Thursday, February 22, 2018

PERKONGSIAN TEKNIKAL DOW DAN LUGE AMERIKA SYARIKAT MENYAMPAIKAN GELONGSOR TERMAJU UNTUK PYEONGCHANG 2018

Kerjasama berada di persimpangan antara sains dan sukan membangunkan gelongsor untuk prestasi yang unggul

MIDLAND, Mich., 21 Feb (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Orang ramai yang menonton Sukan Olimpik Musim Sejuk PyeongChang 2018  pada bulan ini telah menyaksikan kuasa sebuah kerjasama di antara Luge Amerika Syarikat dan The Dow Chemical Company ("Dow"). Pasukan Luge Amerika Syarikat bersaing dengan peserta Sukan Olimpik dari seluruh dunia dengan menggunakan gelongsor yang direka oleh jurutera mereka dan Rakan Teknikal Rasmi, Dow. Kedua-dua organisasi itu telah bekerjasama sejak tahun 2007 untuk menggabungkan sains, kejuruteraan dan teknologi bagi prestasi luncur yang unggul di trek.

Dow menerapkan ilmu sains fizikal dan keadaan peralatan kejuruteraan seni untuk membangunkan gelongsor luge yang termaju. Sebagai contoh, jurutera Dow mengumpulkan pandangan mengenai dinamik trek melalui sebuah model berasaskan komputer yang membantu untuk memahami interaksi di antara pelbagai jenis kuasa yang bertindak terhadap atlet dan gelongsor. Melalui keupayaan pembuatan dan ujian lanjutan itu, Dow mencipta prototaip bagi reka bentuk baharu dan mengesahkannya dengan ujian dalaman. Idea yang mempunyai harapan akan diuji lagi di trek oleh atlet Luge Amerika Syarikat yang akan dapat menilai kelebihan praktikal terhadap perubahan tersebut.

"Dengan mengubah proses akhir ke akhir bagi R&D, reka bentuk dan pembuatan gelongsor, Dow membantu untuk terus menginovasi gelongsor yang digunakan oleh pasukan Luge Amerika Syarikat," kata Gordy Sheer, Pengarah bagi Pemasaran dan Penajaan Luge Amerika Syarikat.

"Penyelesaian luar biasa memerlukan pasukan dan kerja berpasukan yang luar biasa," kata Louis A. Vega, naib presiden Dow bagi Olimpik & Penyelesaian Sukan. "Sejarah panjang dan kepakaran Dow yang mendalam di dalam sains bahan dan digabungkan dengan dorongan kami untuk inovasi melengkapkan dorongan Luge Amerika Syarikat bagi kecemerlangan sukan dan persembahan yang cemerlang. Bersama-sama, kami telah dapat membantu untuk melonjakkan batas kemungkinan di dalam reka bentuk yang seterusnya memberikan pandangan baru kepada Dow bagi penyelesaian portfolio kami yang luas. Kami berbangga dengan perkongsian ini dan pencapaian pasukan itu pada bulan ini."

http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=10873

No comments:

Post a Comment