Friday, December 7, 2018

Tricor Group ambil alih CP TRUST untuk tingkatkan perkhidmatan di Labuan Malaysia


KUALA LUMPUR, 3 Dis (Bernama) -- Tricor Group (Tricor) mengambil alih CP TRUST Co. Ltd. -- penyedia perkhidmatan syarikat amanah utama -- di Pusat Perniagaan dan Kewangan Antarabangsa Labuan (Labuan IBFC) untuk meningkatkan penawaran amanahnya di Labuan, Malaysia.
Pengambilalihan itu akan menyepadukan pelbagai perkhidmatan meluas CP TRUST ke dalam perkhidmatan dan penyelesaian sedia ada Tricor kerana syarikat itu disenaraikan sebagai Syarikat Amanah Utama di Labuan sejak tiga tahun lepas semenjak ditubuhkan pada 2014, demikian menurut satu kenyataan.
“Dengan berganding bahu, kami menyediakan penawaran yang tinggi kepada pelanggan kami dan mengukuhkan komitmen kami bagi memenuhi setiap keperluan mereka ketika mereka berkembang di seluruh Asia. Pengambilalihan ini menjadikan Tricor malahan pemain yang lebih unggul di Labuan dan rantau ini,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Tricor, Lennard Yong.
Sementara itu, Pengarah Eksekutif CP TRUST, Bee Wong berkata ia teruja menjadi rakan kongsi dalam merealisasikan wawasan yang dikongsi bersama mereka untuk mempercepat pembangunan Labuan sebagai pusat kewangan terbaharu Asia. 
“Perkhidmatan kami telah lama membantu syarikat berkembang maju di Labuan dan seterusnya di Malaysia dan di tempat-tempat lain di Asia, dan saya yakin dengan sokongan Tricor, kami akan mencapai tahap yang lebih tinggi bersama-sama,” katanya.
Tricor ialah penyedia utama perniagaan, korporat, pelabur, sumber manusia dan senarai gaji, amanah korporat dan perkhidmatan yang utama di Asia. Ia memiliki operasi global yang berkembang pesat dengan lebih 30,000 pelanggan di seluruh dunia dan pejabat di 39 bandar raya di 20 negara dan wilayah.
Maklumat lebih lanjut boleh didapatkan di https://www.tricorglobal.com.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment