Monday, October 9, 2023

12GO MENGUMUMKAN DESTINASI PELANCONGAN TERBAIK UNTUK PELANCONGAN KELUARGA DI ASIA

 BANGKOK, 9 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- 12Go, agensi pelancongan dalam talian yang berpangkalan dan menyediakan perkhidmatan terutamanya di pasaran pelancongan Asia dengan menjual tiket dalam talian untuk bas, feri dan kereta api, mengumumkan senarai destinasi yang paling digemari oleh pelancong berkeluarga bagi musim panas tahun 2023.


Senarai tersebut berdasarkan data tiket menyeluruh yang dikumpul oleh syarikat. 12Go berjaya mengenal pasti destinasi pelancongan yang paling menarik perhatian pelanggan dengan menganalisis tiket yang dijual sepanjang tahun.

Analisis tersebut telah menunjukkan sepuluh negara di Asia yang digemari dalam kalangan pelancong 12Go. Senarai itu termasuk cerapan perjalanan tentang destinasi popular di Thailand, Indonesia, Filipina, Malaysia, Vietnam, Kemboja, India, Singapura dan Sri Lanka.

Thailand berjaya menduduki tempat pertama. Chiang Mai, Bangkok dan Koh Samui muncul sebagai destinasi percutian keluarga yang utama.

Indonesia meraih tempat kedua dengan Sanur, Nusa Penida dan Kepulauan Gili. Pantai dan aktiviti air yang menakjubkan, destinasi ini boleh menawarkan pengalaman musim panas yang sukar dilupakan.

Vietnam memperoleh tempat ketiga dengan tiga destinasi yang menawan hati iaitu Hanoi, Da Nang dan Ninh Binh. Keluarga boleh menyelami budaya yang kaya, meneroka tapak bersejarah dan menikmati keindahan alam semula jadi.

Filipina mempamerkan destinasi keluarga yang popular seperti Bohol, Cebu dan Manila.

Di tempat kelima ialah Malaysia dengan tiga destinasi menarik iaitu Kuala Lumpur, Melaka dan Pahang. Menggabungkan penerokaan bandar dan pengembaraan luar, destinasi ini direka bentuk untuk keluarga yang mencari pengalaman perjalanan menyeluruh dengan pelbagai aktiviti.

Kemboja merebut tempat keenam dengan destinasi pilihan seperti Phnom Penh dan Siem Reap. Sejarah negara yang begitu kaya dan runtuhan purba yang menakjubkan menawarkan perjalanan untuk keluarga yang tidak sabar-sabar ingin mendalami kejadian masa lalu.

Tempat ketujuh jatuh kepada India, dengan bandar ikonik seperti Agra, Jaipur dan Delhi. Keluarga boleh menyelami budaya yang ceria, meneroka tapak bersejarah dan menikmati hidangan yang lazat.

Sri Lanka merebut tempat kelapan, menampilkan tempat popular untuk perjalanan musim panas, termasuk Kandy dan Nuwara Eliya. Keluarga boleh mengembara di sekitar Sri Lanka untuk menikmati landskap hijau, ladang teh.

Tempat kesembilan menjadi milik Jepun, menampilkan bandar dinamik seperti Tokyo dan Kyoto. Keluarga boleh menemui gabungan tradisi dan kemodenan yang harmoni, serta banyak tarikan mesra keluarga.

Senarai itu disempurnakan dengan bandar ceria di Singapura. Gabungan unik kecanggihan bandar dan daya tarikan budaya menjadikan bandar tersebut menjadi pilihan hebat untuk keluarga yang mencari percutian menarik.

Sepuluh destinasi pelancongan keluarga terbaik 12Go ini ialah sumber yang menakjubkan bagi memperkaya pengalaman, pengembaraan yang sukar dilupakan dan dapat meluangkan masa bersama keluarga.

12Go https://12go.asia/

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Individu untuk Dihubungi
Tetiana But
tetiana.but@12go.asia
 
Sumber: 12Go

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment