Saturday, October 10, 2020

MESSAGEBIRD MENGUMPULKAN $200 JUTA SIRI C, PADA PENILAIAN $3 BILION, KETIKA PERMINTAAN GLOBAL BAGI SALURAN SEMUA HALA PLATFORM SEBAGAI SATU PERKHIDMATAN (OPAAS) TERKEMUKA MELONJAK SEMASA SEKATAN PERGERAKAN

 


• MessageBird menyelesaikan kerumitan komunikasi pelanggan dengan saluran Semua hala Platform sebagai satu Perkhidmatan (OPaaS) Terkemuka yang pertama dan satu-satunya di dunia, yang terdiri daripada suite peranti termasuk InboxOmnichannel Chat Widget dan Flow Builder

• Pelaburan terkini, yang diketuai oleh Rakan Am Spark Capital Will Reed, yang akan menyertai lembaga itu, telah ditingkatkan secara jarak jauh dan menjadikan unikorn terbaharu MessageBird Eropah dengan penilaian $3 Bilion
• Pendekatan platform saluran Semua hala membolehkan perniagaan di mana sahaja di dunia untuk berkomunikasi dan berkongsi media beraneka dengan mana-mana pelanggan dengan serta-merta di WhatsApp, SMS, Suara, Messenger, WeChat, Pesanan Perniagaan Google, Line dan Telegram, dan pada masa yang sama mengumpulkan semua interaksi pelanggan merentasi saluran ke dalam satu jalur tunggal
• Pengumpulan dana terkini diperolehi ketika syarikat melancarkan dasar 'Kerja dari di mana-mana sahaja’ secara jarak jauh   

AMSTERDAM & SAN FRANCISCO & SINGAPURA, 9 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- MessageBird, platform komunikasi awan saluran semua hala yang terkemuka di dunia, telah hari ini mengumumkan penutupan satu pusingan Siri C $200 Juta yang baharu yang diketuai oleh Spark Capital dari Lembah Silikon pada satu penilaian $3 Bilion dengan penyertaan daripada Bonnier, Glynn Capital, LGT Lightstone, Longbow, Mousse Partners dan New View Capital. Sebagai sebahagian daripada pelaburan terbaharu ini, Rakan Am Spark Capital Will Reed akan menyertai lembaga MessageBird. Pelabur yang sedia ada Accel, Atomico, dan Y-Combinator juga turut serta dalam pusingan ini.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20201008005504/en/

Pelaburan terbaharu ini, yang dikumpulkan secara jarak jauh semasa sekatan pergerakan, dicapai di tengah-tengah lonjakan permintaan global bagi satu rangkaian peranti komunikasi pesanan pelanggan yang diutamakan, merentasi julat saluran yang lebih luas, ketika perniagaan global terjejas untuk mengatasi pangsi daripada perkhidmatan pelanggan berasaskan pusat panggilan dan dalam stor secara fizikal kepada sebuah tenaga kerja jarak jauh sepenuhnya dan jualan hanya secara dalam talian. Ini mempercepatkan evolusi MessageBird daripada sebuah syarikat Platform Komunikasi sebagai satu Perkhidmatan (CPaaS) kepada syarikat saluran Semua hala Platform sebagai satu Perkhidmatan (OPaaS) pertama dan satu-satunya di dunia. Pembiayaan tersebut akan digunakan untuk meningkatkan tiga kali ganda saiz pasukan global MessageBird dan terus mengembangkan ke dalam pasaran utama mereka di Eropah, Asia dan Amerika Latin, ketika syarikat itu secara rasmi melancarkan dasar “Kerja dari mana-mana sahaja”.    

“Saya hanya mahu hidup di dalam sebuah dunia di mana saya boleh menghantar teks dengan sebuah perniagaan dan tidak perlu terperangkap menunggu di talian lagi. MessageBird telah mempelopori OPaaS (Saluran semua hala Platform sebagai satu Perkhidmatan) berdasarkan kepada idea bahawa syarikat-syarikat global harus mempunyai komunikasi sifar geseran dengan pelanggan mereka di mana sahaja di dunia dan pada mana-mana saluran yang mereka suka,” kata Robert Vis, Pengasas & Ketua Pegawai Eksekutif MessageBird. “Pusingan terbaharu ini adalah pengesahan bahawa terdapat permintaan daripada pelanggan di seluruh dunia yang juga ingin perniagaan tradisional untuk bergerak ke dalam dunia saluran semua hala pesanan dahulu yang serba baharu ini dan kami mempunyai produk terkemuka di pasaran untuk membantu mereka melakukan perkara itu.”

“Ketika pengguna semakin menuntut agar perniagaan berbicara dengan mereka di dalam aplikasi yang mereka lebih suka, perniagaan akhirnya terpaksa menerapkan strategi saluran semua hala pada skala besar,” kata Will Reed, Rakan Am di Spark Capital. “Robert dan pasukan MessageBird telah membina platform terbaik untuk melibatkan mana-mana pelanggan di sebarang saluran, di seluruh dunia  bersama dengan satu suite produk perisian yang meningkat dan mengautomasikan interaksi ini  yang membolehkan perniagaan untuk menonjol di dalam pesanan baharu yang pertama di dunia.” 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13844

No comments:

Post a Comment