Thursday, December 20, 2018

EDF RENEWABLES DAN SHELL MELABUR DI DALAM ANGIN DARAT NEW JERSEY

Kawasan itu mempunyai potensi untuk menghasilkan 2,500 megawatt tenaga angin
 
SAN DIEGO & HOUSTON, 20 Dis (Bernama-BUSINESS WIRE) -- EDF Renewables Amerika Utara dan Shell New Energies US LLC (Shell) hari ini mengumumkan bahawa mereka telah membentuk satu usahasama 50/50, Atlantic Shores Offshore Wind, LLC untuk bersama-sama membangunkan kawasan pajakan OCS-0499 di dalam Kawasan Tenaga Angin New Jersey (WEA). Kawasan pajakan itu berpotensi untuk menghasilkan kira-kira 2,500 megawatt (MW) tenaga angin darat -- cukup untuk membekalkan kuasa kepada hampir satu juta rumah. Urus niaga ini adalah tertakluk kepada kelulusan kawal selia. Pembinaan adalah tertakluk kepada keputusan pelaburan muktamad yang positif.
 
Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20181219005737/en/
 
Pajakan itu terdiri daripada 183,353 ekar kira-kira lapan batu di luar pantai Atlantic City di Pentas Benua Luar (OCS) Amerika Syarikat. Kawasan itu menawarkan sumber angin yang kuat dan mantap di dalam air cetek yang relatif, hampir dengan pusat-pusat penduduk yang besar dengan permintaan elektrik yang berkaitan.
 
"Shell mempunyai cita-cita berani untuk mengembangkan perniagaan kuasa yang boleh diperbaharui kami dan kami melihat potensi yang besar di dalam angin darat Amerika Syarikat," kata Dorine Bosman, Naib Presiden bagi Pembangunan Angin Shell. "Memperoleh akses kepada kawasan ini di New Jersey melengkapkan penyertaan kami yang berjaya ke Massachusetts dan perniagaan penjanaan yang boleh diperbaharui kami yang sedia ada. Membina di atas kekuatan jenama dan kehadiran global kami membolehkan kami untuk terus menyediakan kepada pelanggan kami dengan lebih banyak tenaga yang lebih bersih."
 
"Peluang itu menyokong sasaran Kumpulan EDF untuk menggandakan kapasiti boleh diperbaharui global kepada 50 gigawatt menjelang tahun 2030. Ia memperkuatkan cita-cita EDF Renewables untuk memanfaatkan kedalaman pengalaman mereka di pasaran angin darat Eropah di pasaran Amerika Syarikat yang baru muncul," kata Tristan Grimbert, Presiden & Ketua Pegawai Eksekutif bagi EDF Renewables Amerika Utara. "Memandangkan kos bagi angin darat semakin menurun, industri angin darat Amerika Syarikat dengan cepat berkembang dengan sokongan kuat daripada pihak Persekutuan dan Negeri. Industri itu berada pada kedudukan yang baik untuk memberikan sumbangan yang bermakna kepada ekonomi New York dan New Jersey melalui peluang-peluang pekerjaan dan rantaian bekalan."
 
EDF Renewables sudah mempunyai 2,800 MW angin darat di dalam pembangunan atau beroperasi di Eropah (Belgium, Perancis, Jerman dan United Kingdom), sekali gus menempatkan syarikat itu dalam satu kedudukan untuk mengubah secara cekap sektor angin darat Amerika Syarikat, bermula di New Jersey.
 
Shell pertama kali memasuki perniagaan angin laut di Amerika Syarikat pada tahun 2001. Shell telah mengendalikan aset-aset luar pesisir selama beberapa dekad, mempunyai rangkaian rantaian bekalan yang kuat dan merupakan satu daripada pemborong tenaga terbesar di Amerika Utara. Kekuatan ini membolehkan Shell untuk terus mengembangkan kedudukan mereka di dalam tenaga yang boleh diperbaharui untuk menyokong matlamat tenaga boleh diperbaharui syarikat itu. Pada hari ini Shell mempunyai kepentingan di dalam lima  projek  tenaga angin laut di Amerika Utara dan satu ladang angin darat yang beroperasi di Eropah. Shell juga merupakan sebahagian daripada sebuah konsortium yang akan membina dan mengendalikan ladang angin Borssele 3&4 di Eropah. 
 
Atlantic Shores Offshore Wind, LLC akan mula bekerja untuk melengkapkan sebuah pelan penilaian tapak dan memulakan usaha pembangunan rasmi di tapak tersebut, dan tertakluk kepada satu keputusan pelaburan akhir yang positif, boleh membawa ladang angin beroperasi pada pertengahan tahun 2020-an.
 
Maklumat mengenai EDF Renewables Amerika Utara:

EDF Renewables Amerika Utara adalah sebuah pengeluar tenaga persendirian yang terkemuka di pasaran dan penyedia perkhidmatan dengan lebih dari 30 tahun kepakaran di dalam tenaga boleh diperbaharui. Syarikat itu menyampaikan tenaga berskala grid: projek angin (laut dan darat), fotovoltan solar dan projek penyimpanan; penyelesaian diedarkan: solar, solar+penyimpanan, pengecasan EV dan pengurusan tenaga; dan pengoptimuman aset: kemahiran teknikal, operasi dan komersil untuk memaksimumkan prestasi bagi projek-projek penjanaan. Portfolio EDF Renewables Amerika Utara terdiri daripada 10 GW bagi projek-projek yang dibangunkan dan 10 GW di bawah kontrak perkhidmatan. EDF Renewables Amerika Utara adalah sebuah anak syarikat milik EDF Renewables, firma gabungan yang berdedikasi kepada tenaga boleh diperbaharui di dalam Kumpulan EDF. Untuk maklumat lanjut, sila layari www.edf-re.com.
 
Maklumat mengenai EDF Renewables:

EDF Renewables adalah sebuah syarikat antarabangsa terkemuka di dalam tenaga boleh diperbaharui, dengan kapasiti dipasang kasar sebanyak 14.2 GW di seluruh dunia. Pembangunannya ditumpukan terutamanya kepada tenaga angin dan fotovoltan solar tetapi juga di dalam bidang lain dalam industri tenaga boleh diperbaharui seperti tenaga yang diedarkan dan penyimpanan tenaga. EDF Renewables beroperasi kebanyakannya di Eropah dan Amerika Utara tetapi terus berkembang dengan berpindah ke kawasan baru muncul yang berpotensi seperti Brazil, China, India, Afrika Selatan dan kawasan Teluk. Syarikat itu mempunyai kedudukan yang kukuh di dalam kuasa angin darat, yang berjumlah hampir 2,800 MW termasuk tiga projek di sepanjang pantai Perancis dengan jumlah kapasiti 1,500 MW dan sebuah projek angin darat 450 MW di United Kingdom. EDF Renewables mengendalikan lebih daripada 800 MW kapasiti angin darat dengan tiga projek: C-Power (325 MW) di Belgium, Teesside (62 MW) dan Blyth (41.5 MW) di United Kingdom, dan operasi dan penyelenggaraan 400 MW bagi kapasiti angin darat dengan pengambilalihan baru-baru ini sebuah syarikat yang khusus di dalam aktiviti ini yang berpangkalan di Jerman. EDF Renewables membangun, membina, mengendali dan menyelenggarakan projek tenaga yang boleh diperbaharui, sama ada untuk diri sendiri dan bagi pihak ketiga. Kebanyakan anak syarikat antarabangsanya menggunakan jenama EDF Renewables. EDF Renewables adalah anak syarikat Kumpulan EDF yang mengkhususkan diri dalam membangunkan tenaga solar dan angin.
 
Untuk maklumat lanjut, sila layari: www.edf-renewables.com.
 
Ikuti kami di LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/edf-renewables dan di Twitter (@EDF_RE dalam bahasa Perancis dan @EDF_Renewables dalam bahasa Inggeris).
 
Maklumat mengenai Shell New Energies

Shell berhasrat untuk menjadikan elektrik sebagai satu bahagian yang signifikan di dalam perniagaan mereka, daripada menjanakannya untuk membeli, menjual dan membekalkan elektrik terus kepada pelanggan. Perniagaan Tenaga Baharu kami sedang berusaha untuk memanfaatkan kekuatan syarikat itu di dalam bahagian komersial dan yang berkembang pesat bagi industri tenaga, seperti angin darat di Amerika Syarikat.
 
Shell pertama kali memasuki perniagaan angin laut di Amerika Syarikat pada tahun 2001. Pada hari ini, kami mempunyai kepentingan di dalam lima projek kuasa angin laut di Amerika Utara dan satu ladang angin darat di Eropah. Secara keseluruhan, penguasaan kami bagi kapasiti tenaga daripada projek-projek ini adalah lebih daripada 400 megawatt (MW). Shell juga mempunyai kepentingan 20% di dalam konsortium Blauwwind yang akan membina dan mengendalikan ladang angin Borssele 3 dan 4 ladang dari pantai Belanda. Ladang-ladang angin itu direka untuk mempunyai jumlah kapasiti yang dipasang sebanyak 731.5MW, cukup untuk membekalkan kuasa kepada kira-kira 825,000 isi rumah di Belanda. Shell adalah pemegang saham 50% di dalam Mayflower Wind Energy LLC yang merupakan pemenang sementara bagi blok 0521 di Massachusetts, Amerika Syarikat. Apabila siap dibina, kawasan pajakan di Massachusetts itu akan dapat menampung sejumlah kapasiti penjanaan keseluruhan kira-kira 1.6 gigawatt (GW), cukup untuk membekalkan kuasa kepada lebih 680,000 rumah dengan elektrik bersih pada setiap tahun.

https://www.shell.com/newenergies

Lihat versi sumber di  businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20181219005737/en/
 
Hubungi

PERTANYAAN:

EDF Renewables Amerika Utara 
Sandi Briner +1 858-521-3525 
MediaRelations@edf-re.com

EDF Renewables 
Manon de Cassini-Hérail +33 (0)1 40 90 48 22 
manon.decassini-herail@edf-en.com

Perhubungan Media Shell 
Shell Antarabangsa +44 (0) 20 7934 5550 
Shell Amerika Syarikat +1 832 337 4355

Sumber : EDF Renewables Amerika Utara
 
Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.
 
--BERNAMA

No comments:

Post a Comment