Friday, December 8, 2017

TOSHIBA ELECTRONIC DEVICES & STORAGE CORPORATION LANCARKAN AMPLIFIER KUASA LINEAR BERKECEKAPAN TINGGI 4 SALURAN UNTUK AUDIO KERETA

― Penggunaan kuasa sehingga 90% lebih rendah daripada amplifier AB kelas am ―


TOKYO, 7 Dis (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation hari ini mengumumkan sebuah amplifier kuasa linear berkecekapan tinggi 4 saluran yang baharu "TCB701FNG," yang memenuhi keperluan pasaran semasa untuk kecekapan tinggi. Penghantaran sampel akan bermula pada Januari, 2018.

Dengan "TCB701FNG," syarikat itu telah memperbaiki teknologi mereka bagi merealisasikan kecekapan yang setanding dengan sebuah kecekapan tinggi digital, amplifier kelas D dalam julat kendalian sebenar (0.5 hingga 4W). Penggunaan kuasa dikurangkan sehingga 90% daripada yang digunakan untuk amplifier kelas AB yang lazim.

Amplifier baharu itu juga termasuk fungsi diagnosis diri dengan kawalan bus I2C yang boleh mendiagnosis kesilapan dan menyumbang kepada satu reka bentuk set yang sesuai dengan mengubah tetapan pengesanan untuk mendapatkan atau pemalar masa. Ia juga termasuk pengesanan kesilapan sepenuh masa bagi output DC ofset voltan, yang boleh dengan cepat mengesan voltan ofset output yang tidak normal dan mencegah pembesar suara daripada terbakar, dan meningkatkan kebolehpercayaan set.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=10666

No comments:

Post a Comment