Thursday, October 12, 2023

XSOLLA MENGUMUMKAN PENGAMBILALIHAN LIGHTSTREAM, RAINMAKER DAN API.STREAM

Xsolla Mengambil Alih Lightstream (Grafik: Business Wire)

 Xsolla Mengambil Alih Lightstream, Rainmaker dan API.stream untuk Memperkasa Pencipta dan Mempertingkat Penciptaan dan Pengedaran Kandungan


LOS ANGELES, 12 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Xsolla, syarikat perdagangan permainan video global, amat teruja untuk mengumumkan pengambilalihan strategik Lightstream, Rainmaker dan API.stream daripada Videndum, syarikat induk. Set alatan berinovatif ini direka bentuk untuk merevolusikan landskap penciptaan dan pengedaran kandungan.

Pengambilalihan ini menggariskan pengiktirafan Xsolla terhadap nilai luar biasa yang dibawa oleh pencipta ke dalam ekosistem permainan dan secara khusus bertujuan membina dan mengukuhkan hubungan dengan agensi bakat, pencipta dan khalayak syarikat.

Rangkaian Rakan Kongsi Xsolla telah berfungsi sebagai penyelesaian sehenti untuk melibatkan pembangun dan penerbit, serta meneroka peluang hasil dan ganjaran baharu. Dengan pengambilalihan Lightstream, Rainmaker dan API.stream, Xsolla akan membolehkan pencipta mengadakan siaran langsung dalam masa beberapa saat melalui perkhidmatan penstriman awan, meminta kunci percuma daripada pembangun permainan, menyertai program rujukan, mencipta kedai web berjenama syarikat dan menjual barangan digital untuk permainan dalam portfolio Xsolla.

Lightstream ialah studio penstriman berasaskan awan yang membolehkan pencipta menghasilkan dan berkongsi kandungan secara langsung dengan mudah. Dengan mengintegrasikan teknologi Lightstream, Xsolla akan memudahkan pencipta memulakan penstriman secara langsung bersama keperluan teknikal yang minimum, melicinkan pengalaman penstriman yang cekap dan mesra pengguna.

Platform Rainmaker memperkasa pencipta untuk mengurus dan mengembangkan khalayak syarikat sambil memaksimumkan peluang penjanaan hasil. Mengintegrasikan alatan Rainmaker ke dalam Rangkaian Rakan Kongsi Xsolla akan memberikan pencipta suit ciri yang menyeluruh, direka bentuk untuk mengoptimumkan keterlibatan khalayak, penjanaan pendapatan dan pengedaran kunci percuma.

API.stream berdiri sebagai pasukan jurutera berbakat luar biasa yang telah mendedikasikan diri mereka untuk memajukan masa depan penghasilan penstriman langsung. Bersama pengalaman bertahun-tahun menangani cabaran dan kemungkinan keluaran natif awan secara langsung, API.stream telah membuka jalan baharu untuk ungkapan kreatif dalam penstriman langsung.

"Xsolla komited untuk menyokong pencipta dan menyediakan mereka dengan alatan yang perlukan untuk berjaya," kata Chris Hewish, Ketua Pegawai Eksekutif Xsolla. "Pengambilalihan Lightstream, Rainmaker dan API.stream memperkukuh dedikasi kami untuk menyampaikan nilai tambahan kepada komuniti permainan dan menjadikan Rangkaian Rakan Kongsi Xsolla sebagai penyelesaian menyeluruh untuk pembangun, penerbit, pencipta dan khalayak syarikat."

Xsolla memberikan jaminan kepada pengguna semasa Lightstream bahawa platform tersebut akan terus beroperasi secara lancar dengan perkongsian berterusan bersama Microsoft, Xbox, Twitch dan Steelseries. Pengambilalihan ini bertujuan untuk meningkatkan pengalaman pengguna dan memberikan sumber dan ciri tambahan.

Untuk maklumat lanjut tentang pengambilalihan Lightstream, Rainmaker dan API.stream, sila kunjungi: xsolla.pro/lightstream-acquisition

Maklumat Tentang Xsolla

Xsolla ialah syarikat perdagangan permainan video global dengan set alatan dan perkhidmatan yang mantap dan berkuasa direka bentuk khusus untuk industri permainan video. Sejak penubuhan Xsolla pada tahun 2005, syarikat itu telah membantu ribuan pembangun dan penerbit permainan pelbagai saiz dengan membiayai, memasarkan, melancarkan dan menjana pendapatan permainan mereka secara global dan merentasi platform berbilang. Sebagai peneraju berinovatif dalam perdagangan permainan, misi Xsolla ialah menyelesaikan kerumitan yang wujud dalam pengedaran, pemasaran dan penjanaan pendapatan global bagi membantu rakan niaga kami mencapai lebih banyak kawasan geografi, menjana lebih banyak hasil dan mewujudkan hubungan dengan pemain di seluruh dunia. Beribu pejabat dan diperbadankan di Los Angeles, California, dengan pejabat di Berlin, Seoul, Beijing, Kuala Lumpur, Tokyo dan bandar lain di seluruh dunia, Xsolla memberikan sokongan kepada tajuk permainan utama seperti Valve, Twitch, Roblox, Ubisoft, Epic Games, Take-Two, KRAFTON , Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo dan banyak lagi.

Untuk maklumat tambahan dan mengetahui lebih lanjut, sila kunjungi: xsolla.com

Maklumat Tentang Videndum

Videndum ialah peneraju pembekal produk perkakasan berjenama premium dan penyedia perkhidmatan penyelesaian perisian ke pasaran penciptaan kandungan yang semakin berkembang. Pelanggan kami termasuk penyiar, studio filem, syarikat pengeluaran dan penyewaan, jurugambar, pencipta kandungan bebas ("ICCs"), pengguna vlog, pempengaruh, pemain permainan, petugas dan perusahaan bunyi profesional. Kami mereka bentuk, mengeluarkan dan mengedarkan produk dan penyelesaian berprestasi tinggi, termasuk sokongan dan penstabil kamera, sistem dan monitor penghantaran video, penyelesaian penstriman langsung, aksesori telefon pintar, sistem kamera robotik, pembantu ingat, pencahayaan LED, kuasa mudah alih, penyelesaian pembawa, latar belakang, kelengkapan rakaman audio dan pengurangan hingar. Kami mempunyai kira-kira 1,800 pekerja di 11 negara berbeza dan ditempatkan dalam tiga Bahagian: Penyelesaian Media, Penyelesaian Pengeluaran dan Penyelesaian Kreatif.

Untuk maklumat tambahan dan mengetahui lebih lanjut, sila kunjungi: videndum.com

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53593457/en

Individu untuk Dihubungi
Hubungan Media
Derrick Stembridge
Pengarah Global Perhubungan Awam, Xsolla
d.stembridge@xsolla.com

Sumber: Xsolla

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment