Tuesday, October 30, 2018

TOSHIBA MELANCARKAN IC BLUETOOTH® 5 UNTUK APLIKASI AUTOMOTIF

Peranti yang sangat boleh kembang dan bersepadu akan sepenuhnya memenuhi syarat AEC-Q100


TOKYO, 30 Okt (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation  ("Toshiba") telah menambahkan "TC35681IFTG", sebuah IC baharu untuk aplikasi automotif, kepada barisan IC mereka yang bersesuaian dengan Bluetooth® tenaga rendah (LE)[1] spesifikasi teras v5.0. Peranti baharu itu sesuai untuk digunakan dalam persekitaran automotif yang mencabar, kerana ia menyampaikan julat suhu operasi yang luas, kuasa penghantaran RF yang tinggi dan sensitiviti penerimaan RF yang tinggi (satu anggaran pautan 113dB @ 125kbps pada penghantaran jarak jauh). Isyarat campuran TC35681IFTG itu mengandungi kedua-dua bahagian analog RF dan bahagian digital jalur dasar untuk menyediakan satu penyelesaian lengkap pada sebuah cip tunggal.

Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini: https://www.businesswire.com/news/home/20181029005846/en/

Di samping fungsi asas bagi profil Antara Muka Pengawal Hos (HCI) dan fungsi profil GATT, TC35681IFTG menambahkan fungsi baharu yang didefinisikan oleh spesifikasi teras Bluetooth® 5.0[2], termasuk fungsi daya pemprosesan 2Mbps, Jarak Jauh dan Sambungan Pengiklanan, yang disimpan di dalam pelitup dalaman ROM. Ia juga menggabungkan sebuah penguat kuasa gandaan tinggi dan merealisasikan +8dBm untuk komunikasi jarak jauh.

Apabila digunakan bersamaan dengan sebuah memori tak meruap luaran, IC baharu itu menjadi sebuah pemproses aplikasi sepenuhnya yang memuatkan buat sementara waktu aplikasi dan menyimpannya dalam RAM dalaman (76KB). Ia juga boleh digabungkan dengan sebuah pemproses hos luaran.

Penyepaduan bagi 18 talian IO Serbaguna (GPIO) dan pelbagai pilihan komunikasi termasuk SPI, I2C dan 921.6kbps, UART dua saluran, sekali gus memberikan TC35681IFTG keupayaan untuk menjadi sebahagian daripada sistem yang canggih. Talian GPIO itu menawarkan akses kepada pelbagai ciri-ciri atas cip termasuk sebuah antara muka bangkit, antara muka PWM empat saluran dan penukar AD 5 saluran. Sebuah penukar DC-DC atas cip atau litar LDO menyesuaikan bekalan voltan luaran kepada nilai atas cip yang diperlukan.

Oleh kerana ia direka untuk mematuhi dengan AEC-Q100[3], IC tenaga rendah itu sewajarnya terutama untuk digunakan di dalam aplikasi automotif. Pakej sisi boleh basah itu memudahkan pemeriksaan visual automatik yang diperlukan untuk menyampaikan tahap tinggi bagi pematerian yang diperlukan bagi menahan getaran yang dialami di dalam aplikasi automotif.

Aplikasi semasa termasuk Kemasukan Tanpa Kunci Jarak Jauh, Diagnostik Dalaman untuk mengumpul data sensor, Sistem Pemantauan Tekanan Tayar, dan penyumbang lain untuk mempertingkatkan keselesaan dan keselamatan kenderaan.
Ciri-ciri Penting
- Penggunaan kuasa yang rendah:
6.0mA (operasi pemancar @3.0V, kuasa output: mod 0dBm, 1Mbps)
6.5mA (operasi pemancar @3.0V, kuasa output: mod 0dBm, 2Mbps)
11.0mA (operasi pemancar @3.0V, kuasa output: mod 8dbm, 1Mbps)
11.5mA (operasi pemancar @3.0V, kuasa output: mod 8dBm, 2Mbps)
5.1mA (operasi penerima @3.0V, mod 1Mbps)
5.5mA (operasi penerima @3.0V, mod 2Mbps)
50nA dalam keadaan tidur (@3.0V)
- Sensitiviti penerima tinggi:
-95.6dBm (mod 1Mbps)
-93.2dBm (mod 2Mbps)
-101.2dBm (mod 500kbps (S=2))
-105.2dBm (mod 125kbps (S=8))
- Menyokong peranti tengah dan periferal Bluetooth® LE v5.0
- GATT terbina dalam (Profil Atribut Generik)
- Menyokong fungsi server dan pelanggan yang didefinisikan oleh GATT
- Ciri-ciri tambahan sebagaimana yang didefinisikan oleh Bluetooth® LE v5.0[2]
2Mbps
Jarak Jauh (Dikod PHY)
Sambungan Pengiklanan
- Menyokong kebolehpercayaan automotif
Patuh dengan AEC-Q100[3]
Beroperasi dalam julat suhu yang luas
Pakej sisi boleh basah
Aplikasi
Peranti komunikasi tenaga rendah Bluetooth® untuk aplikasi automotif dan perindustrian.

Table
http://mrem.bernama.com/mrembm/nteprimages/toshibaMalay(11565).jpg

Nota:
[1] Teknologi komunikasi penggunaan kuasa yang rendah dijelaskan di dalam Bluetooth® v4.0.
[2] Merujuk kepada spesifikasi teras Bluetooth® v5.0 untuk butiran lengkap bagi ciri-ciri tambahan.
[3] Kelulusan dijangka menjelang musim bunga tahun 2019.

* Bluetooth® adalah sebuah tanda perniagaan berdaftar bagi Bluetooth SIG, Inc.
* Arm dan Cortex adalah tanda perniagaan berdaftar bagi Arm Limited (atau anak syarikat mereka) di Amerika Syarikat dan/atau di tempat lain.

Untuk maklumat lanjut mengenai produk baharu itu, sila layari: https://toshiba.semicon-storage.com/info/lookup.jsp?pid=TC35681IFTG-002®ion=apc&lang=en

Untuk maklumat lanjut mengenai barisan IC komunikasi tanpa wayar Bluetooth®, sila layari:

Pertanyaan Pelanggan:
System LSI Marketing Dept.II
Tel: +81-44-548-2188

Maklumat di dalam dokumen ini, termasuk harga dan spesifikasi produk, kandungan perkhidmatan dan maklumat perhubungan, adalah tepat pada tarikh pengumuman itu tetapi adalah tertakluk kepada perubahan tanpa notis terlebih dahulu.

Maklumat mengenai Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation

Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation menggabungkan kecergasan sebuah syarikat baharu dengan kebijaksanaan pengalaman. Sejak menjadi sebuah syarikat persendirian pada Julai 2017, kami telah mengambil tempat kami di kalangan syarikat peranti utama yang terkemuka, dan menawarkan penyelesaian yang cemerlang kepada pelanggan dan rakan perniagaan kami di dalam semikonduktor diskret, sistem LSI dan HDD.

Seramai 22,000 orang pekerja kami di seluruh dunia berkongsi satu kesungguhan untuk memaksimumkan nilai produk kami, dan memberi penekanan kepada kerjasama erat dengan pelanggan bagi menggalakkan penciptaan bersama nilai dan pasaran baharu. Kami berharap dapat membina di atas jualan tahunan yang kini melebihi 800 bilion yen (AS$7 bilion) dan untuk menyumbang kepada sebuah masa hadapan yang lebih baik untuk orang ramai di mana jua. Perolehi maklumat lanjut mengenai kami di https://toshiba.semicon-storage.com/ap-en/company.html

Lihat versi sumber di businesswire.com:

Hubungi
Pertanyaan Media:
Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation
Chiaki Nagasawa, +81-3-3457-4963
Jabatan Pemasaran Digital

Sumber : Toshiba Electronic Devices & Storage Corporation

No comments:

Post a Comment