Friday, July 21, 2023

QUANTEXA DIIKTIRAF SEBAGAI PENYERLAH TEKNOLOGI DALAM LAPORAN PEMANTAUAN TRANSAKSI AML 2023 XCELENT CELENT

Penyelesaian Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa dan Jenayah Kewangan yang dikreditkan untuk memacu kecekapan melalui automasi dan memperkaya analitik graf dan analisis rangkaian


LONDON dan NEW YORK, 20 Julai (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Hari ini Quantexa, peneraju global dalam penyelesaian Kecerdasan Keputusan (DI) untuk sektor awam dan swasta, mengumumkan bahawa mereka telah diiktiraf oleh Celent, firma penyelidikan dan penasihat global yang menyediakan kepakaran teknologi kepada pembuat keputusan utama di institusi kewangan, untuk teknologinya yang menonjol dalam Laporan Pemantauan Transaksi (TM) 2023 xCelent Anti-Money Laundering (AML), sumber bebas yang membantu institusi kewangan memilih vendor AML yang paling sesuai untuk memenuhi keperluan mereka. Laporan Celent memprofilkan 17 sistem AML TM yang tersedia di seluruh dunia, termasuk gambaran keseluruhan kefungsian, asas pelanggan, teknologi, pelaksanaan, penentuan harga dan sokongan mereka, untuk membantu institusi kewangan utama mengemudi pasaran.

Celent mengkreditkan Quantexa kerana "mempelopori penggunaan resolusi entiti [...] untuk memperkasakan analisis rangkaian yang terperinci dan mendalam untuk menyokong siasatan forensik jenayah kewangan.” Faedah utama yang diserlahkan termasuk keupayaan platform untuk "menyelesaikan transaksi dalaman dan data pelanggan serta data luaran [...] yang berkaitan dengan entiti, transaksi dan aktiviti lain dan rakan niaga untuk menjana analisis rangkaian yang sangat diperkayakan bagi akaun berkaitan yang boleh mempamerkan cerapan risiko," dan "untuk mengautomasikan sebahagian besar proses penyiasatan, dengan itu meningkatkan kecekapan penganalisis."

Pelanggan menilai Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa dan penyelesaian AML dengan kukuh secara keseluruhan, dengan kepantasan pelaksanaan dan fleksibiliti model data masing-masing yang menerima markah tertinggi untuk pengalaman pelaksanaan dan teknologi. Mereka juga menghargai keupayaan analisis graf dan rangkaian/pautan platform. Responden memaklumi pengetahuan pasukan Quantexa tentang penyelesaian dan teknologi yang berkaitan mereka. Seorang pelanggan menyebut “tahap perkhidmatan dan tindak balas yang kukuh berbanding pengalaman vendor lain.”

Ketua Pegawai Produk Quantexa, Dan Higgins, berkata: “Diiktiraf sebagai penyedia terbaik dalam kelasnya untuk penyelesaian AML oleh Celent adalah bukti sebenar inovasi dan nilai yang kami berikan kepada pelanggan kami. Kami sentiasa berusaha untuk membawa penyelesaian terbaik dalam kelasnya kepada pelanggan kami, membantu mereka mengubah maklumat menjadi cerapan dan cerapan terhadap kebolehan untuk melindungi, mengoptimumkan dan mengembangkan organisasi mereka. Pengiktirafan Celent terhadap penyelesaian kami untuk kedalaman impak yang disampaikan, serta keluasan pengetahuan pasukan kami, yang membantu dalam penyiasatan forensik jenayah kewangan, telah membangkitkan semangat dan bermanfaat.” 

Platform Quantexa memberikan bank terkemuka, fintech dan pengawal selia keupayaan untuk memahami data mereka dengan menyambungkan sistem silo untuk melindungi, mengoptimumkan dan berkembang. Dengan melindungi dan memerangi jenayah kewangan, pelanggan Quantexa boleh menjadi lebih berdaya tahan, menggambarkan risiko yang tersembunyi dengan pantas dan membuat keputusan dengan lebih termaklum dan dipercayai tentang risiko AML.

Untuk memuat turun laporan Celent yang memprofilkan penyelesaian Kecerdasan Keputusan Quantexa untuk Pemantauan Transaksi AML, lawati tapak web Quantexa di sini.

Perihal Quantexa
Quantexa ialah syarikat perisian data dan analitik global yang merintis Kecerdasan Keputusan yang memperkasakan organisasi untuk membuat keputusan operasi yang dipercayai dengan menjadikan data bermakna. Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa mendedahkan risiko tersembunyi dan peluang baharu dengan menyediakan paparan kontekstual, melihat sambungan data dalaman dan luaran di satu tempat dengan menggunakan kemajuan terkini dalam data besar dan AI. Platform ini menyelesaikan cabaran besar merentas pengurusan data, KYC, kepintaran pelanggan, jenayah kewangan, risiko, penipuan dan keselamatan di seluruh kitar hayat pelanggan.

Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa meningkatkan prestasi operasi dengan peningkatan ketepatan sehingga lebih daripada 90% dan resolusi model analisis sebanyak 60 kali lebih pantas berbanding dengan kaedah tradisional. Ditubuhkan pada tahun 2016, Quantexa kini mempunyai lebih daripada 650 pekerja dan beribu-ribu pengguna, memproses berbilion-bilion transaksi dan titik data di seluruh dunia. Syarikat tersebut mempunyai pejabat di London, Dublin, New York, Boston, Washington DC, Toronto, UAE, Malaga, Amsterdam, Luxembourg, Brussels, Melbourne, Sydney dan Singapura. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila lawati www.quantexa.com atau ikuti kami di LinkedIn.

Pertanyaan Media
C: Stephanie Crisp, Pengarah Bersekutu dan Pakar Strategi Media, Lawan atau Bangun
E: Quantexa@fightflight.com

C: Adam Jaffe, SVP Pemasaran Korporat
T: +1 609 502 6889
E: adamjaffe@quantexa.com
- atau -
RapidResponse@quantexa.com

SUMBER: Quantexa Limited


No comments:

Post a Comment