Thursday, November 26, 2020

PERINTIS TAIWAN DI DALAM BASIKAL BUKIT PERTENGAHAN DAN ATASAN BERKEMBANG SEIRING DENGAN PENINGKATAN PERMINTAAN

 



TAIPEI, 25 Nov (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Sebagai sebuah pengeksport utama bagi basikal, pengeluar Taiwan menyediakan hampir 70% daripada semua jenis basikal untuk pengguna kelas pertengahan dan kelas atasan di seluruh dunia. Setiap tahun, Taiwan mengeksport kira-kira 2 juta basikal tradisional dan basikal bukit yang kini mencakupi bagi 60% daripada jumlah itu.


Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20201125005306/en/
 
Berdasarkan kepada data yang dikumpulkan oleh Eco-Counter, sebuah organisasi statistik dan analisis global untuk data aliran manusia, Indeks Berbasikal Seluruh Dunia 2019 menunjukkan satu peningkatan di dalam berbasikal rekreasi sebanyak 3% di antara tahun 2017 dan 2018. Umumnya dipercayai bahawa dengan populariti yang semakin meningkat bagi aktiviti rekreasi mesra alam di seluruh dunia, aktiviti berbasikal santai akan membawa kepada permintaan untuk basikal semakin meningkat. Khususnya, berbasikal bukit dan berbasikal siklokross, yang memberi penunggang basikal satu rasa pencapaian yang tinggi  dengan membantu mereka untuk menakluki rupa bumi berbukit yang mencabar dengan kelajuan yang tinggi, kini dianggap sebagai aktiviti berbasikal rekreasi utama.

Basikal bukit (MTB) telah dicipta pada tahun 1970-an dan ciri-ciri utama bagi basikal seperti itu termasuk tayar yang kasar dan bahagian depan yang menyerap kejutan; ini membolehkan MTB untuk menakluk sebarang dan semua bentuk rupa bumi. Sejak beberapa dekad yang lalu, basikal bukit telah berkembang dengan pesat dan kini dapat dibahagikan kepada dua kategori: basikal suspensi dan basikal bukit suspensi penuh.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=14035

No comments:

Post a Comment