Thursday, April 25, 2019

TOSHIBA LANCAR IC PENGAWAL MOTOR TANPA BERUS TIGA FASA DENGAN PEMACU GELOMBANG SINUS

― Merealisasikan kecekapan tinggi dalam pelbagai putaran tanpa pelarasan fasa ―
 
TOKYO, 25 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation (“Toshiba”) hari ini mengeluarkan dua IC pengawal motor tanpa berus tiga fasa “TC78B041FNG” yang ditempatkan di dalam sebuah pakej SSOP30 dan “TC78B042FTG” di dalam sebuah pakej VQFN32. Kedua-duanya menggunakan InPAC[1], fungsi pelarasan fasa automatik asal Toshiba, untuk menghapuskan pelarasan fasa dan mencapai kecekapan tahap tinggi pada pelbagai kelajuan putaran motor. Ini membolehkan penggunaan mereka dengan pemacu motor pelbagai voltan dan kapasiti arus, dan mereka juga boleh digunakan di dalam kombinasi dengan peranti kuasa pintar pada peringkat output. Pengawal itu sesuai untuk digunakan di dalam peralatan rumah seperti penyaman udara dan pembersih udara, dan peralatan perindustrian. Pengeluaran secara besar-besaran bermula hari ini.
 
Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20190424006188/en/
 
Pengeluar bagi peralatan rumah dan peralatan perindustrian semakin menggunakan penyongsang untuk mengawal motor kipas, untuk memenuhi permintaan yang kukuh bagi kecekapan tenaga yang lebih baik dan bunyi yang lebih rendah. Secara konvensional, untuk mendapatkan kecekapan peringkat tinggi, adalah perlu untuk menyesuaikan fasa bagi voltan motor dan arus motor bagi motor kipas secara individu.
 
Merealisasikan kecekapan tinggi dalam pelbagai julat kelajuan putaran — dari hampir putaran sifar bagi setiap minit (rpm) pada permulaan hingga kepada kelajuan tinggi sebanyak beberapa 1,000rpm — memerlukan banyak bahagian untuk pelarasan fasa. Ia juga memperkenalkan keperluan bagi sebuah sistem kawalan MCU, dan pembangunannya yang memerlukan masa.
 
Dengan pengenalan InPAC, teknologi kawalan baharu asal Toshiba, yang secara automatik menyesuaikan fasa bagi isyarat Dewan dan arus motor, produk baharu itu memacukan motor dengan kecekapan yang setara dengan sebuah sistem kawalan MCU, melalui pelbagai julat kelajuan putaran. InPAC menjamin kedua-dua pemacu motor kipas yang berkecekapan tinggi dan pemacu gelombang sinus yang mengurangkan bunyi.
 
Di samping itu, memandangkan pelarasan fasa dilakukan secara automatik dengan tetapan yang mudah, masa pembangunan yang diperlukan sebelum ini untuk pelarasan perisian dan MCU telah dihapuskan, sekali gus memperkemaskan aplikasi.
 
Ciri-ciri Utama

(1) InPAC
Mengekalkan kecekapan peringkat tinggi untuk pelbagai julat kelajuan putaran tanpa memerlukan pelarasan fasa.
Pelarasan fasa mudah bagi isyarat Dewan dan arus output merealisasikan pemacuan berkecekapan tinggi.
 
(2) Bunyi rendah dan getaran rendah
Penggunaan sebuah sistem pemacu gelombang sinus dengan bentuk gelombang arus yang lancar mengurangkan bunyi, dan menjanakan bunyi dan getaran yang kurang daripada motor dengan sebuah sistem pemacu gelombang segi empat tepat.
 
(3) Pakej kecil
TC78B042FTG menggunakan sebuah pakej VQFN32 (5mm x 5mm x 1mm) yang boleh dipasang di ruang terhad. Pakej SSOP30 yang popular juga boleh didapati sebagai TC78B041FNG.
 
Penggunaan
Peralatan rumah seperti penyaman dingin dan pembersih udara, dan peralatan perindustrian.
 
Spesifikasi Utama
Table
 
Nota:
[1] InPAC: Kawalan Tahap Pintar, fungsi pelarasan fasa automatik asal Toshiba

Untuk maklumat lanjut mengenai produk baharu itu, sila layari:

TC78B041FNG
https://toshiba.semicon-storage.com/info/lookup.jsp?pid=TC78B041FNG&lang=en
TC78B042FTG
https://toshiba.semicon-storage.com/info/lookup.jsp?pid=TC78B042FTG&lang=en

Untuk menyemak ketersediaan bagi produk baharu itu di pengedar dalam talian, sila layari:

TC78B041FNG
https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/buy/stockcheck.TC78B041FNG.html
TC78B042FTG
https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/buy/stockcheck.TC78B042FTG.html

* Nama syarikat, nama produk, dan nama perkhidmatan adalah merupakan tanda perniagaan bagi syarikat mereka masing-masing.

Pertanyaan Pelanggan:
Jabatan Pemasaran Sistem Peranti II
Tel: +81-3-3457-3332
https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/contact.html

Maklumat di dalam dokumen ini, termasuk harga dan spesifikasi produk, kandungan perkhidmatan dan maklumat perhubungan, adalah tepat pada tarikh pengumuman itu tetapi adalah tertakluk kepada perubahan tanpa notis terlebih dahulu.

Maklumat mengenai Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation

Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation menggabungkan kecergasan sebuah syarikat baharu dengan kebijaksanaan pengalaman. Sejak menjadi sebuah syarikat persendirian pada Julai 2017, kami telah mengambil tempat kami di kalangan syarikat peranti am yang terkemuka, dan menawarkan penyelesaian yang cemerlang kepada pelanggan dan rakan perniagaan kami di dalam semikonduktor diskret, sistem LSI dan HDD.

Seramai 22,000 orang pekerja kami di seluruh dunia berkongsi satu kesungguhan untuk memaksimumkan nilai produk kami, dan memberi penekanan kepada kerjasama erat dengan pelanggan untuk menggalakkan penciptaan bersama bagi nilai dan pasaran baharu. Kami berharap dapat membina di atas jualan tahunan yang kini melebihi 800 bilion yen (AS$7 bilion) dan untuk menyumbang kepada sebuah masa hadapan yang lebih baik untuk orang ramai di mana jua. Perolehi maklumat lanjut mengenai kami di https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/company.html

Lihat versi sumber di  businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190424006188/en/

Hubungi

Pertanyaan Media:
Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
Jabatan Pemasaran Digital
Chiaki Nagasawa
Tel: +81-3-3457-4963
semicon-NR-mailbox@ml.toshiba.co.jp

Sumber : Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment