Thursday, November 12, 2020

PERMINTAAN UNTUK SEKOLAH PERNIAGAAN MENINGKAT KETIKA PANDEMIK GLOBAL

Penyelidikan baharu menunjukkan bahawa permohonan untuk mendapatkan ijazah program sekolah perniagaan telah meningkat, dengan perbezaan kadar pertumbuhan mengikut wilayah dan program disebabkan isu pembelajaran dalam talian, perjalanan, dan visa


RESTON, Va., 11 Nov (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- 
The Graduate Management Admission Council™ (GMAC™), sebuah persatuan global bagi sekolah-sekolah perniagaan siswazah yang terkemuka, telah melancarkan Tinjauan Trend Permohonan 2020 tahunannya hari ini. GMAC telah menunda pengeluaran laporan tahun ini, yang pada awalnya dijadualkan untuk diterbit pada pertengahan bulan Oktober, untuk mengukur lebih lanjut kesan COVID-19 terhadap trend permohonan di wilayah di seluruh dunia. Oleh kerana institusi-institusi mengamalkan pelbagai dasar kemasukan untuk membantu calon ketika pandemik COVID-19, laporan tersebut yang dikenali untuk penilaian trend pertumbuhan dengan penekanan pada aliran pelajar antarabangsa menyeberangi sempadan, menekankan perubahan trend pendaftaran di seluruh Asia Pasifik, Kanada, Eropah dan Amerika Syarikat.

Secara keseluruhan, 67 peratus daripada lebih 1,000 program yang mengambil bahagian dalam tinjauan tahun ini melaporkan peningkatan jumlah permohonan. Ini merangkumi 66% program MBA dan 67% program sarjana perniagaan.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13966

No comments:

Post a Comment