Wednesday, October 25, 2023

PROGRAM TANGGUNGJAWAB SOSIAL KORPORAT HASIL

“DEKAT PADAMU SABAH 2023”  

SEMPORNA, 23 Okt (Bernama) -- Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (HASiL) turun padang sekali lagi untuk berkongsi bersama-sama dengan masyarakat yang memerlukan dengan menganjurkan Program Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR), Program Dekat Padamu Sabah 2023 merangkumi empat (4) program CSR di sekitar Semporna, Sabah yang berlangsung selama dua (2) hari bermula pada 19 Oktober hingga 20 Oktober 2023.
 
Pada hari pertama, HASiL menjalankan program CSR di Kampung Pulau Bum-Bum dengan menyampaikan sumbangan kepada pihak Sekolah Kebangsaan (SK) Pulau Bum-Bum seperti yang berikut:

i.   Sebuah komputer riba;

ii.  Sebuah televisyen 65 inci;

iii. Sebuah projektor;

iv. Buku dan bahan bacaan bagi perpustakaan sekolah; serta

v.  Sumbangan wang tunai sebanyak RM5,000.00.

Sumbangan ini bakal dimanfaatkan oleh anak-anak warga SK Pulau Bum-Bum dan menjadi penyuntik semangat untuk terus belajar walaupun berada jauh di pedalaman. Penyampaian sumbangan telah disempurnakan oleh YBhg. Datuk Hajam Lajah Alam, Pengarah HASiL Sabah kepada Encik Mokhtar Makling, Guru Penolong Kanan Pentadbiran yang mewakili Encik Rozali Datuk Haji Melali, Guru Besar SK Pulau Bum-Bum. Dalam ucapan YBhg. Datuk Hajam Lajah Alam, beliau berkongsi pengalaman kerjaya dan memberi kata-kata semangat kepada semua murid agar menjadi insan yang berjaya serta berguna untuk negara sekali gus mengharumkan nama Kampung Bum-Bum yang juga merupakan tempat kelahiran beliau.
 
Team HASiL turut menyantuni masyarakat tempatan dan jemaah Masjid Imam Hailullah Kampung Pulau Bum-Bum dengan menyampaikan sumbangan berjumlah RM5,000.00 dan seunit penyedut hampagas berkuasa tinggi serta lain-lain keperluan. Majlis telah dihadiri oleh 50 orang penduduk kampung bersama-sama dengan Ketua Kampung, Tuan Hajima Mabantok dan Imam Masjid, Tuan Haji Abdul Raha. 

No comments:

Post a Comment