Friday, August 4, 2017

TOSHIBA MEMORY CORPORATION MENGUMUMKAN PAKEJ TUNGGAL NVME(TM) PELANGGAN SSD YANG MENGGUNAKAN MEMORI FLASH 3D, 64 LAPISAN

TOKYO, 3 Ogos (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Memory Corporation, peneraju dunia di dalam penyelesaian memori, hari ini mengumumkan pelancaran siri BG3, satu barisan baharu bagi pakej tunggal NVM ExpressTM (NVMe™) pelanggan SSD yang menggabungkan kecanggihan BiCS FLASH™ 64 lapisan, 3-bit bagi setiap sel (TLC) dan alat kawalan keluaran Toshiba Memory Corporation di dalam pakej tatasusunan grid bola (BGA). Penghantaran sampel kepada pelanggan PC OEM bermula hari ini dalam jumlah yang terhad, dan Toshiba Memory Corporation akan secara beransur-ansur meningkatkan penghantaran bermula dari suku kalendar keempat tahun ini.

Siri BG3 SSD yang baharu itu menggunakan ciri-ciri kerangka PCI EXPRESS® (PCIe®) Gen3 x 2 lorong dan NVMeTM Semakan 1.2.1. Mereka juga dilengkapi dengan ciri-ciri sebuah Penimbal Memori Hos (HMB)[1], yang menggunakan memori hos untuk menggantikan DRAM, sekali gus menjimatkan kuasa dan ruang, dan menyokong pemaju bagi peranti padat yang mesti mencapai satu keseimbangan di antara prestasi tinggi dan penggunaan kuasa yang rendah. Selain itu, faedah gabungan bagi ciri-ciri cache SLC, meningkatkan pengurusan flash dan prestasi memori flash ditambah untuk menghasilkan prestasi sehingga 1520MB membaca berurutan dan 840MB menulis berjujukan[2].

Siri BG3 yang baharu itu boleh didapati di dalam tiga kapasiti, 128GB, 256GB dan 512GB[3].  Setiap kapasiti dijajarkan dengan faktor bentuk[4] SSD kelas paling kecil di dalam industri, pakej tunggal 16mm x 20mm x 1.5mm peletakan permukaan M.2 1620[5] dan modul M.2 2230[6] yang boleh alih. Siri BG3 itu mempunyai dimensi yang lebih padat berbanding dengan produk generasi terdahulu, dengan model pakej tunggal 128GB dan 256GB yang mematuhi dengan model pakej tunggal 1.35mm yang nipis bagi M.2 1620-S2 dan 512GB yang mematuhi dengan 1.5mm bagi M.2 1620-S3. Ini akan membantu untuk menggalakkan pembangunan bagi reka bentuk baharu untuk peranti mudah alih dan terbenam yang canggih, termasuk komputer peribadi dan tablet mudah alih yang nipis. Selain itu, oleh kerana saiz mereka yang padat dan penggunaan kuasa yang rendah, BG3 SSD boleh juga digunakan untuk penyimpanan kuasa dan server-but ruang yang sensitif di dalam pusat data. 

No comments:

Post a Comment