Friday, July 21, 2023

SALMON MENERIMA PEMBIAYAAN SEBANYAK USD 20MM, MENCAPAI REKOD UNTUK SYARIKAT TEKNOLOGI SIRI A DI FILIPINA

MANILA, Filipina, 21 Julai (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Syarikat teknologi kewangan pengguna, Salmon, hari ini mengumumkan ia telah memperoleh kemudahan hutang sebanyak USD 20MM daripada firma pelaburan pakar pasaran baru muncul A.S., Argentem Creek Partners, yang membolehkan Salmon meningkatkan lagi operasi pemberian pinjamannya di seluruh Filipina. Membangun atas minat pelabur yang ketara dalam penempatan hutang, Salmon akan mengembangkan pinjamannya, memanfaatkan tempat jualan dan pinjaman tunai sedia ada, serta akan melancarkan produk saingan sengit baharu pada separuh kedua tahun 2023.

Urus niaga hutang itu, yang telah selesai walaupun dalam keadaan pasaran yang tidak menentu, menetapkan penanda aras baharu sebagai pembiayaan hutang terbesar yang pernah ada untuk syarikat teknologi Siri A di Filipina. Perjanjian itu meletakkan Salmon, yang diasaskan kurang setahun iaitu pada Julai 2022, sebagai salah sebuah syarikat teknologi kewangan yang paling pesat berkembang di Asia Tenggara. Salmon telah ditubuhkan oleh sekumpulan veteran industri teknologi kewangan dan perkhidmatan kewangan yang diketuai oleh Pavel Fedorov, George Chesakov dan Raffy Montemayor, yang mengumpulkan sebuah pasukan dengan rekod prestasi menghasilkan pertumbuhan yang pantas dan menguntungkan. Pada tahun pertama, syarikat teknologi kewangan itu telah berkembang pesat, melancarkan produk kredit pertamanya hanya empat bulan selepas penubuhan dan melancarkan produk baharu setiap tiga bulan sejak itu.

Pengasas bersama Salmon, Raffy Montemayor mengulas: “Kami amat berbesar hati dengan minat yang tinggi daripada pelabur, serta sokongan Argentem Creek terhadap visi Salmon untuk mencipta syarikat teknologi kewangan yang diterajui kredit terbaik di Asia Tenggara dan untuk menjadikan perkhidmatan kewangan lebih mudah diakses oleh semua. Kami secara khusus ingin menyerlahkan fokus Argentem Creek untuk membina perkongsian menang-menang bersama Salmon dan percaya bahawa akan ada banyak pilihan untuk melanjutkan usaha kami bersama-sama, kerana Salmon mengekalkan kepesatan pembangunannya di Asia Tenggara. Kami melihat peristiwa penting ini sebagai bukti potensi Salmon, serta kepercayaan pasaran terhadap visi dan model perniagaan kami. Urus niaga ini juga menyampaikan mesej harapan kepada ramai warga Filipina yang muda dan bercita-cita tinggi, menekankan kepada mereka peluang luar biasa yang dilihat oleh komuniti pelaburan global di Filipina hari ini. Rangkuman kewangan akan menjadi pemacu penting pertumbuhan ekonomi yang mampan di Filipina, dan Salmon komited untuk terus memainkan peranan penting dalam transformasi ini.”

Presiden dan Ketua Pegawai Maklumat Bersama Argentem Creek Partners, Maarten Terlouw mengulas: “Argentem Creek Partners gembira untuk menyampaikan komponen penting struktur modal Salmon. Kami adalah pelabur berorientasikan nilai jangka panjang dan teruja untuk menyokong Salmon dalam usaha bercita-cita tingginya untuk mengembangkan rangkuman kewangan di seluruh rantau ini, serta menyediakan perkhidmatan pelanggan terbaik dalam kelasnya dan menjadikan pinjaman lebih mudah diakses oleh pengguna di rantau ini.”

“Kami berharap dapat bekerjasama dengan pelabur bertaraf dunia Salmon termasuk ADQ dana kekayaan negara Abu Dhabi, salah satu usaha sama pelabur terkemuka Eropah dan sekumpulan pelabur tempatan terkemuka, serta pasukan pengurusan terkemuka Salmon, untuk menyampaikan nilai jangka panjang di Filipina.”

Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Argentem Creek Partners, Daniel Chapman mengulas: “Peminjaman pengguna ialah salah satu segmen yang paling pesat berkembang di Asia Tenggara. Kami yakin bahawa generasi baharu teknologi kewangan yang tertumpu kepada kredit seperti Salmon mempunyai peluang yang besar dan Argentem Creek boleh memainkan peranan penting dalam memacu kemasukan kewangan ke hadapan dalam pasaran yang menarik ini”.


Mengenai Salmon

Fintech Holdings Ltd (“Salmon”) diasaskan pada Julai 2022 oleh veteran perbankan dan teknologi kewangan Pavel Fedorov, George Chesakov dan Raffy Montemayor. Hari ini, Salmon mempunyai lebih daripada 140 kakitangan profesional di ibu pejabatnya di Manila. Platformnya membolehkan pelanggan mengakses produk kewangan daripada rakan kongsi berikut yang berdaftar dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa (SEC) di Filipina:
Sunprime Finance Inc. - Nombor Pendaftaran SEC CS201916698 dengan Nombor Sijil Kuasa 1241 (Platform Pinjaman Dalam Talian)

FHL Financing Company, Inc. - Nombor Pendaftaran SEC 2022100071291-07 dengan Nombor Sijil Kuasa F-22-0038-29 (Apl Perkhidmatan sahaja)

Sila baca terma dan syarat sebelum mendapatkan sebarang pinjaman daripada rakan kongsi pembiayaan Salmon.

Mengenai Argentem Creek Partners

Diasaskan pada tahun 2015, Argentem Creek Partners ialah firma pelaburan pakar pasaran baru muncul dengan sumber di Abu Dhabi, Buenos Aires, London, Minneapolis dan New York. Firma itu berusaha untuk menyampaikan alfa pasaran baru muncul yang tidak berkorelasi dengan melabur dalam situasi istimewa, kredit persendirian, hasil tinggi, pembiayaan perdagangan dan penyelesaian modal yang direka khas. Firma ini pakar dalam mengenal pasti aset strategik dan berkualiti tinggi (dalam sektor seperti tenaga, peralihan tenaga, mineral kritikal, pertanian, infrastruktur dan teknologi) yang mungkin memberikan peningkatan nilai yang ketara. Strategi pelaburan dilaksanakan melalui peneraju dan pelaksanaan penstrukturan semula kunci kira-kira, struktur modal, tadbir urus, pengenalpastian perubahan pasaran dan penyelesaian modal pertumbuhan. www.argentemcreek.com

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Maklumat hubungan
Media:
Salmon: pr@fhl.world & salmon@snowhilladvisors.com
Argentem Creek Partners: media@argentemcreek.com & loredana@jensenmatthews.com
 
Sumber: Salmon

--BERNAMA


No comments:

Post a Comment