Wednesday, July 12, 2023

FIRMA AI BRITISH, QUANTEXA, MENJANJIKAN PELABURAN PENYELIDIKAN DAN PEMBANGUNAN AI MELEBIHI £200J MENJELANG 2027 Wednesday 12/07/2023

Ketua Pegawai Eksekutif Quantexa menggariskan visi dalam pelaburan demi menyokong rancangan Kerajaan UK untuk menjadikan UK sebagai Hab AI, ia merangkumi:

  • £125J dalam pelaburan global baharu yang bertujuan mempercepatkan keupayaan perusahaan dan agensi kerajaan untuk menggunakan penyelesaian Kecerdasan Keputusan didayakan AI yang dipercayai
  • £85J dalam pelaburan UK secara khususnya akan mewujudkan lebih daripada 170 pekerjaan baharu dalam pasukan Pusat Inovasi AI London
  • Pratonton pembantu AI Generatif menunjukkan cara institusi peneraju dunia membuka potensi penuh data bagi menyiasat risiko dan mengenal pasti peluang

LONDON dan NEW YORK, 12 Julai (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Quantexa, peneraju global dalam penyelesaian Kecerdasan Keputusan (DI) bagi sektor awam dan swasta, hari ini mengumumkan bahawa ia akan melabur £125J tambahan dalam industri kecerdasan buatan (AI) global dalam tempoh tiga tahun akan datang untuk membantu pelanggan memajukan penggunaan AI demi melindungi, mengoptimumkan dan mengembangkan organisasi mereka. Menjelang 2027, jumlah pelaburan global Quantexa dalam AI akan mencapai lebih daripada £200J.

Pelaburan itu menandakan kemajuan berterusan Quantexa dalam AI dengan pratonton teknologi AI Generatifnya, Q Assist. Quantexa juga meneruskan komitmennya untuk memajukan AI Stack sedia ada syarikat bagi membolehkan ekosistem pelanggan dan rakan kongsi globalnya yang semakin berkembang membuka peluang kes penggunaan khusus industri baharu dalam perkhidmatan kewangan, insurans, telekomunikasi, penjagaan kesihatan dan sektor awam. Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa dan suite penyelesaian bagi pengurusan data, kecerdasan pelanggan, KYC, risiko, penipuan dan jenayah kewangan telah digunakan di lebih daripada 70 negara.

Analisis dari Universiti Washington mencadangkan bahawa pelaburan ini akan menjana pertumbuhan industri AI global sebanyak £600J apabila kesan pengganda itu menjadi kenyataan.

Konteks AI: Cara Quantexa Menambah dan Mengautomasikan Kecerdasan Keputusan dengan AI 

Pratonton Pembantu AI Generatif Membuka Peluang Baharu
Dibina pada Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa, pratonton teknologi Q Assist, pembantu AI generatif, menunjukkan potensi menggunakan LLM untuk mencipta antara muka intuitif dan perbualan yang membawa kecekapan baharu kepada penganalisis yang menguruskan data untuk mengenal pasti risiko sebagai salah satu penyiasatan. Bagi organisasi, potensi manfaat adalah penting – kerana pembantu AI membolehkan semua kakitangan penganalisis cekap seperti penyiasat yang paling berpengalaman.

Q Assist ialah LLM agnostik dan akan membenarkan pelanggan menggunakan model proprietari, sumber terbuka atau tersedia secara komersial mereka sendiri termasuk ChatGPTTM, peneraju LLM daripada OpenAI. Resolusi entiti peneraju pasaran, analisis graf dan keupayaan pemarkahan Quantexa menjadi hebat apabila mereka dapat ditanya menggunakan soalan dan gesaan bahasa semula jadi dalam Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa.

