Thursday, February 15, 2018

Koleksi Musim Luruh 2018 Calvin Klein, Gambaran Masyarakat Amerika

KUALA LUMPUR, 15 Feb (Bernama) -- Ketua Pegawai Kreatif Calvin Klein, Raf Simons mengadakan pertunjukan pentas peragaan Musim Luruh 2018, Calvin Klein 205W39NYC, di Bursa Saham Amerika di New York City, petang semalam.

Pertunjukan bertemakan 'Landscapes' itu, dipersembahkan dengan hiasan epik dan penuh khayalan serta tahap bunyi sinematik.

Koleksi berkenaan adalah satu evolusi mengenai idea Simons tentang Calvin Klein, satu pandangan terhadap masyarakat Amerika, tetapi kini lebih meluas dan sejagat.

"Ia merupakan satu alegori untuk suatu pertemuan bagi dunia lama dan dunia baru, yang berkaitan dengan penemuan Amerika, Perlumbaan Angkasa Lepas 1960-an, dan era maklumat abad ke-21.

"Menggambarkan pandangan tentang demokrasi, tidak ada hierarki budaya: campuran yang membebaskan pakaian dan rujukan daripada makna, daripada naratif mereka sendiri, dan kolaj mereka untuk mencari sesuatu yang berbeza - sebuah mimpi yang berbeza.

"Lebih daripada itu, koleksi ini adalah mengenai kebebasan. Satu perkataan yang mentakrifkan Amerika, dan Calvin Klein," kata Simons dalam satu kenyataan.

Koleksi dan tempat itu mempamerkan kerjasama yang berterusan dan pelbagai peringkat di antara Calvin Klein dan Yayasan Warhol Andy untuk Seni Visual.

Watak-watak Looney Tunes dari Warner Bros. Wile E. Coyote dan Road Runner, yang dipaparkan di pawagam sejak 1949, juga ditampilkan dengan pakaian terpilih.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment