Saturday, October 17, 2020

METLIFE MENGUMUMKAN PERUBAHAN KEPIMPINAN KANAN

NEW YORK, 16 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- MetLife, Inc. (NYSE: MET) hari ini mengumumkan beberapa perubahan kepada pasukan kepimpinan kanan mereka. Semua perubahan akan berkuatkuasa pada 1 Januari, 2021, kecuali dinyatakan sebaliknya.


Naib Presiden Eksekutif dan Presiden bagi wilayah Amerika Latin Oscar Schmidt akan bersara selepas satu kerjaya yang cemerlang selama 26 tahun dengan syarikat itu. Beliau akan melepaskan kedudukan eksekutif beliau pada 31 Disember, 2020, dan akan kekal sehingga akhir Mac 2021 untuk membantu dengan peralihan kepimpinan itu.

“Sepanjang dua setengah dekad yang lalu, Oscar telah membantu kami berkembang dan membangunkan perniagaan Amerika Latin kami, dengan membina satu portfolio perniagaan yang pelbagai merentasi rantau itu,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif MetLife Michel Khalaf. “Di bawah kepimpinan beliau yang mantap, kami telah berkembang untuk menjadi syarikat insurans nyawa terbesar di Amerika Latin – satu kecemerlangan yang dicapai secara organik dan melalui beberapa pengambilalihan.”

Pengganti Schmidt sebagai Presiden Wilayah, Amerika Latin, adalah Eric Clurfain Naib Presiden Eksekutif dan Pengerusi, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif bagi MetLife Jepun K.K., tertakluk kepada kelulusan yang diperlukan. Beliau akan melapor kepada Khalaf.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13863

No comments:

Post a Comment