Thursday, October 5, 2023

XSOLLA MEMPERKASA PELANCARAN KEDAI WEB UNTUK 40 DARIPADA 100 PERMAINAN MUDAH ALIH TERBAIK

Kedai Web Xsolla (Grafik: Business Wire)


Perniagaan Permainan Mudah Alih Berkembang dengan 151 Kedai Web Xsolla Memanfaatkan Integrasi Platform Silang yang Dipertingkat dan Peningkatan Kecekapan Operasi

LOS ANGELES, 5 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Xsolla, syarikat perdagangan permainan video global, berkongsi cerapan bahawa 40 daripada 100 permainan mudah alih terbaik telah melancarkan Kedai Web masing-masing menggunakan penyelesaian Xsolla. Cerapan ini memberikan gambaran sepintas lalu mengenai peningkatan trend operasi berbilang platform dalam industri permainan mudah alih untuk tahun 2023 dan menjelang tahun 2024. Berdasarkan penyelidikan dan analisis Xsolla, syarikat tersebut telah membantu 151 permainan melancarkan Kedai Web pada tahun ini. Pencapaian ini mencerminkan transformasi landskap permainan mudah alih, dengan langkah ke arah integrasi platform silang.

"Bersama sokongan Xsolla, 80.lv menjelaskan keperluan yang semakin meningkat untuk platform penghubung dalam industri permainan," kata Kirill Tokarev, Ketua Pegawai Eksekutif 80.lv. "Konsep ini bertujuan menyediakan peluang sama rata untuk permainan dan studio penukaran permainan terutamanya yang mempunyai kapasiti dalaman terhad, dengan menghubungkan studio tersebut bersama rakan kongsi yang boleh dipercayai untuk mengembangkan permainan masing-masing ke platform lain."

Sejak tahun 2005, Xsolla telah berdedikasi membantu pelayar dan permainan PC berasaskan web menjual barangan maya di seluruh dunia. Dengan komitmen yang teguh untuk meneroka pasaran baharu merentasi berbilang platform dan membuat pelaburan besar untuk meningkatkan pengalaman suai tugas, Xsolla membolehkan permainan mudah alih meluaskan pangkalan pengguna masing-masing yang sentiasa berkembang.

Mengintegrasikan platform pembayaran khusus seperti Xsolla boleh menambah baik kecekapan dengan ketara untuk pembangun permainan. Data menunjukkan pembangun boleh menjimatkan sehingga 30% daripada masa operasi dengan menggunakan penyelesaian khusus dan bukannya mencipta sistem pembayaran dalaman. Ini membolehkan pembangun dan penerbit mengosongkan lebih banyak sumber untuk diperuntukkan ke arah mempertingkat ciri permainan dan pengalaman pengguna. Memudahkan kerumitan pematuhan cukai dan keperluan kawal selia membolehkan pembangun menumpukan kepada kecekapan teras masing-masing untuk mencipta permainan menarik. Hasilnya, melalui kerjasama dengan Xsolla, rakan kongsi boleh memperkemas operasi perniagaan dan menyumbang kepada pengalaman permainan yang lebih berkualiti untuk pengguna akhir.

Menavigasi kerumitan pasaran global untuk perkhidmatan dan produk digital merupakan perkara yang sukar; ini memerlukan lebih daripada pematuhan garis panduan VAT dan Cukai jualan. Lihat Mexico, sebagai contoh, hanya dua syarikat permainan terkemuka didaftarkan secara rasmi menurut Senarai Penyedia Perkhidmatan Digital Berdaftar dalam RFC, seperti yang didokumenkan dalam Warta Persekutuan Rasmi. Selain cukai, syarikat terpaksa bergelut dengan pelbagai peraturan tempatan, kriteria pelesenan dan statut perlindungan data yang boleh menjadi berbeza secara mendadak antara rantau.

"Memperkasa pelancaran Kedai Web untuk 40 daripada 100 permainan mudah alih terbaik ialah pencapaian yang cukup besar untuk Xsolla dan ini menandakan peralihan besar dalam industri ke arah pengembangan berbilang platform," kata Chris Hewish, Ketua Pegawai Eksekutif Xsolla. "Pencapaian ini lebih daripada permainan bernombor; ini ialah pengesahan tumpuan kami yang berterusan menyediakan penyelesaian paling cekap dan serba boleh untuk pembangun permainan mudah alih. Situasi ini juga menekankan peningkatan kepentingan strategi merentasi platform bersilang, terutamanya berdasarkan perubahan privasi baru-baru ini, termasuk Pengenal Pasti untuk Pengiklan (IDFA), Ketelusan Penjejakan Aplikasi (ATT) dan langkah tindakan tegas terhadap Pengecapan Jari pada masa akan datang. Perubahan ini telah menjadikan pembangun lebih penting berbanding sebelumnya untuk mematuhi peraturan semasa menggunakan Kedai Web bagi meluaskan pangkalan pengguna masing-masing dan memperkaya pengalaman permainan merentasi platform."

Untuk maklumat tambahan dan mengetahui lebih lanjut tentang Kedai Web Xsolla, sila kunjungi: xsolla.pro/webshoptop100

Maklumat Tentang Xsolla

Xsolla ialah syarikat perdagangan permainan video global dengan set alatan dan perkhidmatan yang mantap dan berkuasa direka bentuk khusus untuk industri permainan video. Sejak penubuhan Xsolla pada tahun 2005, syarikat itu telah membantu ribuan pembangun dan penerbit permainan pelbagai saiz dengan membiayai, memasarkan, melancarkan dan menjana pendapatan permainan mereka secara global dan merentasi platform berbilang. Sebagai peneraju berinovatif dalam perdagangan permainan, misi Xsolla ialah menyelesaikan kerumitan yang wujud dalam pengedaran, pemasaran dan penjanaan pendapatan global bagi membantu rakan niaga kami mencapai lebih banyak kawasan geografi, menjana lebih banyak hasil dan mewujudkan hubungan dengan pemain di seluruh dunia. Beribu pejabat dan diperbadankan di Los Angeles, California, dengan pejabat di Berlin, Seoul, Beijing, Kuala Lumpur, Tokyo dan bandar lain di seluruh dunia, Xsolla memberikan sokongan kepada tajuk permainan utama seperti Valve, Twitch, Roblox, Ubisoft, Epic Games, Take-Two, KRAFTON , Nexters, NetEase, Playstudios, Playrix, miHoYo dan banyak lagi.

Untuk maklumat tambahan dan mengetahui lebih lanjut, sila kunjungi: xsolla.com

Galeri Multimedia/Foto Sedia Ada:
https://www.businesswire.com/news/home/53576797/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Individu untuk Dihubungi

Hubungan Media
Derrick Stembridge
Pengarah Perhubungan Awam, Xsolla
d.stembridge@xsolla.com
 
Sumber: Xsolla
 
--BERNAMA

XSOLLA MEMPERKASA PELANCARAN KEDAI WEB UNTUK 40 DARIPADA 100 PERMAINAN MUDAH ALIH TERBAIK

No comments:

Post a Comment