Wednesday, March 6, 2019

YPO MENAMAKAN ELIZABETH ZUCKER SEBAGAI PENGERUSI 2019-2020

DALLAS, 6 Mac (Bernama-GLOBE NEWSWIRE) -- Hari ini, YPO, organisasi kepimpinan ketua eksekutif terulung dunia, mengumumkan pemilihan Elizabeth Zucker untuk jawatan dipilih tertinggi YPO, iaitu pengerusi Lembaga Pengarah YPO untuk 2019-2020.

Zucker ialah ahli ke-68 yang memegang jawatan ini dan akan menggantikan Pengerusi semasa YPO, Pascal Gerken. Beliau bakal memulakan penggalnya pada 1 Julai 2019.

Ahli bahagian YPO Gerbang Saint Louis dan YPO America Tengah, Zucker ialah Rakan Kongsi Pengurusan di Interior Investments dari St. Louis, LLC, sebuah Syarikat Liabiliti Terhad Illinois dan subsidiari I3 Group, Inc.

Menerusi model perniagaan hab dan jejari serta kepimpinan Zucker, Interior Investments dari St. Louis, LLC, telah berkembang menjadi syarikat peniaga bernilai USD40 juta.

"Saya berbesar hati dengan pelantikan sebagai pengerusi YPO untuk penggal 2019-2020. YPO telah menjadi pengaruh yang sangat besar dalam hidup, perniagaan dan keluarga saya. Saya bersedia untuk terus berkhidmat dengan YPO kerana ia telah membawakan persahabatan dan pengalaman yang menakjubkan ke dalam hidup saya yang amat saya hargai,” kata Zucker.

Pengerusi YPO dilantik oleh ahli sejawat dalam lembaga. Zucker meneruskan legasi pengasas dan presiden pertama YPO, Ray Hickok, yang menetapkan standard untuk kepimpinan rakan sejawat. Hari ini, lebih daripada 30 bekas pengerusi YPO melibatkan diri dengan organisasi itu secara aktif.

“Aset terhebat YPO terdapat dalam kehidupan, pengalaman dan anugerah yang ahli kami kongsikan bersama kami setiap hari,” kata Gerken. “Elizabeth ialah contoh erti menjadi pemimpin yang mencipta impak sebesar dunia. Saya yakin beliau akan memimpin dengan semangat dan menjadi duta luar biasa bagi YPO dan ahli kami yang lebih daripada 27,000 orang.”

Zucker menyertai YPO pada 2007. Beliau dengan pantas telah melibatkan diri dalam kepimpinan YPO, memegang lebih daripada tujuh jawatan pegawai bahagian. Pada tahun 2014, beliau menyertai Jawatankuasa Eksekutif Rantau A.S. Tengah dan berkhidmat dari 2013-2015 sebagai Pegawai Integrasi Rantau. Dari 2015-2016, beliau berkhidmat sebagai Pengerusi Rantau A.S. Tengah.

Pada Julai 2016, Zucker menjadi ahli Lembaga Pengarah YPO. Sepanjang tempoh tugasnya, beliau telah berkhidmat untuk Jawatankuasa Keahlian YPO, Jawatankuasa Pentadbiran dan Penggantian, Jawatankuasa Bahagian dan Rantau, Jawatankuasa Pampasan dan HR dan sebagai Pengerusi Majlis YPO.

Perihal YPO:

YPO adalah organisasi kepimpinan global terulung untuk lebih daripada 27,000 orang ketua eksekutif di lebih 130 negara dan merupakan platform global untuk mereka berjumpa, belajar dan memajukan diri. Ahli YPO memanfaatkan pengetahuan, pengaruh dan kepercayaan pemimpin perniagaan paling berpengaruh dan inovatif dunia untuk memberi inspirasi kepada perniagaan, peribadi, keluarga dan masyarakat.

Kini, syarikat yang ditadbir ahli YPO, pelbagai dari segi industri dan jenis perniagaan telah menggaji lebih daripada 22 juta orang di seluruh dunia dan menjana USD9 trilion hasil tahunan. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, lawati ‪ypo.org.

Hubungan Media YPO:
Amy Reid, areid@ypo.org, +1 646 678 0575 (Amerika Syarikat)

SUMBER : Young Presidents’ Organization, Inc.

No comments:

Post a Comment