Wednesday, February 28, 2018

TOSHIBA UMUMKAN PEMACU CAKERA KERAS 2TB YANG BAHARU BAGI APLIKASI STORAN PELANGGAN

-- Model Siri MQ04 HDD 2TB yang baharu menyampaikan lebih banyak kapasiti untuk komputer riba, sistem permainan dan aplikasi storan pelanggan yang lain --

TOKYO, 27 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation  ("Toshiba") hari ini mengumumkan Siri MQ04 2TB[1] HDD model MQ04ABD200 mereka yang baharu, yang direka untuk digunakan di dalam komputer riba, semua dalam satu dan sistem komputer meja yang nipis, dan aplikasi lain yang memerlukan storan berkapasiti tinggi dan ketahanan kelas mudah alih 2.5 inci[2] .

Model dwi-cakera MQ04ABD200 itu menyampaikan kapasiti storan 2TB di dalam faktor bentuk kompak 2.5 inci, ketinggian 9.5mm. Antara muka pemacu 6Gbit[3] SATA dan prestasi 5,400rpm, dan digabungkan dengan sebuah penimbal 128MiB[4] yang besar, yang menghasilkan di dalam peningkatan 34 peratus di dalam kadar pemindahan maksimum dan pembaikan 50 peratus di dalam kecekapan kuasa[5] berbanding dengan generasi model kelas mudah alih 1TB Toshiba sebelum ini, MQ01ABD100.

"Mencapai keupayaan 2TB di dalam faktor bentuk 2.5 inci yang standard di dalam industri adalah satu kemajuan besar di dalam kedua-dua nilai dan prestasi, dan membantu meningkatkan watt bagi setiap GB untuk menyumbang kepada hayat bateri yang lebih baik di dalam komputer mudah alih," kata Shuji Takaoka, Pengurus Besar bagi Bahagian Penyimpanan Produk di Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation. "Dengan sebuah warisan reka bentuk dua cakera 9.5mm yang sedia terbukti, model MQ04 2TB yang baharu itu menawarkan nilai dan kapasiti yang sangat baik."

Ketersediaan umum bagi penghantaran model MQ04 2TB akan bermula hari ini.

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=10886

No comments:

Post a Comment