaowei, Presiden Institut Penyelidikan Eropah Huawei, menjelaskan bahawa syarikat itu merancang akan menganjurkan 10 pertandingan Arena Teknologi (Tech Arena) untuk lebih 1,000 pelajar semasa tahun persekolahan 2023–2024. Pertandingan ini akan dianjurkan di beberapa negara, termasuk Perancis, UK, Ireland, Sweden, Jerman, Finland, Belgium, Poland dan Switzerland.

Liu juga menekankan bahawa perkongsian Huawei mengenai keputusan pertandingan Arena Teknologi (Tech Arena) yang lepas menunjukkan bukti kesungguhan Huawei untuk melabur dalam bakat muda. Menjelang akhir tahun 2022, terdapat lebih daripada 5,400 pelajar dari lebih 52 universiti telah menyertai Arena Teknologi (Tech Arena). Malah sehingga kini, Huawei telah menawarkan lebih daripada 3 juta dolar untuk menyediakan platform pertandingan ini kepada pelajar di seluruh dunia.

“Keputusan ini menunjukkan bahawa semakin ramai bakat muda berjaya menjadi bertambah baik daripada pertandingan Arena Teknologi (Tech Arena); ini sejajar dengan hasrat syarikat membantu membina kumpulan bakat yang lebih kukuh untuk komuniti setempat,” tambah Liu.

Liu juga menyatakan tema beberapa pertandingan Arena Teknologi (Tech Arena); pertandingan lain akan menentukan tema masing-masing pada akhir tahun ini.

1. Arena Teknologi (Tech Arena) Ireland: Bina pembantu data yang andal dan boleh dipercayai dengan menggunakan kuasa awan ModelArts untuk menjadi pembantu juruterbang dalam repositori data
2. Arena Teknologi (Tech Arena) Perancis: Pengembangan rangkaian optik dengan menambahkan gentian
3. Arena Teknologi (Tech Arena) Switzerland: Resolusi super imej berturut-turut RAW

Peserta dalam Arena Teknologi (Tech Arena) akan berpeluang menguji kemahiran mereka yang melibatkan pengekodan, algoritma, matematik dan kejuruteraan untuk menyelesaikan masalah industri dunia sebenar. Pertandingan itu akan memberikan anugerah kepada pelbagai pemenang.

Dr. José R. Calvo, Presiden Institut Perhubungan Antarabangsa di Akademi Kedoktoran Diraja Eropah, menyatakan: “Pertandingan seperti Arena Teknologi (Tech Arena) bukan sahaja menyediakan pelajar untuk kerjaya masa depan dalam bidang permintaan tinggi ini tetapi juga memperkasa mereka bagi menyumbang kepada menyelesaikan beberapa cabaran global kita yang paling ketara.”

Pada masa ini, Huawei mengendalikan pusat rangkaian penyelidikan R&D di Eropah, kebanyakannya dijalankan oleh penyelidik tempatan. Kini, semua pusat tersebut bekerjasama dengan lebih 300 universiti dan 900 institut penyelidikan di seluruh dunia untuk pemupukan bakat dan penyelidikan antarabangsa.

Untuk maklumat lanjut tentang pertandingan Arena Teknologi (Tech Arena) 2023, sila kunjungi kami di: https://www.huawei.com/en/seeds-for-the-future/competitions

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53423266/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Bahagian untuk Dihubungi

corporate.comms@huawei.com

Sumber: Huawei

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment