Monday, March 4, 2019

PANTHERYX MEMBENTANGKAN HASIL POSITIF DARI DUA KAJIAN BARU DIARESQ DI SIMPOSIUM SAINTIFIK ANTARABANGSA 2019

Data klinikal dan kajian kes baru menyerlahkan penggunaan DiaResQ dalam pelbagai tetapan dunia sebenar, dari hospital kepada pusat bantuan bencana, dalam mesyuarat tahunan pertama saintifiknya

BANGKOK, 4 Mac (Bernama-BUSINESS WIRE) -- PanTheryx, sebuah syarikat bioteknologi yang komited untuk merealisasikan potensi intervensi  novel untuk menangani pelbagai masalah kesihatan mikrobiom GI yang serius, hari ini mengumumkan hasil dua kajian baru produk perdana DiaResQ® pada simposium saintifik tahunan pertamanya untuk klinisian. Simposium bertajuk "DiaResQ: Kemas Kini Saintifik" membentangkan penemuan bersama-sama dengan kajian kes dari seluruh dunia. Mesyuarat itu diadakan di Hotel Shangri La di Bangkok selama dua hari, 1-2 Mac.

Menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia, cirit-birit adalah penyebab kedua utama kematian bagi kanak-kanak di bawah umur lima tahun, dengan anggaran 1.7 bilion kes cirit-birit kanak-kanak yang berlaku setiap tahun. Lebih daripada 80% kes berlaku di negara-negara membangun, termasuk di Afrika dan Asia Selatan. Standard penjagaan adalah terhad, dan terutamanya memberi tumpuan kepada bantuan gejala dan mencegah dehidrasi.

DiaResQ adalah intervensi pemakanan yang mengandungi faktor-faktor imun, mikronutrien, dan makronutrien yang bekerja dengan badan untuk menangani punca cirit-birit. Dalam ujian klinikal, DiaResQ menyelesaikan majoriti kes cirit-birit pediatrik selepas satu hari penggunaan. Tiada kesan sampingan yang serius yang dikaitkan dengan DiaResQ telah dilaporkan dalam ujian klinikalnya yang secara kolektifnya mendaftarkan lebih 1,000 kanak-kanak dan orang dewasa.

"Kami sangat teruja untuk menggabungkan rakan-rakan antarabangsa dan pemimpin pendapat utama kami untuk berkongsi bukti terkini mengenai keselamatan dan keberkesanan DiaResQ," kata Scott Hyman, naib presiden kanan di PanTheryx. "Sangat penting kita terus membuat kemajuan dalam menangani cirit-birit, salah satu punca utama morbiditi dan kematian di seluruh dunia. Kami bekerjasama rapat dengan klinisian dan rakan kongsi kami untuk mendidik komuniti perubatan tentang manfaat DiaResQ dan memastikan ia tersedia untuk semua orang, terutamanya kanak-kanak yang paling berisiko.

Mengenai  simposium "DiaResQ: Satu Kemas Kini Saintifik"

Simposium dihadiri oleh klinisian dan KOL dari komuniti antarabangsa, simposium itu dikendalikan oleh Dr. Alan Greene, MD. Seorang pakar pediatrik, pengarang dan penceramah TEDx antarabangsa, Dr Greene adalah pihak berkuasa utama kesihatan dan kesejahteraan kanak-kanak dan suara terkemuka dalam inovasi kesihatan.

Tinjauan klinikal terkini ke dalam DiaResQ dikongsi dalam pembentangan kajian dan kajian kes berikut:
 
Kajian-kajian klinikal

"Kajian Label Terbuka untuk Menilai Keberkesanan dan Ketulusan DiaResQ pada Kanak-kanak dengan Penyakit Cirit-birit Akut Kanak-kanak"Dibentangkan oleh Iqbal Memon, MD, Profesor Pediatrik dan Ketua Jabatan, Hospital Sir Syed, Pakistan

• Kajian adalah kajian label prospektif, pelbagai pusat, rawak, terbuka untuk menilai kesan DiaResQ terhadap cirit-birit akut pada kanak-kanak berumur 6 bulan hingga 4 tahun.

• 528 pesakit telah didaftarkan, dan secara rawak untuk menerima standard penjagaan atau penjagaan standard ditambah DiaResQ.

• Langkah-langkah utama termasuk peningkatan dalam kekerapan cirit-birit dan muntah-muntah, dan peningkatan konsistensi najis.

• Pesakit yang diberi standard penjagaan ditambah DiaResQ menunjukkan peningkatan yang signifikan secara statistik dalam kekerapan tinja, konsistensi tinja, dan status penghidratan berbanding dengan standard penjagaan sahaja. Produk itu diterima dengan baik dan tiada kesan sampingan yang serius dilaporkan.

"Satu Kajian Perbandingan Keberkesanan Kolostrum dan Suplemen Hidangan Seluruh Telur dengan Terapi Standard berbanding Terapi Standard Sendiri Dalam Pengurusan Cirit-birit Berair Akut yang Tidak Berdarah pada Kanak-kanak Berumur 1 hingga 5 Tahun" Dibentangkan oleh Jennie Ang Wong, MD, Pusat Perubatan Fe del Mundo Filipina, Pusat Pengajian Kesihatan Ibu Pejabat Manila, Filipina

• Kajian adalah kajian label prospektif, rawak dan terbuka untuk menilai keberkesanan DiaResQ dengan terapi standard berbanding terapi standard sahaja dalam pengurusan cirit-birit akut yang tidak berdarah.

• 128 pesakit umur 1-5 didaftarkan, dan separuh (n = 64) secara sistematik diberikan kepada kumpulan kawalan dan separuh lagi menerima standard penjagaan ditambah DiaResQ.

• Langkah-langkah pencapaian utama termasuk kekerapan tinja, konsistensi tinja, tempoh penyakit, dan doktor melaporkan peningkatan kesejahteraan.

• Pesakit yang diberi standard penjagaan ditambah DiaResQ menunjukkan peningkatan yang ketara dalam kekerapan cirit-birit, penambahbaikan dalam kesinambungan najis, memendekkan tempoh penyakit, dan peningkatan kesihatan yang dilaporkan oleh doktor. Tiada kesan sampingan yang serius dilaporkan.

Kajian kes

Kajian kes telah dibentangkan oleh:

• John Oliveros, MD, Penolong Profesor, Jabatan Pediatrik, Kolej Perubatan Jose P. Rizal, Universiti Xavier, Cagayan de Oro City, Filipina. Kajian kes ini berkongsi pengalaman Dr. Oliveros menggunakan DiaResQ dalam keadaan klinikal.

• Dr. Ameleen Bangayan, MD, Pakar Gastroenterologi Pediatrik, Hospital Doktor Davao dan Pusat Perubatan Davao. Dr. Bangayan berkongsi pengalamannya menggunakan DiaResQ di pusat perubatannya di Filipina.

• Dr. Rifa Atuzzaqiyah, Pediatrik, RSUD Dr. Soedjono, Selong, Lombok Timur, NTB, Indonesia. Kajian kes ini meneroka penggunaan DiaResQ untuk menyokong usaha bantuan bencana di Indonesia selepas gempa bumi Lombok 2018.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai ujian klinikal dan kajian kes atau permintaan untuk lebih banyak maklumat, sila hubungi info@pantheryx.com.

Mengenai DiaResQ

DiaResQ® adalah intervensi pemakanan yang mengandungi faktor-faktor imun, mikronutrien, dan makronutrien yang bekerja dengan badan untuk mengatasi penyebab cirit-birit - bukan sekadar gejala-gejala. Dalam ujian klinikal, DiaResQ menyelesaikan majoriti kes cirit-birit pediatrik selepas satu hari penggunaan. Tiada kesan sampingan yang serius yang dikaitkan dengan DiaResQ telah dilaporkan dalam ujian klinikalnya yang secara kolektifnya mendaftarkan lebih 1,000 kanak-kanak dan orang dewasa.

DiaResQ diiktiraf sebagai salah satu daripada 30 inovasi penjagaan kesihatan utamadengan janji untuk mengubah kesihatan global menjelang tahun 2030 dan membantu mempercepatkan kemajuan ke arah sasaran kesihatan Matlamat Pembangunan Mampan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.

Mengenai PanTheryx

PanTheryx adalah syarikat bioteknologi yang komited untuk merealisasikan potensi intervensi novel untuk menangani pelbagai masalah kesihatan mikrobiom GI yang serius. Syarikat itu juga merupakan pembekal utama kolostrum bovin, dan memanfaatkan integrasi menegaknya untuk membangun dan mengkomersialkan terapeutik pertama dalam kelas, dengan produk yang dibangunkan dari platform teknologi yang dipatenkan merangkumi pelbagai intervensi pemakanan kepada biologi. Ditubuhkan pada tahun 2007, PanTheryx beribu pejabat di Boulder, Colorado, dan mempunyai kemudahan pengeluaran di Phoenix, AZ, dan Ripon, CA.

Untuk maklumat lanjut, sila layari PanTheryx.com.

Lihat versi sumber di businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190301005607/en/

Hubungi

Media:
Jess Teilborg – Naib Presiden, Pemasaran
(720) 417-7325
Jessica.Teilborg@pantheryx.com

Sumber : PanTheryx

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment