Thursday, October 8, 2020

"GUARDIANS OF THE GULF" TERPILIH UNTUK TAYANGAN PERDANA DI FESTIVAL FILEM ANTARABANGSA LA FEMME BULAN INI

 

Guardians of the Gulf, diterbitkan oleh Mary Kay Inc., telah dipilih untuk tayangan perdana di Festival Filem Antarabangsa  LA Femme (Foto: Mary Kay Inc.)

Dokumentari yang dihasilkan dan diarahkan oleh wanita ini menunjukkan kemurahan hati dan kekuatan Teluk Mexico bersama dengan keadaan krisis alam sekitar global

DALLAS, 8 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Guardians of the Gulf, sebuah dokumentari membuka mata yang menerokai hubungan huru-hara antara Teluk Mexico dan pendokong pemuliharaan yang bertekad untuk melindunginya, telah terpilih untuk tayangan perdana di Festival Filem Antarabangsa LA Femme serba digital pada 15 - 18 Oktober. Mary Kay Inc., berperanan sebagai penerbit eksekutif, dengan Media One bekerjasama dengan The Nature Conservancy, mengunjungi pantai Texas, Alabama dan Mexico untuk mendedahkan kisah pemeliharaan Teluk yang sering tidak diketahui.

Siaran akhbar ini menampilkan multimedia. Lihat siaran penuh di sini :
https://www.businesswire.com/news/home/20201007005109/en/

Dirakam, diarahkan dan dihasilkan oleh kru yang terdiri daripada kesemuanya wanita, Guardians of the Gulf dijadualkan untuk tayangan perdana digital global pada hari Jumaat, 16 Oktober, pukul 5:00 petang. PST, diikuti dengan segera Soalan & Jawapan termasuk penerbit filem dan bintang-bintang.
 
Sinopsis Guardians of the Gulf :
Teluk Mexico telah lama dilanda bencana alam seperti taufan, penangkapan ikan berlebihan, limpasan pertanian dan tumpahan minyak. Namun, ia terus menyokong salah satu ekosistem biodiversiti paling banyak di Bumi dengan lebih daripada 15,000 spesies. Ketahanan ini lemah. Seperti mana-mana hubungan - hanya banyak itu yang dapat diambil tanpa memberi balik.

Dalam Guardians of the Gulf, Teluk Mexico diberi suara oleh pengasuhnya untuk menceritakan kisah kemurahan hati dan kekuatan. Pendokong pemuliharaan, nelayan, pengendali pelancongan, chef dan pemimpin pelajar berusaha untuk meningkatkan kelestarian dalam pekerjaan dan komuniti mereka. Melalui tindakan, mereka melihat perubahan. Melalui perubahan, mereka melihat harapan.

Ketahui lebih lanjut di https://www.guardiansofthegulf.com.

Festival Filem Antarabangsa LA Femme adalah festival filem perdana yang meraikan, menyokong dan memajukan penciptaan kandungan oleh penerbit, penulis, dan pengarah wanita dari seluruh dunia. Festival ini telah meningkatkan karier lebih dari 1,000 seniman dan terus menawarkan seminar pendidikan, program dan acara rangkaian dalam persekitaran indie yang memelihara.

Kredit Filem:
Cait Martin Newnham – Pengarah
Ulla Laidlaw - Pengarah
Aine Corby - Penerbit
Jenny Williams - Penerbit
Gayle Ye – Pengarah Fotografi
Mary Kay – Penerbit Eksekutif

Petikan:
"Air bukan satu masalah tunggal. Ini menyentuh setiap aspek kehidupan moden dan satu-satunya bukti yang kita perlukan adalah Teluk Mexico. Di mana ada yang melihat ketergantungannya yang semakin meningkat sebagai cabaran yang terlalu besar, kita melihat peluang untuk membawa lebih banyak orang bersama kita, ketika kita berinovasi penyelesaian dan mengubah lintasan badan air yang paling sukar di dunia. Setelah menonton Guardians of the Gulf, harapan kami bahawa penonton akan mendapat penghargaan baru untuk bukan sahaja Teluk tetapi usaha gigih dan kolaboratif yang dilakukan untuk mengekalkannya untuk generasi yang akan datang. "
Laura Huffman, mantan Pengarah Wilayah, The Nature Conservancy di Texas dan tampil dalam Guardians of the Gulf
 
