Tuesday, April 9, 2019

SYARIKAT BERKSHIRE HATHAWAY SPECIALTY INSURANCE MENAMBAHKAN INSURANS LIABILITI TRANSAKSIONAL DI ASIA DAN TIMUR TENGAH, STEVEN HARWOOD SEBAGAI KETUA DI RANTAU ITU

BOSTON & DUBAI & HONG KONG & SINGAPURA, 8 April (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Syarikat Berkshire Hathaway Specialty Insurance (BHSI) hari ini mengumumkan bahawa ia telah mula menawarkan Insurans Liabiliti Transaksional melalui rantau Asia dan Timur Tengah (AME) mereka dan telah melantik Steven Harwood sebagai Ketua bagi Liabiliti Transaksional di AME.

“Mengemudi dengan betul risiko-risiko bagi urus niaga korporat adalah penting kepada syarikat-syarikat yang berkembang dan pemimpin-pemimpin industri,” kata Marc Breuil, Ketua bagi AME, BHSI. “Perluasan ini meningkatkan keupayaan kami untuk menyediakan kepakaran pengunderaitan liabiliti transaksional dan pengetahuan melalui hab serantau kami di Singapura, Hong Kong, dan Dubai.”

“Steve Harwood mempunyai pengalaman yang luas di dalam membantu syarikat-syarikat memberikan respons yang pantas dan secara strategik terhadap risiko penggabungan, pengambilalihan dan urus niaga lain, dan kami sangat gembira kerana beliau telah menyertai BHSI.”

BHSI akan memberi tumpuan terutamanya kepada penyediaan Insurans Perwakilan dan Waranti serta Insurans Liabiliti Cukai merentasi AME. Syarikat itu sudah menyediakan liputan  Liabiliti Transaksional dari pejabat-pejabat di Amerika Syarikat, Kanada dan United Kingdom.

Steven datang ke BHSI dari Pembroke Managing Agency Underwriting di Lloyd's Jepun, di mana beliau adalah merupakan Penaja Jamin & Peguam Cara Kanan, M&A Insurance. Sebelum itu, beliau adalah Rakan Sekutu Kanan di Herbert Smith Freehills LLP, yang memberi pengkhususan di dalam penggabungan dan pengambilalihan, dan Pengarah Bahagian (London dan Tokyo) di Willis Faber & Dumas Ltd, sebuah Broker Insurans Semula Lloyd’s. Steven, yang berkhidmat sebagai seorang Pegawai Tentera Laut Diraja, memiliki ijazah sarjana muda dari London University dan ijazah sarjana dari International Budo University di Jepun.

Steven berpangkalan di pejabat BHSI di Hong Kong dan boleh dihubungi di +852 3729 1310.

Berkshire Hathaway Specialty Insurance (www.bhspecialty.com) menyediakan insurans hartanah komersil, kecederaan, liabiliti profesional penjagaan kesihatan, talian eksekutif dan profesional, kemalangan & kesihatan, jaminan, perjalanan, program, kehilangan terhenti perubatan, dan pemilik rumah. Terma bagi perlindungan sebenar dan muktamad bagi kesemua talian produk mungkin berbeza-beza. Di rantau Asia Timur Tengah, ia menaja jamin di atas kertas Syarikat Berkshire Hathaway Specialty Insurance, yang memiliki penarafan kekuatan kewangan A++ dari AM Best dan AA+ dari Standard & Poor's. Berpusat di Boston, Berkshire Hathaway Specialty Insurance mempunyai pejabat di Atlanta, Boston, Chicago, Houston, Indianapolis, Irvine, Los Angeles, New York, San Francisco, San Ramon, Seattle, Stevens Point, Auckland, Brisbane, Dubai, Dublin, Düsseldorf, Hong Kong, Kuala Lumpur, London, Macau, Melbourne, Singapore, Sydney dan Toronto. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi info@bhspecialty.com.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=12039

No comments:

Post a Comment