Thursday, June 24, 2021

HKTB, BUAT JULUNG KALINYA MELANCARKAN SIRI VIDEO MUSIM PANAS GREAT OUTDOORS HONG KONG BAGI MERANGSANG PANCAINDERA


Table
 
Dermaga Blake dan Murray House di Stanley (Foto: Business Wire)

 
Video ASMR merakam bunyi yang menenangkan dari musim panas yang membahang di Hong Kong

HONG KONG, 24 Jun (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Musim panas ini, kegiatan luar yang mengagumkan di Hong Kong turut dirasai oleh penduduk di luar negara – hasil inisiatif oleh Lembaga Pelancongan Hong Kong (HKTB) yang menghasilkan 360 Hong Kong Moments, di mana satu siri video sensori yang unik telah dihasilkan berserta rakaman intisari pendengaran bandaraya menjadi pengalaman yang lebih mengasyikkan untuk penonton. 

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20210617005403/en/

Kemuncak bagi kempen musim panas Great Outdoors Hong Kong (GOHK) 2021-2022, empat video Respons Meridian Sensori Berautonomi (ASMR) yang berlainan tema akan memaparkan gambar 30 saat beserta akustik persekitaran yang mengkhayalkan yang didengari dari pelosok kota. Video-video itu direka untuk meransang pancaindera dan meningkatkan sensitivit seseorang terhadap simfoni desa yang harmonik tidak jauh dari bandaraya.

ASMR di Peng Chau  menggunakan sebuah hon kapal, peranggu sebuah tokong, dan kau cim hipnotik (menggoncangkan kayu nasib). Dedaunan yang melambai, air terjun yang mengalir serta kicauan burung yang berterbangan melebarkan sayapnya dipaparkan di dalam ASMR di Takungan Shing Mun. Manakala, ASMR di Stanley  melangkau lautan, berpercikan air, kipas kertas dikirap, dan sepotong roti celup telur yang hangat digigit penuh nikmat di cha chaan teng, sebuah restoran tempatan. Akhirnya, ASMR di Sai Kung menyelidiki pelbagai nada dan warna bunyi di laut terbuka, yang dapat ditemui semasa sesi mendayung secara bersendirian.

Tenang dan tegang, siri video itu membintangi individu yang timbul rasa ingin tahu serta individu yang menelusuri pinggiran Hong Kong melalui lensa yang bertumpukan kepada hiper, dan memuncak dalam karya agung tiga minit, yang menyatukan kesemua elemen berkontras menjadi satu eurofia yang menerujakan.

Siri video ASMR itu merupakan sebahagian daripada kempen musim panas GOHK yang lebih luas, yang juga akan memaparkan 13 laluan bermusim, yang meliputi destinasi mendaki dan bersiar-siar, jadual lawatan ke pulau-pulau dan pengalaman sukan air. Tumpuan khusus adalah aktiviti berasaskan air, ianya mudah untuk diakses tetapi sering diabaikan oleh pengunjung yang mungkin tidak berpengelaman mengenali sisi hijau Hong Kong. Untuk musim panas, cadangan termasuk berkayak dan snorkel berhampiran Taman Geologi Hong Kong UNESCO Global di Sai Kung, taman belakang rumah di bandar raya itu.

Keseluruhan kempen Great Outdoors Hong Kong 2021-2022 itu dianjurkan di laman web kempen mereka yang tersendiri, dan dipenuhi dengan maklumat yang berguna, seperti petua dari penduduk tempatan, cadangan tempat makan dan cadangan pengangkutan. Di atas vignet khas ASMR, laman web itu mempunyai satu gabungan foto yang berwarna-warni, jadual perjalanan bertulis dan 13 video untuk pemula — video bentuk pendek yang membawa tema seperti “pengembaraan”, “zaman purba”, “boleh diinstagramkan” dan “bersantai”, yang menawarkan satu gambaran keseluruhan (jarak, ketinggian, kesukaran, jangka masa, dll.) dan pengalaman perjalanan mengenai setiap laluan bermusim untuk memberi inspirasi kepada perjalanan di masa depan.

Untuk maklumat lanjut dan siri video musim panas yang lengkap mengenai Great Outdoors Hong Kong 2021-2022, sila layari: www.discoverhongkong.com/eng/explore/great-outdoor/wellness.html

Video dan imej boleh diakses melalui:  https://hktb.filecamp.com/s/GOHK_2021-2022/fo

Lihat versi sumber di businesswire.com: 
https://www.businesswire.com/news/home/20210617005403/en/

Hubungi

Hubungan Media
Cik Vivian Li
E-mel: vivian.li@hktb.com

Sumber: Lembaga Pelancongan Hong Kong

No comments:

Post a Comment