Thursday, November 26, 2020

PRA HEALTH SCIENCES MELANTIK PEGAWAI KANAN FDA UNTUK MENGETUAI PUSAT KECEMERLANGAN GLOBAL UNTUK STRATEGI KAJIAN KLINIKAL TERPENCAR

Dr. Isaac Rodriguez-Chavez membawa pengalaman yang luas dalam pematuhan kawal selia dan metodologi penyelidikan klinikal kepada amalan DCT peneraju industri PRA

RALEIGH, N.C., 24 Nov (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- PRA Health Sciences, Inc. (NASDAQ: PRAH) hari ini mengumumkan pelantikan Isaac Rodriguez-Chavez, PhD, MHS, MS sebagai Timbalan Presiden Kanan, Hal Ehwal Saintifik dan Klinikal. Beliau akan mengetuai Pusat Kecemerlangan Global untuk Strategi Kajian Klinikal Terpencar (Decentralized Clinical Trial, DCT) syarikat tersebut. Tanggungjawab Dr. Rodriguez-Chavez melibatkan pembangunan dan perkembangan berterusan strategi percubaan klinikal terpencar peneraju industri PRA, penghasilan rangka kerja kawal selia dan pemodenan percubaan klinikal.

Dr. Rodriguez-Chavez mempunyai lebih daripada 32 tahun pengalaman dalam virologi, mikrobiologi, imunologi, vaksinologi dan onkologi virus, termasuk penyelidikan asas, praklinikal dan klinikal (fasa I-IV). Dalam jawatan terakhirnya sebagai Pegawai Kanan Metodologi Penyelidikan Klinikal, Kepatuhan Kawal Selia dan Pembangunan Dasar Perubatan bersama Pusat Penilaian dan Penyelidikan Ubat (Center for Drug Evaluation and Research, CDER) Pentadbiran Makanan dan Ubatan A.S., beliau telah mengetuai pembangunan panduan percubaan klinikal terpencar menggunakan teknologi kesihatan digital. Bersama FDA, beliau telah menilai dan memodenkan protokol penyelidikan klinikal yang memberikan impak kepada beberapa bidang penyakit.

“Kami berbesar hati kerana salah seorang perintis percubaan klinikal terpencar dan pakar yang terkemuka dalam pemodenan percubaan klinikal menyertai PRA Health Sciences,” kata Colin Shannon, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif di PRA. “Paradigma pembangunan ubat klinikal terus berevolusi menjadi model yang lebih terpencar agar lebih selaras dengan cara jagaan kesihatan disampaikan kepada individu. Dengan menggandingkan Dr. Rodriguez-Chavez, salah seorang pakar yang terkemuka dalam percubaan klinikal terpencar, dengan platform DCT canggih PRA, kami akan memodenkan proses percubaan klinikal.”

“Saya berbesar hati menyertai PRA Health Sciences untuk mengetuai Pusat Kecemerlangan Global untuk Strategi Kajian Klinikal Terpencar dan membolehkan pelaksanaannya dengan teknologi kesihatan digital baharu,” kata Dr. Rodriguez-Chavez. “PRA Health Sciences memiliki infrastruktur, modal insan dan pengalaman pelopor untuk memberikan kecemerlangan dalam penyelidikan klinikal dan perkhidmatan jagaan kesihatan global. Kami kini mengalami perkembangan pesat penerimaan reka bentuk percubaan klinikal moden dalam bidang ini, termasuk percubaan klinikal terpencar dan saya amat berbesar hati dapat membantu menerajui perubahan ini. Lebih-lebih lagi, PRA Health Sciences turut benar-benar mengetahui keadaan peserta percubaan serta mengambil pendekatan yang betul untuk membantu individu dengan kesihatan mereka menggunakan inovasi terkini dalam sistem penjagaan kesihatan.” 

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=14025

No comments:

Post a Comment