Hari ini, dalam pameran video, Quantexa menunjukkan bahawa Q Assist boleh menjadi salah satu daripada banyak kes penggunaan berpotensi. Senario penyiasatan jenayah kewangan telah dipilih untuk menunjukkan potensi menggunakan bahasa semula jadi untuk menanyakan sejumlah besar data berstruktur dan tidak berstruktur pada skala, membolehkan penganalisis junior memahami data kompleks di sebalik analisis dan makluman grafik. Pratonton itu juga menunjukkan keupayaan untuk mengautomasikan penjanaan Laporan Aktiviti Mencurigakan (SARs) dan ringkasan penyiasatan - mungkin dalam hampir 100 bahasa - memacu kecekapan selanjutnya dalam proses yang biasanya intensif secara manual dan membenarkan lebih banyak masa dialihkan kepada aktiviti strategik.

AI Menyampaikan Nilai Perniagaan Melalui Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa
Perniagaan dan agensi kerajaan menggunakan Kecerdasan Keputusan Quantexa untuk mengatur data yang bersilo dan tidak kemas dengan lebih berkesan dan cekap demi mendapatkan pandangan 360 darjah pelanggan dan pembekal untuk mengenal pasti penipuan, menentukan kelayakan perkhidmatan, menghentikan barangan berbahaya di sempadan atau mengoptimumkan rantaian bekalan.

Quantexa menggunakan tiga prinsip teras untuk membina Timbunan AInya secara bertanggungjawab:
  • Pembelajaran Berasaskan Konteks: Sama seperti manusia memerlukan konteks lengkap untuk membuat keputusan termaklum, begitu juga AI. Tanpa konteks, kebolehpercayaan penggunaan bagi pembelajaran mesin paling bijak atau algoritma pembelajaran mendalam pun kurang tepat. Sebagai contoh, mustahil untuk seseorang atau model AI mengetahui sama ada satu transaksi bank secara berasingan adalah pengubahan wang haram. Quantexa membina konteks kebenaran menggunakan data untuk mencipta satu pandangan tentang orang, organisasi, tempat dan entiti lain dan menggabungkannya secara visual untuk menunjukkan interaksi kompleks antara entiti. Konteks ini membolehkan manusia atau AI membuat keputusan yang tepat.
  • AI Komposit Timbunan AI Komposit Quantex mengagregatkan keluaran pelbagai teknologi yang berbeza, termasuk pembelajaran mesin, pemprosesan bahasa semula jadi dan pembelajaran mendalam. Gabungan ini bersama input daripada pakar perkara, organisasi boleh menggunakan analitik untuk meningkatkan keputusan tentang perlindungan, pengoptimuman dan pertumbuhan secara berterusan. Quantexa menggunakan akses eksklusif untuk mendapatkan sejumlah besar data industri berstruktur dan tidak berstruktur untuk melatih AInya dan menyediakan model pemikiran secara luar kotak, membolehkan pelanggan mengubah suai atau mencipta model mereka sendiri.
  • Kebolehtafsiran dan Amanah: Dalam persekitaran yang ketat dikawal selia iaitu tempat bekerja organisasi, pentingnya keputusan yang telus dan boleh dijelaskan serta tidak berat sebelah. Teknologi dan tadbir urus Quantexa menggunakan teknologi berasaskan konteks dan komposit AI untuk memacu penggunaan hasil yang boleh ditafsir tanpa kebimbangan privasi. Quantexa menegakkan etika AI dan garis panduan keselamatannya secara terbuka di sini.
Rishi Sunak selaku Perdana Menteri United Kingdom berkata:
"Kami ingin memastikan bahawa UK kekal sebagai tempat terbaik di dunia untuk membina, menguji dan menggunakan teknologi AI yang selamat. Pusat Inovasi AI London baharu Quantexa yang bernilai £85J akan membantu mengukuhkan realiti ini. Ia akan mewujudkan lebih daripada 170 pekerjaan, membuka peluang potensi luar biasa AI sementara kita mengembangkan ekonomi kita dan menerajui dunia dengan pembangunan AI yang bertanggungjawab."