“Semasa belajar tentang Teluk Mexico dan sejarahnya baru-baru ini, kami mendapati diri kami tenggelam  dengan kedalaman tragedi dan kesannya. Tetapi kemudian kami bertemu dengan orang-orang Teluk yang luar biasa dan kami dengan cepat mengakui bahawa kisah putus asa tidak sesuai. Kami ingin mencerminkan kekuatan dan ketahanan Teluk dalam naratif filem untuk memberi suara kepada ekosistem untuk menginspirasi aksi dan harapan.
Cait Martin Newnham, Pengarah Guardians of the Gulf

"Semasa kami membuat Guardians of the Gulf, kami jatuh cinta dengan Teluk Mexico. Dia muncul dengan cepat sebagai watak yang murah hati, mudah menyesuaikan diri dan hebat. Teluk memberikan kehidupan dan jalan untuk penghijrahan ke lebih dari 15,000 spesies, dan memberi manusia makanan, pendapatan dan perlindungan dari bencana alam. Jangkauannya jauh, dan keadaannya melambangkan krisis iklim global. "
Ulla Laidlaw, Director of Guardians of the Gulf

“Salah satu tema merata dokumentari ini adalah harapan.  Berharap agar kita tidak hanya mempertahankan Teluk Mexico tetapi bagaimana tindakan dapat menghasilkan perubahan yang nyata. Dengan harapan, lebih banyak orang mendapat motivasi untuk bertindak, dan gelombang keberlanjutan terus meningkat. Pasukan yang kesemuanya wanita melakukan pekerjaan yang luar biasa untuk menangkap dinamisme Teluk Mexico. Dokumentari ini memperlihatkan orang-orang yang berjuang untuk melindungi Teluk dan kemampuan untuk membuat perubahan berlaku. Harapan kami adalah Guardian of the Gulf memberi inspirasi kepada mereka yang ingin tahu untuk belajar bagaimana mereka dapat bertindak secara tempatan untuk mempengaruhi kelestarian global. "
Julia Simon, Ketua Pegawai Undang-Undang, Komunikasi dan Impak Sosial untuk Mary Kay Inc.

Mengenai Mary Kay

Salah satu pemutus siling kaca yang asli, Mary Kay Ash mengasaskan syarikat kecantikannya lebih dari 56 tahun yang lalu dengan tiga tujuan: mengembangkan peluang menarik untuk wanita, menawarkan produk yang tidak dapat ditolak, dan menjadikan dunia sebagai tempat yang lebih baik. Impian itu telah berkembang menjadi syarikat bernilai berbilion dolar dengan berjuta-juta anggota pasukan jualan bebas di hampir 40 negara. Mary Kay berdedikasi untuk melabur dalam sains di sebalik kecantikan dan pembuatan penjagaan kulit canggih, kosmetik warna, makanan tambahan dan wangian. Mary Kay komited untuk memperkasakan wanita dan keluarga mereka dengan bekerjasama dengan organisasi dari seluruh dunia, dengan fokus menyokong penyelidikan kanser, melindungi mangsa yang terselamat dari penderaan rumah tangga, mencantikkan komuniti kita, dan mendorong anak-anak untuk mengikuti impian mereka. Visi asal Mary Kay Ash terus bersinar - satu gincu pada satu masa. Ketahui lebih lanjut di MaryKay.com.

Mengenai Media One Creative

Media One adalah studio produksi dan kreatif global yang mengkhususkan diri dalam kandungan komersial, dokumentari, dan kandungan bentuk pendek untuk jenama yang kami sukai. Kami bangga dengan proses kreatif dan produksi yang bersepadu yang membolehkan kami menyatukan jenama dengan khalayak sasaran melalui penceritaan yang sahih.

Sejak 2012, kami mengerakkan penonton untuk beraksi dengan pasukan pakar dalaman dalam pengembangan kreatif, produksi audio dan video. Ketahui lebih lanjut di mediaonecreative.ca.

Lihat versi sumber di businesswire.com: 
https://www.businesswire.com/news/home/20201007005109/en/

Hubungi

Komunikasi Korporat Mary Kay Inc.
marykay.com/newsroom
972.687.5332 or media@mkcorp.com

Sumber : Mary Kay Inc.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment