Friday, April 12, 2019

FOOMA JAPAN 2019: PAMERAN PERDAGANGAN TERBESAR "JENTERA MAKANAN" DAN "TEKNOLOGI PEMPROSESAN MAKANAN" DI ASIA, DARI 9 HINGGA 12 JULAI 2019 DI TOKYO BIG SIGHT, TOKYO, JEPUN

TOKYO, 12 Apr, 2019 /Kyodo JBN- AsiaNet / --
 
–  Lebih 100,000 Pelawat Dijangka Mengunjung Pameran Perdagangan Teknologi Makanan Terbesar di Asia -
 
FOOMA JAPAN (Pameran Jentera dan Teknologi Makanan Antarabangsa) adalah pameran perdagangan komprehensif mengenai jentera makanan dan teknologi pemprosesan makanan yang menarik para peserta pameran dari semua bidang yang terlibat dalam proses pembuatan makanan, daripada pengolahan bahan mentah ke pembungkusan dan pengedaran, dengan memberi tumpuan kepada jentera pembuatan dan pemprosesan makanan.
 
(Imej: https://kyodonewsprwire.jp/img/201904045098-O1-697zHMG2)
 
Acara tahunan ini, dengan sejarah dan tradisi yang panjang, meraikan ulang tahunnya ke-42 tahun ini. Pameran ini adalah yang terbesar di Asia. Lebih 100,000 pelawat dari Jepun dan luar negara dijangka menghadiri acara itu dalam mengejar jentera pembuatan dan pemprosesan makanan Jepun yang sangat baik.
 
Gambaran Keseluruhan FOOMA JAPAN 2019:
Tempoh: Dari 9 Julai (Selasa) hingga 12 Julai (Jumaat), 2019
Venue: Tokyo Big Sight, Tokyo, Jepun (http://www.bigsight.jp/english/)
Penganjur: Persatuan Pengilang Jentera Makanan Jepun (FOOMA)
 
Semua Teknologi yang berkaitan dengan Makanan, dari Jepun ke Dunia
FOOMA JAPAN menyediakan akses sehenti kepada keluaran termaju produk, teknologi, perkhidmatan dan maklumat yang berkaitan dengan makanan. Ia merangkumi semua teknologi berkaitan makanan, termasuk teknologi pemprosesan makanan, teknologi yang berkaitan dengan keselamatan dan kebersihan, dan teknologi yang berkaitan dengan penjimatan tenaga dan alam sekitar, yang perlu untuk meningkatkan pengeluaran, kecekapan dan kualiti.
 
Tahun ini, FOOMA JAPAN telah menambah bidang baru untuk "kejuruteraan, robotik dan IoT." Melaluinya, FOOMA JAPAN akan berusaha untuk mencadangkan penyelesaian  canggih untuk pelbagai isu, seperti automasi proses pengeluaran menggunakan sistem robot untuk pembuatan makanan atau teknologi IoT untuk berkongsi dan memanfaatkan maklumat dengan menghubungkan pelbagai produk ke rangkaian.
 
Pengunjung boleh melihat, menyentuh dan merasai produk semasa pelbagai demonstrasi seolah-olah mereka melawat kilang pembuatan makanan atau menonton jentera yang mengeluarkan makanan Jepun seperti sushi atau mi, yang popular di negara-negara lain di seluruh dunia. Ini diharapkan dapat membantu dalam memberikan penyelesaian yang lebih baik kepada isu-isu yang berkaitan dengan pembuatan dan pemprosesan makanan.
 
Sokongan hangat untuk pengunjung antarabangsa di tempat tersebut
FOOMA JAPAN juga akan menyediakan pelbagai perkhidmatan untuk pengunjung antarabangsa. Di tempat itu, ahli-ahli syarikat pempamer yang berbahasa Inggeris, Cina, Korea dan lain-lain bahasa asing akan memakai "lencana dwibahasa" di dada mereka. Kakitangan bahasa Inggeris, Cina dan Korea yang hadir di kaunter "Maklumat" akan menjawab pertanyaan pelawat.
 
Di samping itu, nama-nama peserta pameran dan produk daripada pameran terdahulu iaitu FOOMA JAPAN 2018 boleh didapati di laman web rasmi untuk membantu pengunjung memahami skala besar pameran terbesar di Asia itu.
 
Pendaftaran sebelum melawat FOOMA JAPAN 2019 bermula melalui laman web rasmi dari 1 April 2019. Pelawat juga boleh membuat tempahan hotel dari laman web rasmi.
Sila semak laman web rasmi untuk maklumat terkini mengenai semua perkhidmatan yang ada.
 
Permintaan untuk surat berita e-mel
"MAJALAH FOOMA JAPAN"
Menerima maklumat terkini mengenai FOOMA JAPAN dan petunjuk untuk menangani isu-isu dalam kilang pemprosesan makanan.
https://www.foomajapan.jp/english/index.html
 
SUMBER: Persatuan Pengilang Jentera Makanan Jepun

No comments:

Post a Comment