Chloe Smith, selaku Setiausaha Technologi berkata:
"Kerajaan memandang serius tentang AI, itulah sebabnya kami telah melabur £2.5B dalam infrastruktur dan kemahiran AI sejak 2014 dan tahun ini memperkenalkan rancangan kawal selia AI untuk memacu inovasi dan membina kepercayaan. Pelaburan Quantexa menandakan undi percaya yang amat besar terhadap rancangan ini dan akan membuka peluang kepada pertumbuhan baharu dan penciptaan pekerjaan, membolehkan kami terus membuka jalan sebagai peneraju global dalam pembangunan AI."

Vishal Marria, selaku Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Quantexa, berkata:
“Walaupun banyak syarikat bercakap tentang AI dan pembelajaran mesin, kami telah melabur dalamnya sejak penubuhan kami. Kami melaburkan masa, wang dan sumber dalam penemuan teknologi terbesar dalam beberapa generasi kerana ia akan mengubah cara organisasi membuat keputusan. Kami berbangga untuk melabur dalam inovasi di London, tetapi impaknya akan dirasai oleh ekonomi global dan akan mencetuskan kesan riak, membuka peluang keupayaan kecerdasan untuk pelanggan kami dan industri masing-masing. "

Dr Oren Etzioni, Profesor Sains Komputer di Universiti Washington dan pengasas Ketua Pegawai Eksekutif Institut Allen untuk AI berkata: “Pelaburan dalam 100 pekerjaan AI bukan sahaja akan memacu pertumbuhan ekonomi di London, malahan di seluruh dunia. Tempat yang paling mungkin mendapat manfaat ialah hab inovasi AI seperti New York City, Seattle dan San Francisco. Berdasarkan penyelidikan saya tentang kesan kecerdasan buatan terhadap pekerjaan dan pertumbuhan ekonomi, faedah kewangan jangka panjang pengumuman ini akan meningkat dengan ketara disebabkan kesan pengganda daripada penciptaan pekerjaan dan inovasi. Pelaburan awal sebanyak £200J boleh memberikan manfaat sebanyak £600J kepada industri AI yang lebih luas di seluruh dunia dalam tempoh tiga tahun."

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang cara organisasi anda memperoleh manfaat daripada pelaburan AI, inovasi dan amalan etika Quantexa, layari sini.

Perihal Quantera
Quantexa ialah syarikat perisian data dan analitik global yang merintis Kecerdasan Keputusan, menjadikan data bermakna demi memperkasakan organisasi membuat keputusan operasi yang dipercayai. Platform Perisikan Keputusan Quantexa mendedahkan risiko tersembunyi dan peluang baharu dengan menyediakan paparan kontekstual, melihat sambungan data dalaman dan luaran di satu tempat dengan menggunakan kemajuan terkini dalam data besar dan AI. Platform ini menyelesaikan cabaran besar merentas pengurusan data, KYC, kepintaran pelanggan, jenayah kewangan, risiko, penipuan dan keselamatan di seluruh kitar hayat pelanggan.

Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa meningkatkan prestasi operasi dengan peningkatan ketepatan sehingga lebih daripada 90% dan resolusi model analisis sebanyak 60 kali lebih pantas berbanding dengan kaedah tradisional. Ditubuhkan pada 2016, Quantexa kini mempunyai lebih daripada 650 pekerja dan beribu-ribu pengguna, memproses berbilion-bilion transaksi dan titik data di seluruh dunia. Syarikat ini mempunyai pejabat di London, New York, Boston, Toronto, Malaga, Brussels, Amsterdam, Ireland, Luxemburg, Singapura, Melbourne, Sydney dan UAE. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila lawati www.quantexa.com atau ikuti kami di LinkedIn.

Pertanyaan Media 
C: Stephanie Crisp, Pengarah Bersekutu dan Pakar Strategi Media, Lari atau Lawan
E: Quantexa@fightflight.co.uk   

C: Adam Jaffe, Pemasaran Korporat SVP 
T: +1 609 502 6889  
E: adamjaffe@quantexa.com  
- atau -  
RapidResponse@quantexa.com

Foto yang dilampirkan bersama pengumuman ini boleh didapati di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/afbbd220-e3ee-4c36-b53e-3f10d3634414 

SUMBER : Quantexa Limited

No comments:

Post a Comment