Thursday, October 26, 2017

DASAR-DASAR YANG MENARIK, PERKHIDMATAN BERKUALITI MENINGKATKAN PELABURAN KE BANDAR RAYA DI TENGAH CHINA

JINGMEN, China, 26 Okt., 2017 /Xinhua-AsiaNet/--
 
Untuk mendapatkan pelaburan dan menggalakkan penambahbaikan industri, kerajaan bagi Bandar Raya Jingmen di Wilayah Hubei di tengah China telah memperkenalkan beberapa siri dasar dan perkhidmatan sokongan di dalam pembangunan ekonomi bandar raya itu, dan memperolehi beberapa kejayaan.
 
Dari Januari hingga Ogos, bandar raya itu memperolehi 500 projek yang bernilai lebih 100 juta yuan, dengan jumlah volum pelaburan melebihi 200 bilion yuan. Jumlah perusahaan berskala besar juga telah mencapai 1,188. Kadar pertumbuhan bagi pelaburan aset tetap dan entiti pasaran memuncak di Hubei pada tahun 2016 dan separuh pertama 2017.
 
Disebabkan oleh pengangkutan yang kurang berkembang dan kekurangan sumber, pembangunan di bandar raya itu telah banyak bergantung kepada bahan kimia dan pertanian. Sepanjang dua tahun yang lalu, kerajaan bandar raya itu telah melakukan usaha yang konkrit untuk menyelaraskan prosedur bagi syarikat-syarikat yang menjalankan perniagaan di Jingmen, dan memberikan sokongan yang menggalakkan.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=10526

No comments:

Post a Comment