Saturday, October 28, 2023

SIDANG KEMUNCAK ANTARABANGSA KEDUA MENGENAI APLIKASI BDS BERMULA DI ZHUZHOU

 

Sidang Kemuncak Antarabangsa Kedua mengenai Aplikasi BDS bermula di Zhuzhou.

ZHUZHOU, China, 27 Okt., 2023 /Xinhua-AsiaNet/--

Sidang Kemuncak Antarabangsa Kedua mengenai Aplikasi BDS diadakan di Zhuzhou pada 26 hingga 28 Oktober.

Sidang Kemuncak ini, yang bertemakan "Dunia Bersama dan Perkongsian BDS", diadakan bertujuan untuk mewujudkan satu sidang kemuncak antarabangsa yang kekal untuk mempromosikan "Pemasaran, Perindustrian, Pengantarabangsaan". Sidang Kemuncak ini akan terdiri daripada satu majlis perasmian dan forum yang bertema, 4 forum tematik, iaitu Pengindustrian Aplikasi BDS, Inovasi Teknologi Aplikasi BDS, Mengantarabangsakan Aplikasi BDS (Inisiatif Belt and Road), dan Perlindungan Perundangan Aplikasi BDS, serta 7 aktiviti sokongan yang termasuk Forum "Aplikasi BDS" mengenai Keusahawanan bagi Mereka yang Kembali, Forum Teknologi "Cip" Aplikasi BDS dan Pameran Kerjasama "Aplikasi BDS". Lebih daripada 60 orang pakar dan cendekiawan terkemuka di dalam bidang BDS di dalam dan luar negara akan membincangkan dan berkongsi pandangan mereka mengenai kerjasama antarabangsa BDS, aplikasi industri BDS, penggabungan industri BDS dan penyelidikan teknologi cip BDS, demikian menurut Jabatan Publisiti bagi Bandar raya Zhuzhou.

Hunan ialah sebuah pusat yang penting bagi teknologi BDS dan sebuah kawasan demonstrasi untuk aplikasi mereka yang berinovatif. Dengan mengeksploitasi kelebihan unik di dalam membangunkan industri BDS itu, Hunan pada asasnya telah mencipta satu keseluruhan rantaian industri yang meliputi bahagian ruang, kemudahan darat dan pengguna.

Tahun ini menandakan ulang tahun ke-10 bagi Inisiatif Belt and Road China. Sepanjang sepuluh tahun yang lalu, BDS telah berkembang bersama-sama dengan Inisiatif Belt and Road, dengan mempromosi dan menggunakan BDS di negara-negara di sepanjang "Belt and Road" itu dan juga di seluruh dunia. Produk berasaskan BDS seperti pengesahan pemilikan tanah, pertanian yang berketepatan, dan pelabuhan pintar telah berjaya diterapkan di ASEAN, Asia Selatan, Asia Barat, Eropah Timur, Afrika dan di seluruh dunia, dengan menyumbang kepada pembangunan ekonomi dan sosial tempatan.
 
Sumber: Jabatan Publisiti bagi Bandar raya Zhuzhou
 
Pautan Lampiran Imej:

Pautan: https://iop.asianetnews.net/view-attachment?attach-id=442861

Kapsyen: Sidang Kemuncak Antarabangsa Kedua mengenai Aplikasi BDS bermula di Zhuzhou.

--BERNAMA





No comments:

Post a Comment