Tuesday, October 31, 2023

PENGEMBANGAN AIT WORLDWIDE LOGISTICS DITERUSKAN DI MALAYSIA DAN SINGAPURA




Pelancaran kemudahan baharu Asia Tenggara sebagai respons kepada penyumberan rantaian bekalan yang semakin terpelbagai oleh penghantar multinasional


ITASCA, Ill., 30 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Peneraju penyelesaian rantaian bekalan global, AIT Worldwide Logistics, telah membuka dua lokasi baharu di Asia Tenggara, satu di Pulau Pinang, Malaysia dan satu lagi di Singapura. Bersama penambahan pejabat ini, jejak geografi AIT di Asia telah berkembang ke enam negara, menyokong pelanggan yang terus mempelbagaikan penyumberan komponen dan barangan siap.

Menurut Ketua Pegawai Perniagaan AIT, Greg Weigel, kemudahan baharu itu ialah contoh terkini kebolehsuaian dan fleksibiliti syarikat sebagai respons kepada peralihan permintaan pelanggan di rantau ini.

“Mewujudkan pasukan khusus di Malaysia dan Singapura seterusnya menyokong perniagaan AIT yang mantap di Asia Tenggara, sambil mengukuhkan hubungan dengan rakan kongsi tempatan,” kata Weigel. “Kehadiran AIT yang semakin berkembang membantu penghantar mengurangkan risiko dengan menerima pelbagai pilihan penyumberan yang lebih luas dalam rantaian bekalan masing-masing.”

Berkhidmat di bawah penyeliaan Naib Presiden Kanan, Asia, Wilson Lee, Pengarah Serantau AIT Singapura, Malaysia dan Thailand, Siau Hwee Tan, memantau pejabat baharu AIT-Pulau Pinang dan AIT-Singapura, yang menyediakan perkhidmatan penghantaran muatan secara menyeluruh dengan tumpuan utama kepada import dan eksport melalui udara dan lautan.

“Sektor pembuatan sedang berkembang pesat di Asia Tenggara, terutamanya di Malaysia dan pakar bidang kami di kedua-dua lokasi yang baharu dibuka sudah memberikan perkhidmatan kepada pelanggan dalam sektor automotif, perindustrian dan teknologi,” kata Lee. “AIT juga mempunyai rangkaian global yang mantap bertujuan menyokong keperluan penghantaran khas untuk runcit pengguna, logistik makanan dan sains hayat, oleh itu kami berada pada kedudukan yang baik untuk menawarkan suai tugas yang lancar untuk pelanggan dalam industri tersebut.”

Kedua-dua lokasi di Malaysia dan Singapura terletak berhampiran lapangan terbang utama dan pelabuhan laut. Kemudahan baharu itu menyertai banyak pejabat AIT di seluruh Asia – dan lebih daripada 110 di seluruh dunia. Syarikat itu menjangkakan untuk membuka kemudahan tambahan di rantau ini pada tahun 2024.

AIT-Pulau Pinang
Menara BHL
51-9-F Jalan Sultan Ahmad Shah
10050 George Town, Pulau Pinang, Malaysia


AIT-Singapura
80 Marine Parade Road
#18-03 Parkway Parade
Singapura 44926


Untuk imej tambahan berkaitan dengan pengumuman ini, sila kunjungi halaman lokasi untuk Malaysia dan Singapura di laman web AIT: https://www.aitworldwide.com/locations/.

Maklumat Tentang AIT Worldwide Logistics

AIT Worldwide Logistics ialah penghantar muatan global yang membantu syarikat berkembang dengan meluaskan akses ke pasaran di seluruh dunia apabila syarikat tersebut boleh menjual dan/atau mendapatkan bahan mentah, komponen dan barangan siap masing-masing. Selama lebih daripada 40 tahun, peneraju penyelesaian rantaian bekalan yang berpangkalan di Chicago bergantung pada pendekatan perundingan untuk membina rangkaian global dan perkongsian yang dipercayai dalam hampir setiap industri, termasuk aeroangkasa, automotif, runcit pengguna, makanan, kerajaan, penjagaan kesihatan, teknologi tinggi, perindustrian dan sains hayat. Disokong oleh teknologi berskala besar, mesra pengguna, model perniagaan fleksibel AIT menyesuaikan penghantaran dari pintu ke pintu melalui laut, udara, darat dan kereta api — tepat pada masanya dan menjimatkan perbelanjaan. Bersama rakan sepasukan pakar yang mengambil kakitangan di lebih daripada 110 lokasi di seluruh dunia seperti di Asia, Eropah dan Amerika Utara, pilihan perkhidmatan penuh AIT juga termasuk pelepasan kastam, pengurusan gudang dan perkhidmatan dengan tahap penjagaan serta perhatian yang tinggi. Ketahui lebih lanjut di www.aitworldwide.com.

Misi Kami

Di AIT, kami bersungguh-sungguh mencari peluang untuk mendapatkan kepercayaan pelanggan kami melalui penyampaian penyelesaian logistik yang cemerlang di seluruh dunia sambil menghargai rakan sekerja, rakan kongsi dan komuniti kami dengan penuh semangat. 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=17596

No comments:

Post a Comment