Friday, October 9, 2020

Blackstone Resources AG Memperoleh Satu Komitmen Ekuiti CHF 30 Juta Dari GEM Global

BAAR, Switzerland, 7 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Blackstone Resources AG (SWX:BLS) (“Blackstone”) dengan sukacitanya ingin mengumumkan bahawa ia telah menandatangani satu komitmen ekuiti tiga tahun dengan GEM Global Yield LLC SCS yang berpangkalan di Luxembourg.

Perjanjian itu akan menyediakan sehingga CHF 30 juta kepada Blackstone untuk digunakan mengikut budi bicara mereka, tertakluk kepada syarat-syarat, dalam usaha mereka untuk mengkomersialkan teknologi bateri mereka dan logam bateri mereka. Pembiayaan itu mempercepatkan pengembangan Blackstone bagi sebuah bateri bercetak komersial, untuk melancarkan pengeluaran secara besar-besaran, untuk memperoleh kilang itu dan peralatan yang penting bagi pengeluaran dan untuk mengembangkan pelaburan logam bateri mereka.

“Blackstone mewakili teknologi generasi seterusnya bagi bateri bercetak 3D dengan elektrolit keadaan pepejal dan pengeluarannya secara besar-besaran,” kata Ulrich Ernst, Ketua Pegawai Eksekutif bagi Blackstone. “Pembiayaan ini meletakkan kami pada jalan untuk merealisasikan visi kami bagi kepimpinan pembuatan bateri untuk menghasilkan bateri dengan ketumpatan lebih banyak dengan menggunakan barisan pengeluaran yang selamat dan mesra alam pada kos yang lebih rendah daripada yang tersedia di pasaran. Struktur bagi perjanjian itu memberikan kami kelenturan yang hebat untuk menyokong visi kami dalam satu cara yang tepat pada masanya dan menjimatkan kos”.

Melalui Kemudahan Langganan Saham (SSF) ini, Blackstone akan menerbitkan 2.5 Mio saham waran dengan satu harga pelaksanaan CHF 3.00. Ini akan membolehkan untuk memulakan satu peningkatan modal yang diperlukan apabila tiba waktunya.


http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13826

No comments:

Post a Comment