Thursday, July 27, 2023

ENOVIX TANDATANGANI PERJANJIAN PEMBUATAN DENGAN YBS INTERNATIONAL BERHAD UNTUK FAB2 DI MALAYSIA

Perjanjian memperoleh $70 juta pendanaan tidak cair


FREMONT, Calif., 27 Julai (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Enovix Corporation (“Enovix”) (Nasdaq: ENVX), sebuah syarikat bateri silikon termaju, hari ini mengumumkan telah memeterai Perjanjian Perkhidmatan Induk (“MSA”) dengan YBS International Berhad (“YBS”) (MESDAQ: YBS:KLS), sebuah syarikat pemegangan pelaburan yang berpangkalan di Malaysia dengan segmen termasuk pembuatan dan pemasangan elektronik, kejuruteraan berketepatan tinggi, dan pemesinan dan pengecapan ketepatan, antara lainnya. Perjanjian itu memperoleh $70 juta dana tidak cair untuk menyokong tapak Fab2 Enovix di Pulau Pinang, Malaysia, dan barisan pembuatan volum tinggi Gen2 pertamanya.

“Kami sangat teruja mahu mengumumkan peristiwa penting ini dalam perjalanan kami untuk meningkatkan skala,” kata Dr. Raj Talluri, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Enovix. “Memuktamadkan perjanjian dalam masa yang singkat adalah satu pencapaian yang hebat dan saya sangat berbangga dengan pasukan. Kami semua menumpukan pada penubuhan Fab2 dan beralih ke pembuatan volum tinggi supaya kami dapat menyediakan produk yang unggul untuk pelanggan kami dan membolehkan pengalaman pengguna yang lebih baik untuk pengguna.”

“Kami berbesar hati untuk memuktamadkan perjanjian pembuatan kami, membuka peluang besar untuk pertumbuhan dan kejayaan di peringkat global,” kata Dato’ Dr. Mohd Sofi Bin Osman, seorang ahli lembaga YBS. “Kami berharap untuk kerjasama jangka panjang dengan Enovix dan membawa teknologi bateri terkemuka mereka ke pasaran.”

Sebagai sebahagian daripada MSA, YBS, di bawah arahan Enovix, akan menyediakan bangunan dan modal untuk peralatan dan tenaga kerja untuk Fab2 dan Gen2 Autoline 1. Enovix mengumumkan awal tahun ini bahawa syarikat tersebut telah menubuhkan Enovix Malaysia Sdn. Bhd. (“Enovix Malaysia”). Selain itu, Enovix telah mengupah lebih 30 orang di Malaysia termasuk dua pemimpin yang diumumkan pada Mac. Tapak Fab2 Enovix Malaysia terletak di Taman Sains Pulau Pinang.

“Pasukan Enovix Malaysia sudah mencapai kemajuan yang luar biasa,” kata Ajay Marathe, Ketua Pegawai Operasi Enovix. “Mereka baru sahaja menamatkan latihan di Fab1 di Fremont dan langkah seterusnya ialah Ujian Penerimaan Kilang di Korea Selatan, diikuti Ujian Penerimaan Tapak di Malaysia. Saya sangat gembira kami memuktamadkan perjanjian kami dengan YBS dan berada di landasan untuk menghasilkan sampel pertama dari Gen2 Autoline 1 pada April 2024.”

Perihal Enovix
Enovix sedang menjalankan misi untuk memperkasakan teknologi masa hadapan. Segala-galanya daripada IoT, peranti mudah alih dan pengkomputeran, kepada kenderaan yang anda pandu, memerlukan bateri yang lebih baik. Seni bina gendala syarikat mendayakan bateri untuk memiliki ketumpatan dan kapasiti tenaga yang tinggi tanpa menjejaskan keselamatan. Enovix sedang meningkatkan keupayaan pembuatan bateri silikon-anod, litium-ionnya untuk memenuhi permintaan pelanggan. Untuk mendapatkan maklumat lanjut layari www.enovix.com dan ikuti kami di LinkedIn.

Pernyataan Prospektif
Siaran akhbar ini mengandungi pernyataan prospektif dalam lingkungan makna Seksyen 27A Akta Sekuriti 1933 sebagaimana yang dipinda dan Seksyen 21E Akta Bursa Sekuriti 1934 sebagaimana yang dipinda, mengenai kami dan industri kami yang melibatkan risiko dan ketidaktentuan yang besar. Pernyataan prospektif ini secara umumnya berkaitan dengan peristiwa masa hadapan atau prestasi kewangan masa hadapan kita. Dalam beberapa kes, anda boleh mengenal pasti pernyataan prospektif kerana ia mengandungi perkataan seperti “percaya”, “akan”, “mungkin”, “anggaran”, “teruskan”, “diharapkan”, “berniat”, “seharusnya”, “rancang”, “jangka”, “ramalkan”, “boleh”, “berpotensi”, ”sasaran”, ”projek”, ”percaya”, ”teruskan” atau negatif istilah ini atau ungkapan yang serupa. Pernyataan prospektif dalam siaran akhbar ini termasuk, tetapi tidak terhad kepada, pernyataan mengenai keupayaannya untuk mengeluarkan produk dengan berkesan di Malaysia, kejayaan perkongsiannya dengan YBS, akses kepada kumpulan bakat teknikal yang mendalam di Malaysia, persekitaran mesra perniagaan Malaysia, dan sokongan terhadap pertumbuhan dan peningkatan syarikat. Keputusan sebenar mungkin berbeza secara material berbanding pernyataan prospektif ini akibat daripada risiko dan ketidakpastian tertentu. Untuk mendapatkan maklumat tambahan tentang risiko dan ketidakpastian ini dan faktor berpotensi lain yang boleh menjejaskan keputusan perniagaan dan kewangan kami atau menyebabkan keputusan sebenar berbeza berbanding keputusan yang diramalkan, sila rujuk pemfailan kami dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa (“SEC”), termasuk dalam bahagian “Faktor Risiko” dan “Perbincangan Pengurusan dan Analisis Keadaan Kewangan dan Keputusan Operasi” daripada laporan berkala tahunan kami yang terbaharu difailkan pada Borang 10-K dan laporan suku tahunan tentang Borang 10-Q dan dokumen lain yang telah kami failkan, atau yang akan kami failkan, dengan SEC. Sebarang pernyataan prospektif yang dibuat oleh kami dalam siaran akhbar ini hanya terpakai pada tarikh ia dibuat dan peristiwa seterusnya boleh menyebabkan jangkaan ini berubah. Kami menafikan sebarang kewajipan untuk mengemas kini atau mengubah pernyataan prospektif ini pada masa hadapan, sama ada akibat daripada maklumat baharu, peristiwa masa hadapan atau sebaliknya, kecuali seperti yang dikehendaki oleh undang-undang.

Untuk pertanyaan media, sila hubungi:

Enovix Corporation
Kristin Atkins
Telefon: +1 (650) 815-6934
E-mel: katkins@enovix.com

Untuk pertanyaan pelabur, sila hubungi:

Enovix Corporation
Charles Anderson
Telefon: +1 (612) 229-9729
E-mel: canderson@enovix.com 

Sumber: Enovix Corporation

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment