Tuesday, July 18, 2023

BANLE ENERGY MELANCARKAN OPERASI MENGISI BUNKER BAHAN API BIO PERTAMANYA DI HONG KONG

 CBL International Limited (Diperbadankan di Kepulauan Cayman dengan liabiliti terhad)


HONG KONG, 18 Julai (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Pada 14 Julai 2023, Banle Energy International Limited, anak syarikat CBL International Limited (NASDAQ: BANL) ("Syarikat"), bekerjasama dengan ASB Biodiesel (Hong Kong) Limited dan Seven Seas Oil (Hong Kong) Limited melengkapkan operasi mengisi bunker bahan api bio B24 kami yang pertama di Hong Kong, dengan Saybolt sebagai pembekal perkhidmatan pemeriksaan dan ujian bebas antarabangsa untuk memantau keseluruhan proses bagi memastikan kedua-dua kualiti dan kuantiti.

Syarikat kami telah mengambil inisiatif untuk menyokong usaha kami ke arah Strategi Gas Rumah Hijau IMO 2023 ("Strategi"), yang telah diterima pakai di Jawatankuasa Perlindungan Alam Sekitar Marin (MEPC 80) pada awal bulan Julai. Strategi ini menetapkan sasaran yang tinggi untuk industri perkapalan bagi mengurangkan jumlah pelepasan gas rumah hijau tahunan (“GHG”) daripada perkapalan antarabangsa sehingga sekurang-kurangnya 20% dan 70%, dengan matlamat untuk mencapai 30% dan 80% masing-masing menjelang tahun 2030 dan 2040, berbanding tahap tahun 2008. Selaras dengan hala tuju kami yang memfokus kepada ESG, kami komited untuk mempromosikan bahan api bio, produk berkaitan ESG, dalam usaha mengurangkan pelepasan GHG.

Bahan api bio sedang dipromosikan sebagai salah satu alternatif rendah karbon kepada minyak fosil sedia ada kerana ia boleh membantu mengurangkan pelepasan GHG dan kesan perubahan iklim yang berkaitan daripada industri perkapalan.

Budaya proaktif adalah sebahagian daripada DNA kami, malah pada tahun 2019, Syarikat kami merupakan salah satu penggerak pertama dalam mempromosikan dan membekalkan minyak bahan api sulfur yang sangat rendah (VLSFO) kepada pelanggan kami sebelum peraturan "IMO 2020" yang dilaksanakan pada tahun 2020. Hari ini, kami sekali lagi telah mengambil inisiatif dalam memperkenalkan mengisi bunker bahan api bio B24 di Hong Kong.

Teck Lim Chia, Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengerusi kami berkata: “Operasi mengisi bunker bahan api bio B24 di Hong Kong merupakan kemajuan penting untuk sumbangan kami terhadap kelestarian alam sekitar dan untuk usaha industri perkapalan untuk mengurangkan pelepasan karbon. Ini menetapkan peringkat bagi industri mengisi bunker Hong Kong untuk menggunakan bahan api bio sebagai cara untuk memainkan peranannya dalam penyahkarbonan.

Kapsyen Foto
Bahan api bio dihantar ke tanker di terminal.

Perihal CBL International Limited

Ditubuhkan pada tahun 2015, CBL International Limited (NASDAQ: BANL) adalah kenderaan penyenaraian bagi Banle Group, sebuah syarikat logistik bahan api marin yang ditubuhkan di Asia Pasifik yang menyediakan pelanggan dengan penyelesaian sehenti untuk mengisi minyak kapal. Pasaran utama Kumpulan Banle ialah pasaran Asia Pasifik dengan aktiviti perniagaan berlaku di pelabuhan utama di Jepun, Korea, China, Hong Kong, Taiwan, Vietnam, Malaysia, Singapura, Thailand dan negara lain seperti Turki dan Belgium.

Maklumat dan Pernyataan Prospektif

Pernyataan tertentu dalam pengumuman ini adalah pernyataan prospektif menurut sifatnya, tertakluk kepada risiko dan ketidakpastian yang ketara. Pernyataan prospektif ini melibatkan risiko dan ketidakpastian yang diketahui dan tidak diketahui dan berdasarkan jangkaan semasa Syarikat dan unjuran tentang peristiwa masa depan yang Syarikat percaya boleh menjejaskan keadaan kewangan, hasil operasi, strategi perniagaan dan keperluan kewangan, termasuk jangkaan bahawa tawaran itu akan berjaya dilengkapkan. Pelabur boleh mengenal pasti pernyataan prospektif ini dengan perkataan atau frasa seperti “mungkin,” “boleh,” “akan,” “sepatutnya,” “harus,” “dijangka,” “rancangan,” “berhasrat,” “menjangka,” “percaya,” “menganggarkan,” “meramalkan,” “potensi,” “projek” atau “meneruskan” atau negatif istilah ini atau istilah lain yang setanding. Syarikat tidak bertanggungjawab untuk mengemas kini atau menyemak secara terbuka mana-mana pernyataan prospektif untuk menggambarkan peristiwa atau keadaan yang berlaku berikutnya atau perubahan dalam jangkaannya, kecuali yang mungkin dikehendaki oleh undang-undang. Walaupun Syarikat percaya bahawa jangkaan yang dinyatakan dalam pernyataan prospektif ini adalah munasabah, ia tidak dapat memberi jaminan kepada anda bahawa jangkaan tersebut akan betul dan Syarikat memberi amaran kepada pelabur bahawa hasil sebenar mungkin berbeza secara material daripada hasil yang dijangkakan dan menggalakkan pelabur untuk menyemak faktor lain yang boleh menjejaskan keputusan masa depannya dalam penyataan pendaftaran Syarikat dan pemfailan lain dengan SEC.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

CBL International Limited

E-mel: investors@banle-intl.com

Foto yang mengiringi pengumuman ini tersedia di:

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/01924ef2-3eaa-4829-8884-1c93c6cb7a61

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/0fb82a66-7d7f-4c61-abe8-91620c07c893

Sumber: CBL International Limited

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment