Tuesday, April 9, 2019

KILANG PEMFABRIKATAN BIEN HOA NOVA BUILDINGS DIBUKA SECARA RASMI DENGAN OPERASI BERSKALA PENUH

HO CHI MINH CITY & BIEN HOA, Vietnam, 9 April (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Pada permulaan tahun ini, Kumpulan Nova Buildings telah mengumumkan pemerolehan aset pemfabrikatan utama BlueScope Buildings di Bandar raya Bien Hoa di Wilayah Dong Nai, Vietnam. Sejak pengumuman itu, Kumpulan itu telah mengambil alih tapak pemfabrikatan struktur keluli yang terletak kira-kira 30 kilometer dari bandar raya Ho Chi Minh. Persediaan telah dijalankan untuk membaik pulih dan menyiapkan tapak untuk operasi.
 
Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20190408005877/en/
 
“Nova Buildings memasang siap struktur prakejuruteraan mengikut piawaian kualiti antarabangsa. Sejak mengambil alih aset fabrikasi itu, pasukan operasi kami telah berusaha keras untuk melaksanakan prosedur pengeluaran standard dan proses pemeriksaan berkualiti. Tumpuan adalah kepada kedai latihan pengendali lantai dan memastikan semua pengimpal kami mempunyai kelayakan dan pensijilan yang diperlukan. Dengan kemudahan yang diperolehi dan segala kelengkapan berada dalam keadaan operasi yang baik dan siap siaga, dan ketekunan pasukan operasi kami, persediaan untuk memulakan semula operasi adalah lebih awal dari jadual. Kami kini gembira untuk menghasilkan kumpulan pertama bagi bingkai keluli bagi projek-projek pelanggan kami di rantau itu. Satu pelan juga disediakan untuk meningkatkan pengeluaran secara pantas dengan peningkatan yang dijangkakan bagi permintaan dalam saluran jualan kami,” kata Encik Cheong Ku Wei, Ketua Pegawai Eksekutif bagi Kumpulan Nova Buildings.
 
Kilang Bien Hoa itu kini telah siap untuk operasi berskala penuh, dan pesanan untuk projek bangunan prakejuruteraan baharu akan dilakukan di sini dan dihantar ke kedua-dua lokasi projek domestik dan eksport di Asia Tenggara dan tempat lain di dunia. Kemudahan itu mempunyai kapasiti tahunan untuk fabrikasi bingkai keluli sehingga 12,000 tan setahun dan adalah dijangka menjadi hab pengeluaran dan pusat eksport yang utama untuk Nova Buildings.
 
Kilang itu diterajui oleh ahli-ahli pasukan operasi utama yang sebelum ini mengendalikan kemudahan di bawah BlueScope Buildings, sekali gus memastikan legasi itu bagi pembuatan yang berkualiti dan cekap diteruskan dan faedahnya disalurkan kepada pelanggan kami.
 
MAKLUMAT MENGENAI NOVA BUILDINGS
 
Nova Buildings beribu pejabat di Singapura, dengan entiti perniagaan tempatan yang diperbadankan di Indonesia, Malaysia, Thailand dan Vietnam. Entiti-entiti ini dengan pasukan jualan dalam pasaran dan pasukan kejuruteraan yang berpengalaman akan bekerja rapat dengan pelanggan untuk menyediakan bangunan-bangunan prakejuruteraan yang berdaya saing dan berfungsi yang disatukan dengan pelbagai produk dan sistem bangunan yang berkualiti yang diperoleh secara tempatan dengan sokongan selepas jualan domestik yang mantap.
 
Kumpulan itu disokong oleh Kumpulan Fintonia, sebuah firma ekuiti persendirian yang berpangkalan di Singapura, dalam perkongsian strategik dengan pelabur utama dari industri pembinaan di Asia Tenggara. Untuk maklumat lanjut mengenai perniagaan dan lokasi perniagaan, sila layari laman web kami di www.novabuildingsasia.com.

Lihat versi sumber di  businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190408005877/en/
 
Hubungi

Nova Buildings – Ibu Pejabat Singapura
Margaret Cheng
Margaret.re1.Cheng@novabuildingsasia.com

Nova Buildings Vietnam
Phung Quoc Dien
Dien.cc1.Phung@novabuildingsasia.com
 
Sumber : Kumpulan Nova Buildings
 
Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
 
--BERNAMA

No comments:

Post a Comment