Wednesday, February 7, 2018

KILANG KETIGA DAN LOJI KOMPONEN ELEKTRIK DISIAPKAN DALAM USAHA SAMA THAI MACO

-- Mitsubishi Heavy Industries Thermal Systems Mengembangkan Pengeluaran untuk Memperkukuhkan Pembangunan Perniagaan Global bagi Unit A/C --
 
  • Majlis penyempurnaan telah diadakan pada 7 Februari
  • Pengembangan di dalam kapasiti pengeluaran akan meningkatkan pengeluaran kepada 2.7 juta keping menjelang fiskal 2020, satu peningkatan 30% berbanding kepada fiskal 2015
  • Jumlah pelaburan kira-kira  ¥3.0 bilion

TOKYO, 7 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Syarikat kumpulan Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI) (TOKYO: 7011), Mitsubishi Heavy Industries Thermal Systems, Ltd. (MTH), telah memperluaskan pengeluaran di Mitsubishi Heavy Industries-Mahajak Air Conditioners Co., Ltd. (MACO), syarikat usaha sama mereka di Thailand untuk mengeluarkan dan menjual sistem penyaman udara bagi penggunaan kediaman dan komersial. Kemudahan di dua kilang yang sedia ada telah diperluaskan dan dinaik taraf, dan pembinaan disiapkan dan pengeluaran bermula di sebuah kilang ketiga dan kerja pemasangan elektrik yang baharu. Matlamat bagi pengembangan kapasiti itu adalah untuk terus membangunkan MACO untuk menjadi sebuah kemudahan pengeluaran pusat bagi memenuhi permintaan yang semakin meningkat di seluruh dunia bagi penyaman udara untuk kediaman dan komersial, terutamanya di Asia.

Satu majlis penyempurnaan telah diadakan di tapak kilang itu pada 7 Februari. Presiden MACO Masahiko Sasakura telah diiringi oleh tetamu dari MHI oleh Kazuaki Kimura, Naib Presiden Eksekutif Kanan, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif domain perniagaan Industri & Infrastruktur, dari MTH oleh Naib Presiden Eksekutif Kanan Kimiharu Takeda, dan dari Kumpulan Mahajak, rakan kongsi tempatan di MACO, Pengerusi Chavalit Kanchanachayphoom untuk memotong reben bagi mengumumkan pembukaan kemudahan baharu itu.

MACO telah ditubuhkan pada tahun 1988, dan mempunyai kemudahan pengeluaran di Kawasan Perindustrian Ladkrabang di pinggiran kota Bangkok. Jumlah pelaburan untuk pengembangan pengeluaran adalah kira-kira ¥3.0 bilion. Dari kedua-dua kemudahan yang baharu dibina itu, kilang ketiga akan mengeluarkan bahagian-bahagian plastik dan logam kepingan untuk penyaman udara bagi kediaman dan komersial, manakala kerja pemasangan elektrik akan memasang bahagian-bahagian elektrik di papan elektrik, yang merupakan satu daripada komponen utama bagi penyaman udara.

Peningkatan di dalam kapasiti pengeluaran dijangka akan meningkatkan jumlah pengeluaran kepada 2.7 juta keping menjelang fiskal 2020, kenaikan 30% berbanding dengan fiskal 2015. Ia akan juga meningkatkan produktiviti melalui perubahan di dalam kemudahan dan kaedah pengeluaran, dan penyelarasan pemasangan, serta mengukuhkan daya saing kos dan mengurangkan inventori kerja di dalam proses dan produk yang disiapkan.

Mitsubishi Heavy Industries Thermal Systems memberi tumpuan kepada mewujudkan sebuah struktur pengeluaran yang optimum, seperti pelaburan ini bagi mengembangkan pengeluaran dan meningkatkan kecekapan di MACO, agar dapat mencapai kelebihan daya saing di dalam pasaran dunia. Pada masa yang sama, sebagai sebuah syarikat pakar di dalam pemanasan dan penyejukan, ia berdedikasi untuk membangunkan produk yang sangat kompetitif yang menjadikan kehidupan seharian lebih baik untuk orang ramai, menawarkan penyelesaian terma yang berinovatif, dan menyumbang kepada pemuliharaan alam sekitar global.

Maklumat mengenai Kumpulan Mitsubishi Heavy Industries

Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI), yang beribu pejabat di Tokyo, merupakan satu daripada firma perindustrian yang terkemuka di dunia dengan 80,000 orang pekerja kumpulan dan pendapatan tahunan yang disatukan dalam sekitar 38 bilion dolar Amerika. Selama lebih 130 tahun, syarikat itu telah menyalurkan pemikiran yang besar ke dalam penyelesaian yang berinovatif dan bersepadu yang menggerakkan dunia ke hadapan. MHI memiliki satu portfolio perniagaan yang unik yang meliputi darat, laut, langit dan juga angkasa. MHI menyampaikan penyelesaian yang berinovatif dan bersepadu merentasi pelbagai industri dari penerbangan dan pengangkutan komersial kepada loji kuasa dan turbin gas, dan dari jentera dan infrastruktur kepada sistem bersepadu pertahanan dan angkasa.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web MHI: www.mhi.com/index.html
Untuk Teknologi, Trend dan Tangen, sila layari media dalam talian SPECTRA yang baharu: spectra.mhi.com

Hubungi
HUBUNGAN MEDIA:
Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
Joseph Hood, +81-(0)3-6716-2168
Pengurus Perhubungan Awam
mhi-pr@mhi.co.jp
Faks: +81-(0)3-6716-5860

Sumber: Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.

Lihat siaran berita dan multimedia ini secara dalam talian di:
http://www.businesswire.com/news/home/20180206006619/en

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

--BERNAMA

No comments:

Post a Comment